Prologic spider dome vs Soul alcatraz vs ?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

19-05-2010 13:39

nu het vakantiegeld nadert ben ik opzoek naar een leuk tentje voor korte sessies. Mijn budget is tot max 250 euro (bij voorkeur minder) 2e hands geen bezwaar. Een aantal modellen spreken me wel aan, namelijk de soul alacatraz, de prologic spider dome en de JRC tenten lijken ook een aardige prijskwaliteit te hebben.

Kan iemand iets zinnigs zeggen over de verschillen tussen deze tenten? de nieuwere jrc's lijken steviger doek te hebben (10.000 pu vs 5.000 bij de anderen). Maakt dit veel uit? Ik ben met name geínteresseerd in de duurzaamheid en het gebruiksgemak. Zit er veel verschil in het opzettijd? zijn de baleinen stevig? Is het grondzeil stevig genoeg?

de prologic lijkt de goedkoopste. Vertaalt dit zich ook terug in slechtere baleinen / slechter doek? is er een tent in dit budget die er kwalitatief bovenuit steekt? Er hebben vast meer mensen de vergelijking gemaakt.

eventuele andere opties zijn uiteraard ook welkom :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Christian Poortvliet
Berichten: 280
Lid geworden op: 22-03-2008 20:42

19-05-2010 14:24

Ik zou voor een JRC gaan. Heb zelf een Soul tent ( de Soul Aquabuster), maar ben er totaal niet tevreden mee. Ten eerste breken de breekstaafhoudertjes die aan de rits zitten af (ook bij de Stormbreaker, dus zal bij de Alcatraz ook vast gebeuren). Verder blijft er bij mij water op het 'dak' van m'n tent liggen. Ja, mn tent stond gewoon goed strak opgezet. Ook is bij mij het doek dat rond de balijnen zit gescheurd, tot 2 maal toe. Eerste keer een nieuwe gekregen, tweede keer zo gelaten. Dit gebeurt overgens ook bij anderen, dus het ligt niet aan mij :lol: .
Maar ik zou in ieder geval niet voor een Soul gaan. De Chub Cyfish is ook een goede tent, maar valt misschien net buiten je budget (280euro dacht ik). En met de tenten van JRC is ook niets mis geloof ik..
Succes met je keuze!
Tim van Wingerde
Berichten: 161
Lid geworden op: 10-12-2009 08:42

19-05-2010 14:39

een maat van me heeft de soul alcatraz sinds een jaar maar is nu alweer bezig een andere te zoeken!
zegt wel genoeg denk ik :-).

zelf jaren met een jrc sti'tje gevist, heerlijk tentje en heel simpel op te zetten. was toen nog een 5.000 doek maar niet superveel last van condens gehad.

tegenwoordig een fox eclipse. is daar weer een stapje boven (ook een beetje boven je budget).

de spiderdome heb ik geen ervaring mee.

enige wat de jrc niet heeft is een luifeltje wat ik tog wel verdomde handig vind afentoe.

succes met je zoektocht.

gr tim
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

19-05-2010 14:42

Kijk dat is een duidelijke reactie. Valt me tegen, ik dacht dat soul wel iets betere kwaliteit zou leveren. Ik vind met name het model van de prologic mooi, met dat luifeltje (ik weet ik weet kope van armo MKII). de tx is een van de betere modellen van jrc of niet? die is dan uiteraard ook net wat duurder :-(. misschien ga ik uitkijken voor een sti-r / rs al dan niet 2e hands. Chub cyfisch zal ik eens gaan checken.

tjah voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lukt toch meestal niet he. Helaas laat mn budget echt niet meer toe.
marcel vd broek
Berichten: 44
Lid geworden op: 01-11-2005 16:39

19-05-2010 15:48

Ik heb de soul alcatraz met winterskin.
hij bevalt me prima ,niks mis mee staat als een huis.
ik lees hier ook wel eens over die breekstaafhoudertjes die aan de rits zitten dat die er af vallen.
zelf heb ik daar geen last van ,en heb hem nu al weer een hele poos.
de reden dat ik de soul heb genomen is voor de luifel die er aan zit
en het ventilatie raam achter
plus in de overwrap zitten vensters waar door je iets meer ziet als alleen recht voor uit zo als bij de
Pro-Logic Spider Dome
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

19-05-2010 16:24

Heb zelf ook de soul alcatraz. Ben er zeer tevreden over! Hij si snel op te zetten en staat als een huis. Bovendien vind ik hem ook erg mooi! :D
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

19-05-2010 17:18

Andre Jacobs schreef:Kijk dat is een duidelijke reactie. Valt me tegen, ik dacht dat soul wel iets betere kwaliteit zou leveren. Ik vind met name het model van de prologic mooi, met dat luifeltje (ik weet ik weet kope van armo MKII). de tx is een van de betere modellen van jrc of niet? die is dan uiteraard ook net wat duurder :-(. misschien ga ik uitkijken voor een sti-r / rs al dan niet 2e hands. Chub cyfisch zal ik eens gaan checken.

tjah voor een dubbeltje op de eerste rang zitten lukt toch meestal niet he. Helaas laat mn budget echt niet meer toe.


Wat is precies je budget? Anders had ik het wel geweten! :wink:

http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... ts/1193005
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

19-05-2010 17:39

heb die spiderdome een paar jaar terug nog voor 150 euro gekocht, ze zijn volgens mij iets in prijs verhoogd daarna.
prima tent, echt niets op aan te merken, krijgt langzamerhand wel kleine lichtgaatjes (kan niet echt water door heen ofzo)
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

19-05-2010 19:07

Hier 2 Spider dome's en super tevreden!

Deze tent wordt al jaren verkocht en er zijn weinig mankementen bekend wat deze tent betreft en dat voor een schappelijke prijs en dan ook nog eens een luifeltje erop 8)

Een maatje van mij heeft een Fox Eclipse en op een paar kleine dingen na is het exact dezelfde tent alleen iets goedkoper, maar het zou mij niets verbazen als de Fox en de Prologic uit dezelfde fabriek komen :wink:
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

19-05-2010 21:29

Heb ook de spiderdome gehad en k moet zegge toptentje. Staat stevig en snel op te zette, prima ding.
geel he
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

20-05-2010 08:21

bedankt voor de reacties allemaal. Fijn dat de spiderdome lijkt te bevallen. Qua uiterlijk vind ik dat de mooiste tent. De JRC-Sti-rs lijkt me kwalitatief de beste optie. Ik vermoed dat dat nog niet zoveel op marktplaats voorbij komt. Mijn budget is úiterlijk 250 euro. Liefst minder zodat ik wat overhoudt voor een penhengel + molen :lol:
ronald janssens
Berichten: 8
Lid geworden op: 09-01-2010 12:41

20-05-2010 16:17

ik heb ook de soul alcatraz full option ik heb der nog nooit wat mee gehad staat als een huis heeft al aardig wat stormen meegemaakt ik ben der dik tevreden over dus ik had het wel geweten:D
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

21-05-2010 08:46

Hallo,

Ook ik ben al een aantal jaar in het bezit van een Prologic Spider Dome. Totaal geen reden tot klagen. Opzettijd is bij ongeveer 4 á 5 minuten, en dan doe ik alles op mijn gemakje.

Ik heb er het hele jaar door mee gevist, in Nederland en Frankrijk, goede en slechte weersomstandigheden... tent houd het perfect! Dat is volgens mij het voordeel van zo'n 'harmonica' systeem.

Enigste minpuntje is de oranje stip op de achterkant, alhoewel ik dat persoonlijk geen minpunt vind. Ik kijk toch naar het water en niet achterop mijn tent.

Succes met het maken van je keuze.

Groet,
Jos
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-05-2010 09:14

Bedankt voor de reacties. De JRC-STI-R2 lijkt me de beste keuze, maar de spider dome past beter in mijn budget. Gezien de positieve reacties daarover zou het zomaar eens de prologic kunnen worden...of ik moet even doorsparen, alleen ben ik niet zo geduldig :roll:
Plaats reactie