kinkende daiwa infinity duo


Plaats reactie
marc cornelisse
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-05-2010 20:28

14-05-2010 20:39

Collega's
ik heb een vraagje ik ben net in bezit van 2 nieuwe molens Shimano 12000D.
als er nieuwe molgens zijn moet er ook nieuwe lijn komen ;)
Heb de daiwa infinity duo 0.377 mm erop laten zetten.
Allemaal prima dacht ik dus mijn eerste nachtje van het jaar kon gemaakt worden.
In deze bewust nacht 2 vissen kunnen vangen van een afstand van +/- 180/200mm
maar ik stuitte op een min puntje/probleempje en heb vraagtekens hoe dit kan en belangrijker nog hoe kom ik ervan af?
ik heb nu veel last van kinkende lijnen. als ik mijn lijn slap op de grond legt rolt hij helemaal op resulterend in een sliert.
Niet alleen de eerste 5 meter maar ook verder op.
heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? en hoe ik hier vanaf kan komen?
Rob Kuipers
Berichten: 136
Lid geworden op: 15-04-2008 18:02
Locatie: Oss

14-05-2010 23:14

ik vis sinds kort met 31 mm trabucco lijn is echt een super lijntje niks mis mee, maar het is nu eenmaal zo op elke nylon lijn zit rek, op de een misschien meer als de ander. Voorheen had ik shimano technium lijn die krulde ook heel erg maar dat komt gewoon omdat de lijn nieuw is nog nooit heeft gerekt en als je dan meteen veel vis ermee vangt rekt de lijn eenmaal veel uit kun je weinig aan doen met nylon bij mij gingen die krullen er vanzelf uit.

Wat ook kan helpen als het van zelf niet weg gaat is zwaar genoeg lood pakken een meter of 100 ver werpen en dan tijdens het indraaien de lijn met je hand een beetje tegenhouden dat hij strak opspoeld.

Hopenlijk helpt het een beetje,

Rob
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat.
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

15-05-2010 11:39

Hey Marc,

Ik vis met dezelfde lijn als jij op de 4500's. Ik ben erg tevreden over de lijn en wanneer de lijn even "ingevist" is zit hij prima. Ik neem aan dat je je lijnen niet uitvaart op de baitrunner? Ook kan het zijn dat je lijn tegen de richting waarop hij op de rol zat op je molen gespoeld is. Logischerwijs wil de lijn dan de andere kant op en krult hij van je spoel.

Oplossing voor bovenstaand is een spindocter, even googlen. Even goed en zo ver mogelijk inwerpen en binnendraaien, strak opspoelen zoals Rob zegt en zo een nachtje laten staan en ik denk dat je verder erg tevreden zult zijn met de lijn.

Mvg,
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Danny de Wit
Berichten: 7
Lid geworden op: 11-10-2009 17:22

17-05-2010 12:03

Ik denk inderdaad ook dat hij op de verkeerde manier opgespoeld is en dat je het waarschijnlijk in de viswinkel heb laten doen... ik laat altijd een nieuwe spoel lijn voor het opwinden een uur of 12 in water staan en dan zelf opspoelen. En sowieso heb je er meer last van met een kleinere spoel.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

17-05-2010 13:22

Ik kan het me haast niet voorstellen, maar anders kan het mogelijk liggen aan de molen. Volgens mij zijn alle shimano molens voorzien van twistroller of hoe heet dat? Bij daiwa heet het twistbuster. Dat helpt volgens mij ook erg tegen het kinken. Ik vis ook met de infinity duo en ik heb er werkelijk nooit last van...

Enige waarvoor ik overigens op andere lijn over zou stappen is dat de infinity duo niet helemaal glad is (vanwege de 2 kleuren?) en daardoor een beetje wrijving heeft bij het werpen ofzo. Het lijkt alsof ik met dit draad in ieder geval minder ver werp dan dat ik gewend was met gewone "gladde" lijn.
Plaats reactie