Reviews: Van Voerboten


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kevin Deuten
Berichten: 22
Lid geworden op: 14-01-2010 15:06

07-05-2010 20:58

(maakt het wat overzichtelijker om een topic te hebben die alleen over voerboten gaat)

Graag een:

* foto
* specificaties
* ervaring ermee
* pluspunten
* minpunten
* waar gekocht
* prijs
* eventuele site
Hoop dat voor iedereen die van plan is een voerboot te kopen
er op dit forum uit kan komen voor welke ze kiezen. Er zijn er
tegenwoordig zoveel verschillende boten.

Heb nu sinds kort een Baiter voerboot na veel zoeken en goede reacties
heb ik voor deze boot gekozen, bevalt me tot nu toe super!
Heb hem niet lang genoeg om er een review over te geven, die komt nog wel.

Groeten Kevin :wink:
Jo Martens
Berichten: 148
Lid geworden op: 29-06-2006 21:50
Locatie: Diepenbeek

08-05-2010 11:12

Big Dropper van Ivo Druyts

Aangekocht: December 2009

Na één sessie in Frankrijk gedaan te hebben met een gehuurde Anatec, heb ik toch besloten om mij zelf te voorzien van een voerboot. Ik heb daar niets anders dan problemen gehad met die Anatec.

De reden dat ik voor de Big Dropper ben gegaan, de service, het model, de voercapaciteit, ...
Ik heb de versie met ingebouwde dieptemeter, deze werkt perfect tot op zo een 400 meter afstand, de boot zelf tot ongeveer zo een 500meter.

Pluspunten:
- Het model, Catamaran, zeer moeilijk om te laten kantelen.
- 2 motoren
- 2 voederbakken, apart te bedienen
- 2 batterijen, u kunt van op de zender overschakelen van batterijen
- 1 verstraler, 4 leds
- Zeer stil.
- Magneet op de achterkant

Minpunten:
- Aankoopprijs, voor de boot zelf, dieptemeter, 4 batterijen, tas voor de boot komt het op €1790.
- Gewicht, is echt geen licht bootje
- Groote, neemt veel plaats in in de wagen.

http://bigdropper.be/
Website en foto's.

Mvg
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

08-05-2010 14:16

BAITER van Cor Hendriks (tegenwoordig van Sander Wolters)

aangekocht januari 2008

Heb dus ook heel lang gezocht om een goede voerboot te vinden die aan mijn eisen zou voldoen(als je zoekt op dit forum kun je het topic nog vinden)

Heb op de site van allevoerbotenopeenrij gekeken, en zag dan de baiter voerboot van het jaar geworden was (een aantal jaar op rij al dus dat wil wel wat zeggen)
Echter had ik zelf meer interesse in een powercatcher(wat me nog steeds een goede boot lijkt)
na wat blijven doorzoeken, en mensen van dit board(die ook over een voerboot beschikken) wat pbtjes gestuurd te hebben, begon mijn interesse uit te wijken naar de baiter.
Heb heel veel contact gehad met Cor Hendriks via de mail (dat hij niet ziek van me werd snap ik nu nog niet! hehe)
de opties die de boot had leken me echt super, heb met cor afgesproken dat ik naar carp 2008 zou komen, en dan kon ik de boot meenemen naar een water in de buurt, en mocht testvaren.

Zo gezegd zo gedaan, ik nam dus de boot mee naar een water in de buurt, het weer was minder(harde regen en flinke wind) des te beter kon ik de boot testen.
Ik stond echt versteld toen ik merkte dat de boot zich niks van de harde wind en hoge golven aantrok, want hij vaarde er dwars doorheen.
Nu wist ik het zeker, ik nam hem.
Heb de boot gelijk mee kunnen nemen op de beurs met:
Boot
6 kanaals zender
2 accu's
1 klein extra accu'tje die ik evt op de fishfinder aan zou kunnen sluiten
fishfinder
koffer
wierfilter
statief voor fishfinder

en dit alles voor een zeer nette prijs!

Nu meer dan 2 jaar later ben ik nog steeds zeer tevreden over deze boot, en zoals het er nu naar uit ziet, gaat hij dus ook niet meer weg.

+punten
+De boot is zeer plat daarintegen heeft hij een best groot oppervlak, hierdoor ligt hij zeer stabiel in het water, en heeft hij totaal geen last van wind, je kunt hierdoor dus ook makkelijk in overhangende takken varen.
daardoor neemt hij ook bijna geen ruimte in beslag in de auto( hij past met gemakt tussen al je spullen en het plafond. ook onder je stretcher is geen probleem
+De boot heeft aan elke zijde een andere kleur verlichting(voor = wit, achter = blauw, links = groen en rechts = rood (of net andersom weetikzo ff niet hehe) hierdoor kun je in het donker precies zien welke kant je opvaart.
+de verlichting is vanaf de zender te bedienen
+de voerbakken hebben een capaciteit van 3.5 kg, en zijn beide afzonderlijk en gedoseerd te bedienen(gespreid voeren)
+2 hookreleases 1 link en 1 rechts, dit werkt ook super, ik leg alleen mijn rig altijd in de rechtervoerbak, omdat ik dus bang ben dat mijn krimpkous buigt als ik hem aan de hookrelease hang(vis met best lange krimpkousen vandaar)
+Zit je een keer vast in het wier ga je een stuk vooruit een stuk achteruit en los ben je.
Met de wierfilter vaar je dwars door het wier heen, zelfs door plompenbladen.
Hij vaart alleen iets minder snel met wierfilter
+Doordat de boot een grote schroef heeft ipv 2 kleintjes vaart hij ook nog eens zeer snel, ook dit heb je zelf in de hand want je kunt natuurlijk ook stapvoets varen.
+De boot is zeer stil
+De accu's gaan zeer lang mee
+De service is super bij Cor, Mijn zender was een keer ontploft en weggesmolten, doordat ik hem dus te lang aan de oplader had laten liggen, ik had de zender en accu tegelijk aan dezelfde lader gelegd, en hierdoor stopt hij pas wanneer de accu vol is, de zender is natuurlijk eerder vol, Cor gebeld, en binnen een paar daagjes had ik geheel kosteloos, een splinternieuwe zender ontvangen.

-punten
-Als je de voerbakken vult met partikels, zorg dan dat je er wat water of vocht bij doet, zodat het geheel er makkelijk uitglijd, anders heb je welleens kans dat er wat blijft plakken in de bak, niet echt een minpunt je moet er gewoon rekening mee houden (weet niet of dit bij het nieuwe model met de gladde voerbakken ook zo is)

http://www.baitervoerboten.nl
Je krijgt er geen spijt van!
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

10-05-2010 19:43

Na mijn pech jaar met de smartboot ben ik een 1 jaar geleden overgestapt naar de Navigator. Deze boot is weliswaar veel groter maar ik vind deze veel betrouwbaarder dan mijn vorige boot. En echt nadelen heb ik nog niet kunnen ontdekken. Ik heb de full option versie. Dus de boot is buiten alle standaard opties (en dat zijn er nog al wat) ook voorzien van een dieptemeter (Hummingbird RF15E) en een GPS systeem van Visvinder-Oost. Nu ik de boot zo'n 1 jaar in gebruik heb denk ik een aardig verhaaltje kan maken over het gebruik van de voerboot.

Afbeelding

Bootje compleet met 3 antenne's die nodig zijn voor de dieptemeter, een hummingbird RF15E en een GPS systeem van de firma Visvinder Oost.

Afbeelding


Dan wat specificaties.
Standaard is de boot voorzien van;
> Boot is een catamaranmodel
> Heeft twee voerbakken die middels kleppen aan de onderzijde geopend worden
> Voercapaciteit 3 kilo (elke bak ca 1,5 kilo)
> Voorzien van 2 hookreleases aan de achterzijde
> Voorzien van ledverlichting (2xblauw achter en 2x wit voor)
> Voorzien van een verstraler
> Voorzien van Grauber PROFI electronica en 1 motor
> Zonder Graubner 412

Deze word over twee weken vervangen met een digitale futuba versie. Dan gaat er meteen weer een antenne af

Afbeelding

Extra's op mijn boot;
> Humminbord RF15E draadloze dieptemeter met een bereik van 300+ meter
> Visvinder-Oost GPS systeem met bereik van 300+ meter

Die 300 meter is minimaal bereik en hij gaat tot verder.

Afbeelding

Dan de bevindingen. Boot vaart stabiel, Ook bij hogere golven. Doordat de boot breder is dan de gemiddelde boot is deze ook zeer stabiel met wat ruiger weer. De voercapaciteit is voor mijn soort visserij ruim voldoende. Doordat de boot groter is en maar 1 motor heeft is deze op zich niet zo snel maar voor mij is dat snel genoeg. Bediening is goed, Hij reageerd goed op de zender en de verstraler, verlichting zijn vanaf de zender bedienbaar. De accu capaciteit is goed voor zo'n 4 uur varen. Doordat de accu 10AH is t.o.v. de meeste boten een 7AH accu is de boot wel wat zwaar. Kortom een aanrader en een boot waar ik zeer tevreden mee ben. Op korte termijn komt er nog een draadloze onderwatercamera op. Deze zal in een mal gemaakt worden die los in een voerbak te plaatsen is. Zodat als deze niet nodig is gewoon er af gehaald kan worden. Ook nog in de planning een vijzel ook in een mal en verwijderbaar als deze niet nodig is.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
sjors de dood
Berichten: 1
Lid geworden op: 14-04-2013 11:11

14-04-2013 11:17

hallo
ik heb een powercatcher voerboot maar nu zit ik te kijken voor een onderwater camera
maar zijn er mensen die ook een camera op hun boot hebben en wat de voor en na delen er van zijn ??
gr sjors
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

14-04-2013 14:08

Jo Martens schreef:Na één sessie in Frankrijk gedaan te hebben met een gehuurde Anatec, heb ik toch besloten om mij zelf te voorzien van een voerboot. Ik heb daar niets anders dan problemen gehad met die Anatec.


Uhm is die Anatec echt zo slecht? Ik sta bijna op het punt 1 te kopen, of een Nanotec. Ik ben echt benieuwd namelijk. En wil hem laten bouwen incl de RF15 door Fishfun
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

14-04-2013 17:10

Volgens mij zijn er twee versies van de Anatec ,en dan bedoel de gebruikte electronica,motor etc..
groeten henk
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-04-2013 17:22

Zo kan je ze in china bestellen. Keuze uit chinees afgebouwd of met duitse electronica. Scheelt per bootje iets van 20euro in prijs
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

14-04-2013 18:43

Srry dat ik deze topic zo verstoor :oops:

Dat betekend dat ik eigenlijk die bootjes gewoon in China kan bestellen? Dan ben ik wel benieuwd waar ik moet zoeken qua website.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

14-04-2013 19:20

Klopt. Zijn voor een schijntje te vinden in bami -land.. Volgens mij net onder de 200 euro..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-04-2013 07:10

Bas,

Niks mis mee met die anatec.

Wel is de mijne voorzien van graupnerspul. Overigens ook gewoon in china gemaakt, maar kwalitatief beter.

Verder heb ik er een liposet bij. Met lip vaart Anna helemaal als een jekko.
Ik heb gekozen voor een 230 dieptemeter. Deze kan ook met tranceducer gebruikt worden.

Wat me tegenvalt is de gevoeligheid van de dieptemeter. Deze moet echt op een statief.

Mijn oude 15 kon wat dat betreft meer hebben, echter deze haalde met pijn de 250 meter. En nu? Weet ik veel zag die boot niet meer zonder bril.

Verder is alles in china te bestellen. probeer eens een jabo... 8) maar ook alle tenten, stretchers, hengels en wat eigenlijk niet.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

15-04-2013 23:02

Klaas je heb groot gelijk

Ik heb wat leveranciers gemaild en zelfs de jaja fabrikant van Anatec. Het is gewoon de zelfde boot die ze leveren aan Nederland. Alleen de grote maar!!!! Invoerrechten is de grote boosdoender. Niet dat het mij nu gaat weerhouden.
Ik heb nu een boot op het oog met 2 motoren GPS en Fishfinder all in one. Ik kan m laten cruisen of zo, en een beetje op de finder turen. Met een leuke prijs. Het zou mij nu echt ff ruk zijn of het Chinees Koreaans of Fries is.

Mocht dit niet lekker gaan dan kan ik die Graupner onderdelen er in zetten en nog steeds goedkoper uit komen, dan hier in de winkels worden verkocht. Hoeveel en wat de kosten zijn vertel ik niet. Maar mijn ogen zijn echt geopend. En wanneer ik hem heb, maak ik foto's en een review hier op het board hoe mijn bevindingen zijn. Aangezien mijn boot nu onderhand meer uit plakband bestaat dan plastic ben ik nodig toe aan vervanging.

En waarom heb je in hemelsnaam GPS voor nodig (dit is een vraag)

Ps dat grapje over Friesen mag ik maken, mijn vrouw is namelijk 1 :wink:

Groet Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

16-04-2013 07:07

suc6

Als mijn Anna het begeeft hoef ik niet te bellen met china maar met Rotterdam.

Enne probleem is de snelheidsregelaar schat ik. Ben je dan zoveel goedkoper? Ben je modelbouwer? Dan misschien wel.
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

16-04-2013 07:14

It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

16-04-2013 19:34

Klaas ik ben gelukkig iemand van de elektrotechnische kant. Dus dat gaat niet erg moeilijk worden als het bootje kapot zal gaan.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

17-04-2013 21:42

Duur rompje...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
mario de bruijne
Berichten: 112
Lid geworden op: 11-03-2013 10:31

18-04-2013 13:47

Ben nu 2 weken in het bezit van een anatec spectrum graupner met een RF15 visvinder.
Dit is nog te kort om er iets over te schrijven . Maar dus zo ver bevalt hij primma
we zullen zien wát de toekomst zal brengen. (ik hoop veel vis en weinig uitval) :lol:
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

18-04-2013 19:43

paul te wierik schreef:Duur rompje...


Valt wel mee hoor.
Ik vind heel die boot niet duur trouwens. Een dikke 400 euro.
Moet je m alleen zelf in elkaar zetten. Mag geen probleem zijn voor de meesten..
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

18-04-2013 20:08

hey,


hier mijn bootje:


trend micro
plus punten:
- een lekker klein bootje maar toch voldoende stabilitijd op het water
- zeer stevige romp (gaat absoluut niet kapot als je er tegenaan loopt of zo)
- een van de goedkopere
- 2 wier beschermers waardoor je geen gekloot hebt met je lijn die in je schroef zit ofzo
- accu's zijn niet snel leeg
- voerbak is groot genoeg
- losse onderdelen (als er iets breekt) kan je los op internet kopen
- zeer betrouwbaar
- als je je voer lost hoor je een harde knal waardoor je weet dat je bak open staat
- felle lampen
- een draagtas
- kan goed tegen een hoosbui

min punten
- hij gaat niet heel snel, ook gaat hij niet heel langzaam maar als je op een water met veel boten vist heb je soms toch wel eens dat je ff in de stres zit dat er een boot door je lijn heen vaart :D
- als je in de nacht vist zijn de lampen soms zo scherp dat je door het licht alles om de voerboot niet meer goed kunt zien


zelf ben ik 15 jaar oud. vanwege mijn budget ben ik voor deze boot gegaan en ik ben er zeer tevreden mee.
ik hoef namelijk ook geen fishfinder of sataliet op te hebben.
ik heb deze boot bijna 2 jaar en ik heb nog geen problemen met de boot gehad.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

19-04-2013 13:19

@ raymon,
Je boot staat op marktplaats, onder de naam Lisa vissers...
Kan niet kloppen of wel?
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

19-04-2013 14:24

Volgens mij probeert Lisa de boel te flessen, "boot is voorzien van vis locator" zou geen enkele rechtgeaarde karpervissert gebruiken in een advertentie.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

19-04-2013 15:27

En de naam.. Beetje vage vraagprijs... Denk een oplichter..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

22-04-2013 22:52

paul te wierik schreef:@ raymon,
Je boot staat op marktplaats, onder de naam Lisa vissers...
Kan niet kloppen of wel?


geen idee ben hem al heel lang kwijt (bijna 2 jaar denk ik)
Maar zie de advertentie niet meer staan.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

24-04-2013 20:07

Klaas vd Herik schreef:suc6

Als mijn Anna het begeeft hoef ik niet te bellen met china maar met Rotterdam.

Enne probleem is de snelheidsregelaar schat ik. Ben je dan zoveel goedkoper? Ben je modelbouwer? Dan misschien wel.


Laatste keer dat ik dit topic verstoor hoor mijn excuus.

Klaas het is niet het bootje wat jij in gedachte heb. Het is een ander bootje. Ik Pm wel ff de link
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Plaats reactie