ultimate en voerboot


Remco Brok
Berichten: 55
Lid geworden op: 03-01-2005 08:52

01-05-2010 15:59

hoe staat het er nu voor met ultimate?

wil namelijk een voerboot aanschaffen (ultimate baitcruiser mini)
hoe compacter hoe beter voor mij...

1: kwaliteit van de boot?
2: is het verstandig om dus voor ultimate te gaan?
3: wat als er iets kapot gaat?

4: kan namelijk voor 250,- een mini baitcruiser kopen (zie link) wat denken jullie ervan?

http://watersport.marktplaats.nl/hengel ... ind=1&fs=1
Gebruikersavatar
Stefan de neijs
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-04-2008 20:27
Locatie: Westland

01-05-2010 18:32

de mijne doet het al 2,5 jaar zonder problemen. stoort ook niet op de dieptemeter 8) verder kan ik je niks vertellen.. is nog nooit kapot gegaan :roll:
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

01-05-2010 19:07

zo te zien aan de link is dit een deel van de containers met kapotte boten die zijn verkocht tijdens de veiling van ultimate vlak nadat ze failiet zijn gegaan

ik zou het persoonlijk niet doen, aangezien het allemaal kapotte boten zijn die ze maken met onderdelen van andere kapotte boten (denk ik, kan ik niet 100% zeggen)
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

01-05-2010 19:24

Michiel de Vries schreef:ik zou het persoonlijk niet doen, aangezien het allemaal kapotte boten zijn die ze maken met onderdelen van andere kapotte boten (denk ik, kan ik niet 100% zeggen)


@Michiel: als je iets niet zeker weet, moet je het hier niet posten. Ultimate Hengelsport heeft een doorstart gemaakt en de garantie/reparatie etc. op de (mini) baitcruiser wordt door de nieuwe mensen netjes overgenomen.

En ik kan het wel met 100% zekerheid zeggen, aangezien ik dit van 1 van de direct betrokkenen persoonlijk heb vernomen.
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Stefan de neijs
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-04-2008 20:27
Locatie: Westland

01-05-2010 20:06

idd, had nog niet naar de advertentie gekeken. maar in dit geval zou ik het ook niet doen
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-05-2010 20:10

Lopen maar te gooien en te slinger met die containers die kraan machinisten :lol: 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
brent van huigevoort
Berichten: 10
Lid geworden op: 28-04-2010 08:31

01-05-2010 22:42

is grote kutboot. koop een handgebouwde of koop niks is mijn advies spreek uit ervaring. ga niet met modder gooien maar is ene grote k.u.t. boot
remco schouten
Berichten: 33
Lid geworden op: 04-04-2010 18:27
Locatie: zuid holland

01-05-2010 23:37

van de week was ik bij een hengelsportzaak
toen kwam er 1 binne met deze boot
dat het 1 grote k u t zooi was voor de 4 keer kapot

dit keer was de boot lek

en de printplaatje is ook al een keer stuk geweest

ikzelf heb de skarp voerboot
ik vind dit een goeie boot naar mijn mening
heb zelf geen ervaring met de ultimate maar dit is niet de eerste wat terug is gekomen bij deze hengelsportzaak

tevens werdt deze boot mijn afgeraden door de verkopervan de hengelsportwinkel
en heb dus de skarp gehaalt dit ongeveer 1 jaar geleden

mvg remco
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

02-05-2010 01:36

@Martien -> reactie Michiel

Ultimate heeft geen doorstart gemaakt...de naam (+naam Rozemeijer) en diverse produktmallen zijn overgenomen en daar is een volledig nieuw bedrijf mee gestart.
Zij willen eventueel wel problemen oplossen met "oude" boten. Dus als een winkelier een klant heeft met een defecte boot die vorig jaar gekocht is, dan kan die winkelier met deze reparatie wel bij hun terecht.

Het is niet zo dat als jij via marktplaats een 2dehands baitcruiser koopt en deze zou kapot gaan dat je bij hun kan aankloppen voor garantie. (Dat zou een goede maar natuurlijk onbetaalbare regeling zijn.)

Gr. Brecht

Ps; @remco Ik heb diverse baitcruisers (gewoon en mini) verkocht en een enkeling ging inderdaad wel eens kapot. (Bij welk merk voerboot is dat niet af en toe) Maar over het algemeen is het een fijne boot. Je moet je alleen wel afvragen of het slim is een 2dehands uit onderdelen vervaardigde boot te kopen. Het is een gok. Als die verkoper zoveel onderdelen etc heeft, kan hij toch ook bv 6 mnden garantie geven!?
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

02-05-2010 09:45

@brecht: klopt wat jij zegt, mijn formulering was niet helemaal correct. Het is inderdaad een volledig nieuw bedrijf, maar ze hebben wel alles van Ultimate overgenomen (merknaam, IT, producten etc.). En naast Rozemeijer komt ook PB onder dit nieuw bedrijf te vallen.

En als je iets 2e hands via marktplaats koopt, dan is het ook in de meeste gevallen zo (niet alleen bij ultimate) dat je dan nog wel geholpen wordt bij problemen, maar dat dit dan niet meer onder de garantie valt, toch?
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

02-05-2010 11:33

Klopt inderdaad. Ze hebben ook de verdeling van PB produkten.

En denk zeker dat je bij hun wel terecht kunt als er iets met je baitcruiser is, ook als deze ouder is, of buiten de garantie valt. Maar hier kunnen kosten aan verbonden zijn dan...

Ik denk ook dat je bij een modelbouwwinkel altijd kan informeren voor bv onderdelen of reparatie...
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

02-05-2010 12:14

Verplaatst naar Materiaal
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

02-05-2010 16:53

Brecht van de Ven schreef:Klopt inderdaad. Ze hebben ook de verdeling van PB produkten.


Ik denk ook dat je bij een modelbouwwinkel altijd kan informeren voor bv onderdelen of reparatie...


Dat wordt moeilijk Brecht, er zit namelijk niet veel in wat hier bij de modelbouwzaken te halen is.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

02-05-2010 18:57

Heb zelf voor een powercatcher gekozen , maar ook even aan de mini gedacht voor de compactheid ... heb er meerdere mee zien vissen die hem al tijden met volle tevredenheid gebruikte ..

Denk dat het voor zijn geld wel een goede boot is , een powercatcher, boboot, baiter oid heb je niet voor dat geld
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

02-05-2010 20:31

Heb ondertussen de boot al een jaar. Vind het gewoon een goede boot voor het geld, is nog nooit iets kapot gegaan van de boot zelf. Alleen al 2 keer de antenne van de handzender. Verder doet de boot gewoon wat die moet doen.

Met vervoer is deze boot natuurlijk een groot voordeel. Aangezien ik geen grote boot kan vervoeren (viskar). Maar als je de ruimte hebt en het geld waard vind, en meteen iets goed wilt kopen. Zou ik voor een andere boot gaan, maar dan ook meteen met dieptemeter.

De boot is verder niet heel snel, maar wel hoor je hem bijna niet. En de tas is niet zo sterk en beschermd vind ik.
De vangsten maken de visser nog niet!
Remco Brok
Berichten: 55
Lid geworden op: 03-01-2005 08:52

04-05-2010 11:52

bedankt voor de reacties,

ik heb inmiddels nog steeds geen keus kunnen maken.

waar ik mee zit is dat die andere boten allemaal groter en duurder zijn. vooral geld speelt een grote rol. voor een voerboor vind ik max 300 euro genoeg en dan is er gewoon weinig keus.
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

04-05-2010 13:10

Ik kan je de anatec mono adviseren ook redelijk betaalbaar en werkt super, als ik de advertentie voorbij had zien komen had ik het niet gedaan.
Daniel Schipper
Berichten: 117
Lid geworden op: 19-09-2009 20:02
Locatie: Numansdorp

04-05-2010 15:32

Ik heb nu ongeveer een jaar de mini.
Ben er tevreden over.
Hij doet wat ik van hem verwacht en heb er nog geen problemen mee gehad.
Wat ik alleen wel een nadeel vind is dat als je je haakaas aan de boot hangt, dat je aas het water al raakt.
Ik vis altijd met een gedipte boilie, en mijn dip is er dus al af voordat hij echt te water gaat.
Nu doe ik hem in het voerbakje zelf, maar als mijn lijn om mijn top zit en ik vaar vooruit, dan klapt het bakje open en is al mijn voer erit.
Dit vind ik het enige nadeel tot nu toe
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

05-05-2010 12:00

er is ook een heel groot verschil tussen de eerste serie boten die ze hebben gemaakt, en de series erna.

bootjes verkochten heel erg goed in begin, daarna hebben ze wss gedacht, minder geld in die boot stoppen, dus goedkopere chinese onderdeeltjes, en veel winst, alleen toen kwamen de boten continue terug.

is niet voor niks containers vol met kapotte boten verkocht tijdens die veiling van ultimate
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

05-05-2010 16:30

Remco Brok schreef:bedankt voor de reacties,

ik heb inmiddels nog steeds geen keus kunnen maken.

waar ik mee zit is dat die andere boten allemaal groter en duurder zijn. vooral geld speelt een grote rol. voor een voerboor vind ik max 300 euro genoeg en dan is er gewoon weinig keus.



Kijk eens naar een omgebouwde orca pondskater 2, heb 1 jaar geleden zo'n bootje gekocht. En heb er helemaal geen mankementen mee gehad. Ze worden voor 125/150 euro verkocht. Niks mis met dit bootje. let op, wel de 2e serie kopen dat is de boot waar geen antenne op zit. Bereik is erg goed en voor het geld hoef je het niet te laten.
Gebruikersavatar
Jeroen v Jole
Berichten: 51
Lid geworden op: 04-04-2010 22:47

06-05-2010 00:19

Ik heb over die orca's ook heel veel slechte verhalen gehoord bij mijn lokale hengelsportzaak. Enkele maanden later heeft hij ze zelf uit zn assortiment gegooid. Of dit een bepaalde serie was durf ik niet te zeggen.

Zeker met visspullen is alle waar naar zijn geld en vaak is bij mij gebleken dat goedkoop duur koop is. Niets is zo irritant in mijn optiek als je lekker wil gaan vissen en je spulletjes laten het afweten.

Een tip; even doorsparen en een boot kopen met een betere prijs / kwaliteit verhouding van bv marktplaats (heb ik ook gedaan 3 seizoenen geleden, naar volle tevredenheid)...

Suc6, greetz!

@Brecht; dat was niet bij jou in de zaak. Ik laat je de vangsten nog even weten van volgend weekend!
Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest!

Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol...
Joost van Eekelen
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-05-2010 11:12

14-05-2010 14:45

Hoi,

heeft iemand een digitale handleiding voor de mini cruiser.

thanks
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

14-05-2010 15:44

Hoi,

Ik hou me ook aanbevolen!

Wilco
Demitry Jurcka
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-05-2010 14:33

04-06-2010 19:21

ik heb daar mijn voerboot gehaald de mini.

toen ik hem ging testen stotterde hij!
ik terug hij kon niks vinden.
ik net getest en hij kan nog geen 100 meter van je van daan of hij begint al te stotteren :-?

weetiemand wat het is ???????

greetz
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

05-06-2010 09:42

Michiel de Vries schreef:er is ook een heel groot verschil tussen de eerste serie boten die ze hebben gemaakt, en de series erna.

bootjes verkochten heel erg goed in begin, daarna hebben ze wss gedacht, minder geld in die boot stoppen, dus goedkopere chinese onderdeeltjes, en veel winst, alleen toen kwamen de boten continue terug.

is niet voor niks containers vol met kapotte boten verkocht tijdens die veiling van ultimate


Sorry,

Het is net anderom de eerste serie was bagger, de nieuwere waren beter(wat je beter kunt noemen)
Maar ik wil iig nooit meer een boot van Ultimate hebben, wat een k#t dingen.


Gradus....
....................