Rubberboot. aanschaffen


Plaats reactie
Jeroen van Mourik2
Berichten: 22
Lid geworden op: 21-12-2005 19:19
Locatie: zoetermeer

29-04-2010 11:20

hallo medeboarders,

ik ben sindskort opzoek naar een mooie rubberboot voor mijn visserij. nou is er zoveel informatie te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. hij moet makkelijk te vervoeren zijn en dus oprolbaar zijn. qua grote heb ik het liefst rond de 230 of 250. maar er zijn zoveel verschillende types (vooral de bodems) dat ik dacht: ik vraag het even de echte experts. (oja hij mag niet meer dan 700 kosten)

hebben julie tips waar ik op moet letten en wat voor bodemtypes geschikt zijn?

met vriendelijke groet

Jeroen
fishing is life .... the rest just detail
Gebruikersavatar
Mees Barendrecht
Berichten: 62
Lid geworden op: 17-12-2009 19:47

29-04-2010 12:49

Roll-up vloer: Houten latten op een afstandje van elkaar vast in de bodem gemonteerd.
Voordeel: lichtgewicht, goedkoper, 1 pakket, geen gepruts met in elkaar zetten. Uit de zak halen, opblazen en varen.
Nadelen: geen kiel, dus mindere vaareigenschappen. Minder stabiel om in te staan.

Alu of trespa/houten vloerdelen: ongeveer 4 a 5 losse vloerdelen.
Voordelen: opblaasbare kiel, koersvast. Zeer stabiel, dus je kan er makkelijk in staan. geschikt voor zwaardere motor.
Nadelen: 2 (zware) pakketten, in elkaar zetten van de vloerdelen kost meer tijd, en vooral meer energie.

Opblaasvloer: platte mat die je onderin de boot legt en keihard kan oppompen.
Voordelen: 1 pakket. Laag gewicht. Opblaasbare kiel. Zeer snel en makkelijk in elkaar te flansen. Bijna net zo stabiel als de boot met harde vloerdelen.
Nadelen: Speciale pomp gewenst, de bodem mag op 0,8bar en dit haal je bijna niet met een hand/voetpomp. Vloer is gevoeliger voor beschadigingen.

Hoop dat je hier wat aan hebt!
Ow en voor €700,- is zeker wel wat goeds te vinden in die lengte!
What do you feel when you shoot a swimclaimer?
Recoil...
Tony Lemmens
Berichten: 72
Lid geworden op: 30-03-2007 16:34
Locatie: België

29-04-2010 13:28

de nieuwe JRC boten zijn mooi en zeer stevig. Ze hebben een opblaasbodem waardoor de boot even stabiel is als een houtenbodem, maar veel lichter wat weer veel beter is voor het opbergen en het transport.
Tim van Wingerde
Berichten: 161
Lid geworden op: 10-12-2009 08:42

29-04-2010 13:34

vortex 240 roll-up, zit 95 euro boven je budget maar wel egt een topboot waar je HEEEl wat jaartjes plezier van zult beleven.

zie http://www.karperbootshop.nl

gr tim
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-04-2010 13:36

Tim van Wingerde schreef:vortex 240 roll-up, zit 95 euro boven je budget maar wel egt een topboot waar je HEEEl wat jaartjes plezier van zult beleven.

zie http://www.karperbootshop.nl

gr tim


Ligt eraan hoe je ermee omgaat ;) Kan ook binnen een paar weken naar de klote zijn 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jeroen van Mourik2
Berichten: 22
Lid geworden op: 21-12-2005 19:19
Locatie: zoetermeer

29-04-2010 13:51

oke jongens bedankt voor de reactie. maar als ik het goed begrijp kan ik elke boot wel leeg laten lopen en makkelijk in de achterbak proppen. ik zat inderdaad al aan de losse planken te denken. lekker makkelijk op te rollen. maar de airdeck bodems zijn dus ook een aanrader?
fishing is life .... the rest just detail
Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

29-04-2010 14:34

Airdack is ook ideaal, zeker voor het gewicht en transport.
Prefereer zelf een lattenbodem maar kan je de grote voordelen ten opzichte van een airdack bodem niet vertellen. Denk dat je beter zelf kan ondervinden wat voor jou het beste is.

Mocht je interesse hebben in een complete set dan heb ik misschien nog iets voor je:
viewtopic.php?f=50&t=55313&p=685555#p685555
Tim van Wingerde
Berichten: 161
Lid geworden op: 10-12-2009 08:42

29-04-2010 14:49

Ligt eraan hoe je ermee omgaat ;) Kan ook binnen een paar weken naar de klote zijn 8)[/quote]

ja leen zo kan je overal wel een op of aanmerking over maken.( niet dat je geen gelijk hebt ;-) )
maar neem aan dat hij zelf ook wel voorzichtig zal zijn als hij een boot van 700 knaaken aanschaft.
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

29-04-2010 17:58

Jeroen van Mourik2 schreef:oke jongens bedankt voor de reactie. maar als ik het goed begrijp kan ik elke boot wel leeg laten lopen en makkelijk in de achterbak proppen. ik zat inderdaad al aan de losse planken te denken. lekker makkelijk op te rollen. maar de airdeck bodems zijn dus ook een aanrader?


Ik heb er een met planken. Met opbouwen heb ik liever een opblaasbodem, maar kwa degelijkheid denk ik dat een planken bodem meer kan hebben. ZWARE accu's van hardplasic met (scherpe)randen?

Ik heb nooit met een airdeck gevaren.

Brouwer watersport in Alemere heeft quicksilvers binnen je butget. Volgens mij een vrij goedkope winkel. Een van de weinige met prijzen op de site iig.
Plaats reactie