Bfp windy rubber boot met spiegel


Plaats reactie
roy pluim
Berichten: 186
Lid geworden op: 19-11-2006 22:03
Locatie: zwolle
Contacteer:

21-04-2010 18:23

Hallo,
Wie heeft er ervaring de boot van bfp,de windy?
Ik denk dat ik dit bootje zelf ook aan ga schaffen.


Alvast bedankt voor de reacties,

MVG Roy Pluim
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

21-04-2010 18:37

De 1.80m?
roy pluim
Berichten: 186
Lid geworden op: 19-11-2006 22:03
Locatie: zwolle
Contacteer:

21-04-2010 18:52

nee de 200,en met spiegel die je der zelf aan kan hangen.
Dus het model zonder spiegel is het zelfde!!
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

23-04-2010 16:11

Is klein Roy.

Heb er zelf over na zitten denken tijd geleden om ook zo'n klein handig bootje te nemen.
Heb nu een onhandig grotere rubberboot van 270cm met alu-bodem,44lb fluistermotor en dieptemeter en ik kan er veel meer mee!

Verkassen met alle spullen in de boot.
Uitvaren.
Karper drillen.

Dat gaat je met een 200cm boot heel moeilijk/niet lukken.

Enkel uitvaren, dat wel, maar mét electromotor. Anders ben je nergens wanneer het waait!

Succes
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

25-04-2010 10:46

Koen,

Ooit in een klein bootje gevaren dan :)?

Mijn ervaring is namelijk dat als je gewoon flink peddelt je met een klein bootje en harde wind nog beter vooruit komt dan in een grote boot met harde wind.

Groeten Bart
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

02-05-2010 13:10

Bart,

Blijf jij ook liggen als je niet peddelt met harde wind?

Ik wel, als ik de neus in de wind leg en de motor wat gas geef. Als ik dan toch het water op ga(ook als het hard waait!) wil ik mn montage wel GOED neer leggen.
Het scheelt jou wel weer qua materiaal wat je niet mee hoeft te sjouwen.

Heb er nu best een tijdje voordeel van, een iets groter model van 270cm, aluminiumbodem is lomp en zwaar maar heeft des te meer voordeel dan een houtenplankenbodem. Zeker als je je dmv boot naar je stek verplaatst.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

02-05-2010 17:51

Koen,

Ik ging uit van een situatie waarin je moet roeien. Natuurlijk ga je niet peddelen als je een motor hebt....

Gaan we uit van een elektro dan denk ik dat je met een klein bootje nog steeds prima uit de voeten kan.
Natuurlijk, hij drijft iets sneller weg dan een grote boot, maar wanneer die grote boot eenmaal op drift is dan is het stoppen ervan niet al te prettig. Door de elektro lichtjes aan te zetten hou je ook een klein bootje perfect op zijn plek.

Nog een ander tipje voor als het hard waait. Jij drukt je neus in de wind en dat wil opzich prima. Zwenkt je neus echter een klein beetje naar links of rechts heb je hem vrijwel meteen op drift en is het lastig om weer terug in positie te komen zonder dat je veel afdrijft. Wat veel beter werkt is backtrollen. Motor in zijn achteruit en spiegel van de boot in de wind. Je kan wat nat worden maar hebt wel perfecte controle en je blijft goed op de plek...

Groeten Bart
roy pluim
Berichten: 186
Lid geworden op: 19-11-2006 22:03
Locatie: zwolle
Contacteer:

03-05-2010 22:33

Bart heb je ook ervaring de windy boot of ken je mensen met ervaring met deze boot??
bart van bezouw schreef:Koen,

Ik ging uit van een situatie waarin je moet roeien. Natuurlijk ga je niet peddelen als je een motor hebt....

Gaan we uit van een elektro dan denk ik dat je met een klein bootje nog steeds prima uit de voeten kan.
Natuurlijk, hij drijft iets sneller weg dan een grote boot, maar wanneer die grote boot eenmaal op drift is dan is het stoppen ervan niet al te prettig. Door de elektro lichtjes aan te zetten hou je ook een klein bootje perfect op zijn plek.

Nog een ander tipje voor als het hard waait. Jij drukt je neus in de wind en dat wil opzich prima. Zwenkt je neus echter een klein beetje naar links of rechts heb je hem vrijwel meteen op drift en is het lastig om weer terug in positie te komen zonder dat je veel afdrijft. Wat veel beter werkt is backtrollen. Motor in zijn achteruit en spiegel van de boot in de wind. Je kan wat nat worden maar hebt wel perfecte controle en je blijft goed op de plek...

Groeten Bart
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

03-05-2010 23:01

Roy,

Zelf geen ervaring. Ken iemand die hem heeft en die is tevreden. Ken iemand die er in gevaren heeft en die vond hem te klein. Deze persoon is echter ook 1.95m en 100kg. :lol:

Groeten Bart
Plaats reactie