Shimano Tribal 5500XTA


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

18-04-2010 21:50

Hallo,

Vandaag begonnen met de zoektocht naar nieuwe molens. Natuurlijk al even de forums doorzocht naar reviews over molens. Leuke molens gezien, maar heb ook molens gezien waar ik geen review van heb gevonden. Daarom deze vraag.

Iemand ervaring met de Shimano Tribal 5500XTA?

In de beschrijving van deze molen op internet, staat dat hij een baitrunner spoelknop heeft. Wat is dat?
Heb al gezocht, heb toen wel een andere molen gevonden die dat heeft, maar dan ben ik nog steeds niks wijzer.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Bas Bro
Berichten: 899
Lid geworden op: 18-02-2007 19:23

18-04-2010 23:55

is dezelfde molen als de ultegra XTB, alleen nu in camou printje.

Afbeelding

Afbeelding
Mvg Bas
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-04-2010 16:51

Is die camo kleur niet een stuk duurder ?
Gebruikersavatar
Bjorn Jonkman
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-10-2007 00:48

19-04-2010 18:10

Ja die is wel iets duurder, maar je krijgt wel een opbergtas erbij voor de molen.
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

19-04-2010 19:48

Ik vind het verdomd mooie molens:D Nog even sparen en dan maar hopen dat ze niet allemaal verkocht zijn:|
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

19-04-2010 22:48

In plaats van een verhaal neer te kakken dacht ik dat de onderstaande video's het een en ander wel duidelijk maken. Ben zelf niet erg enthousiast over het systeem, een tikje te ver op de grote knop en je slip staat in plaats van perfect ineens helemaal dicht. Kan me voorstellen dat als je 's nachts halfwakker een run krijgt je best makkelijk de fout ingaat. Ik vis zelf met een 'echt' baitrunner systeem, hierbij gewoon een slinger aan het handvat geven of de knop omzetten en je bent klaar. Ook een quik drag spool heeft hetzelfde effect als het baitrunner spool systeem in mijn ogen. Zit je ook niet te pielen met dat kleine knopje binnenin. Maarja zoals ik al zei ben zelf geen gebruiker van het systeem, heb er enkele keren mee liggen spelen in de hengelsportzaak. Dus misschien vinden anderen dit wel een geniaal systeem.

http://www.youtube.com/watch?v=0j-omI7p5FU

http://www.youtube.com/watch?v=3gtlw2j4Jd4
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

20-04-2010 18:15

Dank je Thijs, nu weet ik eindelijk hoe het werkt. Ik ga voor een draai aan me molen of de knop omzetten. Dus ga nog even doorzoeken naar andere molens. Als je midden in de nacht je bedje uit moet rennen, half bezopen nog van de vorige avond en half slaperig, dat komt nooit goed bij mij :o

Bedankt voor de info!
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

20-04-2010 18:33

Daar klopt niets van, je kan nooit de slip dichtkrijgen met de grootte slip mits je hem goed heb afgesteld.

Je stelt eerst de zwaarste stand in (zwaarste DRILSTAND, dus zeker niet dicht) en dan ben je eigelijk al klaar, je draaid de slip max een kwart en hij staat op de baitrunner. indien je een run hebt, pak je je hengel op en al draai je de grote slip HELEMAAL dicht dan staat die alsnog open (op je '' zwaarste DRILSTAND'' die je net hebt ingesteld) dus het nadeel dat jij noemd, is dus eigelijk een voordeel, hij kan niet helemaal dicht ! (tenzij je dus met de kleine slip gaat klote, wat ook tijdens de dril mogelijk is uiteraard indien je hem wel dicht wilt)

Kortom, alleen maar voordelen en geen nadelen, misschien moet je het toch even opnieuw proberen thijs want je hebt iets niet goed ingesteld.
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

20-04-2010 20:25

hmm ondertussen aan het kijken naar de Spro Incognito LCS. Lijken me ook wel leuke molens. Zal zaterdag wat winkels bezoeken en wat molens in me handen houden. Tegelijk kijken naar andere hengels:D
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

20-04-2010 22:04

Kortom, alleen maar voordelen en geen nadelen, misschien moet je het toch even opnieuw proberen thijs want je hebt iets niet goed ingesteld.


Ik zei de vorige keer al dat ik er ook geen gebruiker van ben, alleen vind het systeem persoonlijk niet geweldig. Als ik merk dat ik overdag in de hengelsportzaak ermee zit te klooien zal dat tijdens de tumult van een run en helemaal 's nachts wel eens drama op kunnen leveren. Je geeft zelf ook aan dat je ook echt moet weten hoe het werkt. En tuurlijk als je weet hoe het werkt zal het prima werken, ik bedoel maar als er een merk is wat staat voor kwaliteit molens hoef je vaak maar 1 keer te raden, precies die japanse fietsenbouwers dus 8) . Ieder heeft zo zijn voorkeur, misschien vindt Ruben het systeem wel geweldig. Kwestie van alles eens uitproberen en zelf bepalen wat je precies wilt gebruiken. De een vist met een 'traditioneel' baitrunner systeem, de ander met een bigpit molen met slip voorop, de ander met baitrunner spool systeem ingebouwd en weer iemand anders zweert bij een quik drag spool.
Plaats reactie