PB Aligners


Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

17-06-2010 13:58

Dan kun je toch ook bij een van de webshops bestellen?
Ik wil je ook best 1 pakje opsturen a 10 euro, dan betaal ik wel de verzendkosten ;-)
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

17-06-2010 14:02

Jef Hegteler schreef:Iemand misschien bereid om ze te kopen voor mij en ze op te sturen via de post?
Heb hier zo niet een winkel in het dorp zitten die ze verkoopt en geen auto!
Dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn, natuurlijk tegen betaling!

Miss een webshop?Die komen het brengen is maar een ideetje.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Jef Hegteler
Berichten: 247
Lid geworden op: 30-04-2005 21:50

17-06-2010 14:23

Miss een webshop?Die komen het brengen is maar een ideetje.


Ja dan betaal ik bijv. bij henk koster al € 6,75 aan verzendkosten,
vind ik een beetje zonde als zo'n pakje zelf maar € 5,00 kost.
En als iemand het op wil sturen kost het maar een postzegel ;)
Mvg. Jef
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

17-06-2010 14:25

heb ze bij henkkoster besteld i.c.m. wat andere dingetjes, en dan in zo'n enveloppe, kost maar 2,50 ipv 7 euro
Jef Hegteler
Berichten: 247
Lid geworden op: 30-04-2005 21:50

17-06-2010 15:24

wouter mer schreef:heb ze bij henkkoster besteld i.c.m. wat andere dingetjes, en dan in zo'n enveloppe, kost maar 2,50 ipv 7 euro


Hoe moet ik dit doen?
Telefonisch ?

Edit: Heb het al, niet goed gekeken iig bedankt !!
Mvg. Jef
William Snijders
Berichten: 60
Lid geworden op: 13-01-2010 06:58

18-06-2010 01:57

Dat staat gewoon op de site Jef.

enveloppe orders.

mvg
Met vriendelijke Groet.


KarperKoorts
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

18-06-2010 16:36

Bij hengelsport vught betaal je boven de 25,00 geen verz. kosten. Ik heb ze trouwens ook binnen, best prijzig 0,60 per stuk voor een stukje rubber.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

24-06-2010 15:58

Hier ook binnen. het ziet er wel heel goed uit zeg. Maar ze hebben wel de neiging om te gaan draaien. Ik weet niet hoe ze zich houden na een flinke worp, hopen dat ze niet gaan draaien.

Afwerking is wel mooi fijntjes. Ik zal ze binnenkort eens testen.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

24-06-2010 16:14

dat draaien zal puur aan de haak liggen, het is zo gemaakt om zo universeel mogelijk te zijn lijkt me. vind het persoonlijk ook een aardig groot stuk rubber op bijv een maatje 8, maar op een maatje 6 is die wel in verhouding. dit is puur visueel.

in de hand haken ze bij mij 100 vd 100 keer dus dat is in ieder geval goed, voor zover dit wat zegt over het gedrag in het wtaer.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

24-06-2010 17:21

Dries, je bent niet de enigste die dat is opgevallen. Bij mn fox haakjes maat 8 draaien ze redelijk snel. Maar door voor het werpen wat foam om de haak te doen is het draaien tijdens de worp zo goed als uitgesloten. AL is dat draaien niet extreem ofzo. En ook hier haken ze echt altijd als ik ze test op de hand. Nu nog voor het "echie" proberen morgen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

04-08-2010 18:10

zouden jullie de aligners ook gebruiken bij een korda kurv shank haak mtj 8? of scherm je dan teveel de punt af en is het alleen maar een nadeel?

hier fototje, boven is wide gape en onder een kurv shank.

Afbeelding
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-08-2010 20:53

Een curveshank is zo ontworpen dat een verlenging van haaksteel niet nodig is. Bij deze haak lijken de aligners mij overbodig. Bij klauwhaakjes is het prima te gebruiken.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

04-08-2010 21:22

Toch haakt dat prima met een verlenging, heb altijd krimpkous bij me kurv shank.
Werkt uitsteken,

Groeten

Taco
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

04-08-2010 22:13

zou bij deze haakjes een heel klein stukje shrink tube gebruiken, niet zelf buigen ofzo, gewoon zo laten in de hoek van je haakoog, niets buigen.
K. van den Herik

16-08-2010 12:10

Mensen die me denken te kennen, weten dat ik best wel eens durf te zeuren als zaken in mijn ogen niet goed zijn of misschien zelfs wel overbodig zijn. Gelukkig hebben mijn ouders mij meegeven om soms ook eens commentaar te geven als iets goed is.

Ik heb de aligners van PB nu een aantal weken in gebruik en inmiddels verschillende vissen mee gevangen. Zowel de longshank als de lange versie voor gewone haken.. Ze werken prima. Ik vang er zeker niet minder mee.

De dingen hebben voor mij als voordeel, dat ik nu niet hoef te stomen als ik een nieuwe onderlijn maak. Ik maak mijn onderlijnen zelden thuis. Ik pas ze aan aan de situatie terplekke. Daarnaast is nu de lengte en hoek van de aligner GEEN variabele meer. Dit betekende voor mij een aanpassing aan mijn rig met een paar centimeter. De boel zat nu echt in de midden in de onderlip...

Misschien zijn ze een beetje kostbaar maar ik heb ze een aantal keren gewoon weer hergebruikt.

Nadeel kan zijn dat de hoek niet aan te passen is. Niets is volmaakt, daarom verkopen PB, Proline Ashima etc ook nog steeds "gewone" krimpkous.

Ik wil jullie de tip van Vlekkie niet onthouden: 12 mm krimpkous eerst een beetje oprekken met een tangetje en dan over de haak schuiven. Zit allemaal wat strakker dan de 16 mm versie.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

16-08-2010 15:13

Afgelopen weekend ook voor het eerst gebruikt, een korte alinger op een Nash Fang twister. Werkte zeer goed. De gevangen vis keurig in het midden van de bek gehaakt. Tot nu toe een blijvertje.
Jaap Heklar
Berichten: 41
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: Leidschendam

16-08-2010 15:30

Heb net in een ander onderwerp ''Best Frusterend'' gereageerd op een post van Daniel met betrekking tot PB Aligners, maar even gekopieerd.

Quote
Ik wist niet Daniel dat jij voor PB werkt totdat een van mijn visvrienden dit terloops meldde. Ik heb de PB-aligners gezien en vind ze nogal lomp overkomen. Er wordt door collega''s van jou aangegeven dat dit kenmerk de karper weinig lijkt te deren omdat ' vissen zijn gevangen op rigs in combinatie met de aligner terwijl het op rigs zonder aligners het stil bleef '. Niet echt wetenschappelijk onderbouwd maar toch, wat zou de meerwaarde zijn om specifiek deze PB-Aligners te gaan gebruiken, is het de gemaakte hoek, de specifieke lengte of het gebruik van hard materiaal ipv zachte polymeer / krimpkous ?. Unquote
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-08-2010 16:12

Gemak... Je hebt geen kokend water nodig, is soms handig.
Van mij hadden ze echter ietsje stijver gemogen....
Laatst gewijzigd door Martijn Nederpel op 16-08-2010 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
K. van den Herik

16-08-2010 16:39

Jaap,

Nu vind ik die dingen alles, behalve lomp. Niet meer of minder dan een stukje krimpkous.

Wat is wetenschap? Ik heb zelf meer aan ervaring en hoe die is opgebouwd.

Inmiddels heeft, in elk geval voor mij, de ligne aligner zich de afgelopen 15 of 20 jaar bewezen. Deze is door geevalueerd van een stukje tube, naar krimpkous.

MVG

Klaas
Jaap Heklar
Berichten: 41
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: Leidschendam

16-08-2010 22:42

Er worden momenteel twee vrijwel identieke onderwerpen op verschillende plaatsen op dit forum besproken, wellicht kunnen de moderators / beheerder(s) hieraan wat doen door ze bv te koppelen ?.

Zie ook

viewtopic.php?f=18&t=55661&p=713408#p713408
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

16-08-2010 23:57

Jaap dat gesprek is afgelopen!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-08-2010 01:26

Daniel Jawadnya schreef:Jaap dat gesprek is afgelopen!


Jah dus???

Kan je je gal opnieuw kwijt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

17-08-2010 07:14

Peter,

Ik kan nog steeds gewoon vissen met mijn onderlijn gemaakt van schoenmakersgaren, een ss maatje 6 een berkley zeewartel en een wartelloodje. Ik heb vast ook nog wel een snoek/paling/karper/zeehengel op zolder. Geen probleem.



@Martijn,

Wat stugger dacht ik ook, maar eigenlijk behoeft het alleen de vorm maar te houden. Lijkt me belangrijker dat het spul zijn kracht houdt, zodat het gemakkelijk een x aantal keren te hergebruiken is en dat ziet er in eerste instantie wel naar uit. En als dat toch niet blijkt begin ik wel te zeuren... :P

Nu is het voor mij het belangrijkste om een standaard situatie te hebben. Ik wil nu met andere variabelen aan de slag zeg maar. Dat gaat met krimpkous ook wel, maar veel minder eenvoudig.

MVG

Klaas
Tim van Wingerde
Berichten: 161
Lid geworden op: 10-12-2009 08:42

17-08-2010 08:29

tot nu toe heb ik een positieve ervaring met de agliners.

met een maat een weekendje uitgeprobeerd, ik met hij zonder, zelfde aas.

hij had duidelijk meer valse gepiep en ik ving duidelijk meer :lol:

met agliner : 8vis
zonder : 2vis

en alles keurig ingedraaid in het onderlipje.

dus bij mij hangen ze er standaard aan.
Hendrik Laar
Berichten: 93
Lid geworden op: 25-08-2002 02:00

17-08-2010 17:20

Na een lekker lang weekend te hebben gevist en een aantal mooie vissen te hebben gevangen ( zonder line-aligners ) heb ik tijdens de lunch dit .. ( en aanverwant ).. topic eens doorgenomen, en ik moet zeggen mijn mond viel af en toe vanzelf open van verbazing over de wijze waarop karpervissers met elkaar plegen te communiceren op dit forum. Het is m.i. helemaal niet belangrijk en niet noodzakelijk om het met elkaar eens te zijn / te worden, zolang je maar niet (al te) persoonlijk wordt en je niet telkenmale laat verleiden tot het doen van emotionele en ongefundeerde uitspraken.

De laatste jaren wordt 't mij soms erg moeilijk gemaakt door ''de commercie'' om weloverwogen keuzes te maken met betrekking tot mijn uiteindelijke haakkeuze. Haken die ik vroeger veelal gebruikte bestaan (helaas) niet meer en '' de commercie " schotelt mij thans zoveel type haken voor dat ik het spoor enigszins bijster dreig te raken.

Er zijn een aantal zeer gerenommeerde firma's die jaarlijks vele duizenden euros spenderen aan onderzoeken naar nieuwe types / modellen haak, ook zij weten dat er op deze aardkloot tientallen miljoenen karper- & barbeelvissers rondlopen die jaarlijks voor evenzoveel miljoenen haken aanschaffen. Zij hebben daarom ook zg. experts op de loonlijst staan die hen van advies dienen, het gebruik van line-aligners is hen dus al vele, vele jaren bekend. Je zou je dus af kunnen vragen, en ik vraag me dit dus af, waarom geen van voornoemde firma's de laatste jaren een haak / haken heeft ontwikkeld waar perse geen line-aligner voor nodig is ?. Zou het kunnen zijn dat het technisch erg moeilijk ligt of zou 't kunnen zijn dat deze firma's er geen brood in zien om deze investering te doen ?. Of is / zijn er andere reden(en) ...... ??.

Er zijn mensen - mede karpervissers - op dit forum die serieus menen dat je jezelf tekort doet als je geen gebruik maakt van line-aligners, die serieus van mening zijn dat je dan een x-aantal aanbeten / vissen misloopt. Ik plaats hier vraagtekens bij, de nabije toekomst zal 't hoogstwaarschijnlijk uitwijzen.

Groet, H.