pb armabraid en seconden lijm? (bungee rig)


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

11-04-2010 13:27

Ik ben dit weekend wat aan het kloten geweest met bungee rigs. En dat gaat op zich redelijk was het niet dat een stuitje te dik is om de boel te fixeren. Dus kwam ik op het geniale of domme idee om zelf een stuitje te maken en die vast te lijmen. Dit werkte perfect en alles zit nu ook goed alleen begint het wat in mijn hoofd te knagen dat de secondelijm niet te agressief is en de boel straks knapt als er een vis aan hangt. Vreet dit de armabraid aan of valt het mee?

Andere tips zijn ook welkom betreffende het fixeren.


Vr gr peter
vr gr peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-04-2010 14:22

peter

Ik gebruik altijd secondenlijm om mijn voorslagknoop te fixeren, en heb nog nooit en te nimmer bemerkt dat ie kracht verloor, in tegendeel zelfs, doordat de knoop niet meer kan werken word ie een stuk sterker. Ik heb het ook gebruikt op dive braids, en aangezien de basis over het algemeen hetzelfde is zou ik er gewoon mee vissen als ik jou was. Deverse merken o.a. fox verkopen rig glue...oftewel secondenlijm met hun eigen wikkel op de tube. Suc6!

mvg martijn
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

12-04-2010 05:58

peter zoek gewoon naar een nieuw soort stuitrubbertje zijn er genoeg te vinden ik gebruik die van ultimate kan ook net zo goed een ander merk wezen.Er zijn er genoeg die voldoen in iedergeval ik vindt dat geklootmet lijm helemaal niks.Met de ouwe bunny stiek gebruikten ik van die rooie kant en klaren stuitjes en dit ging ook altijd prima
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

12-04-2010 10:39

Bedankt voor de antwoorden heren.

Remon ik krijg die bungee tube dus nooit over een stuitje hoe doe jij dit?
vr gr peter
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

12-04-2010 11:22

Tijdens de VBK-meeting in Temse, heeft één van die PB-consultants mij de bungee-rig leren te maken met stukjes leadcore...

Dit werkt erg goed, geen gebruik van lijm of stuitjes en herbruikbaar.

Knip gewoon +_ één centimeter leadcore (loden kern) af en wikkel dit zo strak als mogelijk rond je armabraid.
Als je dit heel strak doet en 'het spiraaltje' regelmatig terug bij mekaar duwt, dan krijg je uiteindelijk een stuitje waarover die bungee-tubing over klemt.

Maak zo een stuitje zowel aan de wartelzijde als aan de haakzijde, schuif de bungee-tubing erover en span dan de rig op en schuif de tubing tot op 3 tot 4 cm van de haak... Door het gebruik van leadcore blijft de rig ook nog eens mooi vlak liggen.

Hopelijk is de tekst een beetje begrijpelijk anders maak ik vanavond wel enkele foto's.

Ps.de kleinste versie van de korda sinkers kunnen ook als stuitje gebruikt worden
Toon Teniers
Berichten: 102
Lid geworden op: 17-04-2008 21:31

12-04-2010 15:56

Ik zou hier wel graag foto's van zien. Doe je dit met de bungee tube van PB?
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

12-04-2010 17:06

Het is mij wel duidelijk dit heb ik dus gedaan met een stukje braid en die vast gelijmd zelfde idee. Een paar foto's voor de duidelijk zodat anderen er ook wat aan hebben kan geen kwaad uiteraard.

Bedankt mannen voor de duidelijke uitleg en adviezen


vr gr peter
vr gr peter
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

13-04-2010 00:57

Senne Mathues schreef:Ik zou hier wel graag foto's van zien. Doe je dit met de bungee tube van PB?


Beste Senne, ik plaats ASAP een foto-reeks... want kwam vanavond tot de conclusie dan m'n rigtas nog bij m'n ouders staan.

Ps. ja gebruik de bungee tube van PB, de minst 'lompe' die ik tot nu toe ben tegengekomen.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

13-04-2010 06:03

oke peter hier komt het hoe doe je dat,je neemt twee spijkers en een plankje waar je de rig tussen spantdus een spijker in de haakbocht en een door je oog van de wartel en hub je trek met een doekje zo de bunny op je stuitje


je kunt ze natuurlijk ook gewoon kopen is ook heel makkelijk
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

16-04-2010 21:44

dank u mensen gaat nu een stuk beter toch blijft het een kut rigje om te knopen :lol: :lol:

Nu de vissen nog :wink:


vr gr peter
vr gr peter
Plaats reactie