Vissen Zonder Baitrunner


Plaats reactie
alexander nijman
Berichten: 47
Lid geworden op: 24-02-2006 21:07
Locatie: arnhem

02-04-2010 00:43

Ik wil binnenkort een nieuwe set molens aanschaffen maar baitrunner molens met een beetje fatsoenlijke kwaliteit zijn me eigenlijk te duur.

Vandaar mijn vraag hoe is het om te vissen zonder baitrunner, zet je dan gewoon de slip los en als je een run krijgt de slip vast?

Zat zelf te denken aan de Daiwa Emcast Advanced 5500 Airbail iemand enige ervaring met deze molens
Gebruikersavatar
Bjorn Jonkman
Berichten: 86
Lid geworden op: 15-10-2007 00:48

02-04-2010 00:56

Zelf heb ik geen ervaring met die molens dan, maar volgens mij zijn de verhalen over deze molen op het board wel positief.

Maar hoezo kun je geen goede baitrunner vinden voor die prijsklasse?
De USA 4500B gaan tegenwoordig goedkoop weg of wil je die molens niet?
Gebruikersavatar
Roy Hanrats
Berichten: 169
Lid geworden op: 29-09-2009 19:20
Locatie: Grashoek

02-04-2010 07:11

Je kan gwn slip los draaien....als je beet hebt sla je aan door de spoel rustig te blokkeren en de slip ondertussen bijna dicht te draaien...Er zijn btw zat molens die ook ongeveer in de prijsklasse van de emcast evo liggen. Met baitrunner zelfs...

Maar ik heb gehoord dat t goede molens zijn voor die prijs.
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

02-04-2010 10:04

Ik heb nog nooit met baitrunner gevist en mis het daarom ook totaal niet;)

Je stelt je slip van een molen zonder baitrunner gewoon in zoals je baitrunner,
Heb je dan een run, hengel vastpakken met een vinger/hand op de spoel om hem beetje te remmen, rustig aanslaan als dat uberhaupt nodig is, en wat ik dan meestal doe is even voelen wat de karper doet en dan pas de slip instellen. Direct de slip dichtknallen kan wel is een lelijk nagevolg hebben als de karper er vandoor gaat;)
Slip eenmaal ingestelt en je kunt gewoon drillen zoals je normaal ook op je gevechtsslip doet van een baitrunner molen, alleen je hebt nu maar 1 slip. peace of cake ;)

Wat betreft die Daiwa advanced, ik heb hem op me spodrod, dus geen ervaring met de slip, maar verder draaid de molen prima!
Ik ben zelf 3jaar in bezit geweest van de Daiwa evo 5500, altijd zonder problemen mee gevist;)

Mvg.
Fabian
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Plaats reactie