Bigpit molens : Baitrunner of toch weer niet ??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

29-03-2010 21:17

Hallo allemaal,

Ik ben me een klein beetje aan het oriënteren naar andere molens.
Vis nu zelf met fox fs 7000e molen en deze bevalt best goed maar........op grotere afstanden zou ik wel wat forsere molens willen hebben die sneller binnen haald.

Nu is mijn oog gevallen op "big pit" molens, daar zit veel lijn op en zijn lekker groot.
De goedkopere varianten zijn geen baitrunners,is dat nou lastig of een kwestie van wennen?

En dan nog een vraag,shimano of daiwa?

graag jullie mening/ervaringen !
davy kustermans
Berichten: 29
Lid geworden op: 03-03-2010 16:14

30-03-2010 00:38

gerben bouman schreef:Hallo allemaal,

Ik ben me een klein beetje aan het oriënteren naar andere molens.
Vis nu zelf met fox fs 7000e molen en deze bevalt best goed maar........op grotere afstanden zou ik wel wat forsere molens willen hebben die sneller binnen haald.

Nu is mijn oog gevallen op "big pit" molens, daar zit veel lijn op en zijn lekker groot.
De goedkopere varianten zijn geen baitrunners,is dat nou lastig of een kwestie van wennen?

En dan nog een vraag,shimano of daiwa?

graag jullie mening/ervaringen !



Wel ik heb 2 zeer goede daiwa's liggen :lol:
En die doe ik enkel weg omdat ik persoonlijk te gewoon ben om met baitrunner te vissen...heb me dan maar een paar shimano LC's gekocht.
Maar daar gaat niemand je mee kunnen helpen hoor, is echt puur gewoonte.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-03-2010 01:23

Gerben wat is de inhaal snelheid van die Fox molens?
vergelijk dat eens met de molens die je anders wil kopen?
Moet op de doos staan of anders op internet opzoeken.

Zelf ben ik gewend aan vissen zonder Baitrunner zowel Daiwa als Shimano.
Wel gebruik ik op allebei dat systeem dat je hem in twee slagen open en dicht draait.

zowel Daiwa als Shimano hebben hele goede molens.
Als je Saltiga geld hebt moet je die nemen.
K. van den Herik

30-03-2010 06:56

sneller binnen kunnen draaien betenet eerder kapot. Ok ze moeten bij die wrakvissers er geen verstand van hebben.
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

30-03-2010 08:11

Ik zou gewoon met baitrunner pakken, want als je het dadelijk wel een keer handig vind dan heb je het niet.
En dan kun je weer opzoek naar nieuwe molens. Ik zou voor Daiwa gaan is allemaal toch iets beter.

Ik was begin dit jaar ook opzoek naar nieuwe molens en dat kwam door jou reden, en de molenopspeling vond ik niet alles. Ik ben toen voor de Diawa Infinity 5500 BR gegaan, bevallen tot nu toe zeer goed!
De vangsten maken de visser nog niet!
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

30-03-2010 09:54

Frans Klomp schreef:Ik zou gewoon met baitrunner pakken, want als je het dadelijk wel een keer handig vind dan heb je het niet.
En dan kun je weer opzoek naar nieuwe molens. Ik zou voor Daiwa gaan is allemaal toch iets beter.

Ik was begin dit jaar ook opzoek naar nieuwe molens en dat kwam door jou reden, en de molenopspeling vond ik niet alles. Ik ben toen voor de Diawa Infinity 5500 BR gegaan, bevallen tot nu toe zeer goed!


deels geef ik je gelijk als het gaat om de baitrunner dan .... de baitrunner spoel van de shimano's vind ik ook niks ( persoonlijk )

heb zelf entoh's zonder baitrunner gekocht en ik kan er prima mee vissen terwijl ik ook altijd met baitrunner heb gevist.

wel heeft shimano een veel breder assortiment bij daiwa zit je metteen aan de infinity vast die iet 1 van de goedkopere molens is .

shimano kan je nog 4500B / Big baitrunner longcast / big raitrunner kiezen .... of 1 van de molens met baitrunnerspoelen ook de keuze van NIET baitrunner molens is veel groter.


maar ben ook blij dat ik voro de daiwa's ben gegaan en ook wel eens met de infinity's gevist zeker wel fijne molens .
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

30-03-2010 10:09

Ik heb zelf 3jaar met daiwa evo's gevist, super molens voor dat geld,

Heb echter nu de shimano super ultegra's xsa! ben er verliefd op :oops:
Ik weet niet hoe je de hengel oppakt bij een aanbeet, maar als je dit doet met je vinger op de spoel, om zo de slip te sturen, dan kun jij vast wel zonder baitrunner.
Ik heb nog nooit met baitrunner gevist, en ik mis het ook niet. Kan me er geen voordeel bij bedenken.

Bij Vos hengelsport in Almelo hebben (ff bellen voor de zekerheid of het nog loopt) een actie waarbij je 40% korting krijgt op nieuwe shimano molens.
Bijv:
Een Shimano LC, 160,-
Shimao Super Ultegra xsa, 190.- (inclusief 2 reserve spoelen)
Ik zie dat je uit rotterdam komt, maar voor het voordeel dat je haalt;)
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

30-03-2010 17:21

Zelf vis ik ook met Daiwa Entoh's. Zonder baitrunner dus. Aan alles is te wennen zeggen ze toch? Dat is in mijn geval ook zo. Het is denk ik meer je persoonlijke keuze. Baitrunner of niet? Ik denk dat het allebei geen kwaad kan, en vissen met een baitrunner is wel makkelijker uiterraard.
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

30-03-2010 17:41

Ik vis zonder baitrunner,omdat ik de slip vrij strak heb staan en niet op een fluiter lig te wachten,ik vis naast me hengels slapen doe ik thuis.
Black basia,s en earo technium sxb gewoon gelikte molens.

En als ik wrak vissen doe dan met een saltiga super snelle ratio en gewoon mega sterk.
Er is voor elk wat wils,ligt hellemaal wat je ervoor over hebt .
Maar ja meschien heb ik er ook geen verstandt van,maar toch werkt t goed ik vang toch vis.\
m.v.g mike.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

30-03-2010 19:17

Ik zie al dat de meeste vissers er weinig problemen mee hebben om zonder baitrunner te vissen.
Heb er geen problemen mee om ze 2e hands aan te schaffen.
Maar ik wil dan wel 4 exact dezelfde hebben 8)

Zal me de komende tijd even oriënteren wat de mogenlijkheden zijn per molen/merk.

allen bedankt voor de reacties tot zover.
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

30-03-2010 19:41

Ik heb zelf Shimano Navi XTA 8000, met Baitrunner Spool. Dit systeem werkt anders dan een gewone baitrunner (filmpje met uitleg staat op site van shimano) maar bevalt me zeer goed.
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

30-03-2010 23:58

Olger (plaatsgenoot :lol:),

Mocht de topicstarter een molen van shimano zonder dit systeem kopen,en toch weer baitrunner willen, kan hij dit na de tijd altijd nog aanschaffen,
wat je al zegt werkt dit inderdaad anders,

Lijkt een gewone slipknop, echter zit er in het midden van de grote slipknop, in de baitrunnerspool is dit de baitrunner, erop of eraf, en midden in, het kleine knopje, de slip.

Verbeter me als ik het fout heb, maar ik ben zelf op dat systeem afgeknapt.
Leek mij zeer onhandig, de slip verstellen met zon klein knopje,

Daarom Super ultegra 8) 1 slag van vaste spoel, naar een vrij lopende spoel ;) sublieme slip, wat wil je nog meer
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Plaats reactie