X2 Heavy Load Trolley


Plaats reactie
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

25-03-2010 14:05

Hey mensen,

Ik heb een vraagje; ik wil een nieuwe trolley aan gaan schaffen, en zit aan de X2 Heavy Load Trolley te denken (http://www.raven.nl/nl/product/overige/1854_transportkarren/x2/heavy_load_trolley/ravav2856/), en ik vroeg me af of iemand van jullie al ervaring heeft met deze kar. Hij lijkt zo op het oog erg stabiel, en vrij stevig, en een stuk prettiger geprijsd dan de meeste karren, maar was benieuwd of iemand van jullie dat kan bevestigen, of ontkrachten.

Bedankt alvast!

Paul.
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

25-03-2010 14:31

Maatje van me heeft het goedkopere model van X2 gehad (€40,-?) Deze was na 1x laden compleet verbogen en kon dus in de kliko. De zwaardere uitvoering heb ik geen ervaring mee.
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

25-03-2010 20:25

Hallo en welkom.
Ik zou zelf wat anders zoeken en vooral iets met 1 wiel ipv 2.
Gebruik de zoekoptie eens (rechtsboven)
Er is genoeg info over trolleys te vinden.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

26-03-2010 18:35

Ja, die goedkopere heb ik nu dus, en die heeft mij altijd goed gediend, heb em nu een jaar of 6 (niet van X2 zelf, maar van een generiek merk, volgens mij 100% identiek aan die van X2), en pas nu begint ie een beetje te verbuigen, maar goed, zeul nu nóg meer kilo's meer dan vorige jaren...
Ik had al wat van de reviews doorgelezen, maar gezien de toch wel aanzienlijke prijsverschillen met de topmerken (en ik persoonlijk tóch de voorkeur geef aan een tweewieler) ga ik toch op deze X2 gokken... Ervaringen zal ik wel in een desbetreffend topic dumpen...

Thanks anyways guys...

P.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

26-03-2010 19:08

waarom wil je 2 wielen?
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

31-03-2010 13:11

Twee wielen lijkt mij een stukje stabieler in het gebruik. Bovendien staan bij deze de wielen een stukje naar achter, in plaats van helemaal aan het einde, dus ik verwacht zo een stuk makkelijker de hele meuk te kunnen vervoeren.

Krijg em vandaag of morgen binnen, en verwacht em vrijdag voor het eerst te gaan gebruiken, zal wel wat foto's maken en me ervaringen oppennen.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

31-03-2010 16:39

Als je hem binnen hebt moet je voor de gein eens schuin van een dijkje af rijden met alles erop.
Of over een plankje.
Weet meteen waarom je 1 wiel had moeten nemen. :wink:
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

31-03-2010 17:33

Nou, als het dus goed is, hebben ze daar over nagedacht, en iets op gevonden, aangezien je de twee wielen ook strak naast elkaar kunt monteren alsof het slechts één, dik wiel betreft. Maar goed, ga het dus vandeweek nog uitproberen.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

31-03-2010 18:52

Dus als je onderweg naa rje stek opeens een slootje over moet ga je alles van je kar af halen de wielen verzetten en alles weer opladen?
Probeer maar eens wat.
Met een volle kar een stukje rondrijden.
plankje, dijkje (schuin), bochtje draaien etc.
Post wel even je ervaring.
Succes.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

31-03-2010 20:20

benjamin Mazereeuw schreef:Dus als je onderweg naa rje stek opeens een slootje over moet ga je alles van je kar af halen de wielen verzetten en alles weer opladen?
Probeer maar eens wat.
Met een volle kar een stukje rondrijden.
plankje, dijkje (schuin), bochtje draaien etc.
Post wel even je ervaring.
Succes.


Je weet van te voren tocj wel of je een dijkje af moet lijkt mij.
Dus de wielen van te voren dicht bij elkaar zetten lijkt mij.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

31-03-2010 20:33

scherp gradus :lol:

Als ik inc met trolley over een plankje moet lopen om over een slootje te komen dan kan ik het net zo goed meteen het water inflikkeren. :lol: :lol:

Ik heb zelf ook een met 2 wielen dat ding van arca en die voldoet me best hoor.
ook dijkjes aflopen geen enkel probleem je houd hem toch vast of je nu 1 of 2 wielen gebruikt.


Vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

01-04-2010 17:37

Voordeel twee wielen: makkelijker in balans te houden
Voordeel één wiel: makkelijker sturen

Ik gebruik er één met twee wielen. Het stuurt wat anders dan een kruiwagen (lees: één wiel) maar dat leer je gauw genoeg. En mócht het in die honderd jaar gebeuren dat ik over een sloot/plank moet dan zal ik idd. de zooi ff afladen en weer opladen.

Van een dijk rijden: ik begrijp dat je bedoeld dat je met één wiel schuiner/geleidelijker naar beneden rijdt omdat je de trolley zelf horizontaal kunt houden. Dat zal met twee wielen moeilijker gaan. Desondanks heb ik géén probleem met twee wielen. Sterker nog, juíst bij het afdalen van een dijk is balans wel prettig bij een zwaar beladen trolley...
...
matthias franssen
Berichten: 129
Lid geworden op: 06-11-2007 16:00
Locatie: rotterdam

01-04-2010 18:22

Hey paul,

Gelukkig heb jij er wel je plezier van kunnen hebben. Misschien was die X-2 dan een "maandagmorgenmodel" of is hij verkeerd beladen(kan me niet echt voorstellen hoe..). Maar ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Heb er zelf tot nu toe nooit één gebruikt maar is toch wel makkelijk met het alleen vissen. i.p.v. rennen omdat je bij 2x lopen je spullen niet te lang alleen wilt laten staan :lol:
Karperkoorts.. Ja ik heb er ook last van!
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

01-04-2010 21:41

http://www.raven.nl/nl/product/overige/1854_transportkarren/skarp/compact_carp_trolley/8718144110319/

ik zou voor de skarp trolley zijn gegaan: Compact carp trolley\

inklapbaar groot stevig wiel.
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

01-04-2010 22:39

simon linders schreef:http://www.raven.nl/nl/product/overige/1854_transportkarren/skarp/compact_carp_trolley/8718144110319/

ik zou voor de skarp trolley zijn gegaan: Compact carp trolley\

inklapbaar groot stevig wiel.



So das pittig aan de prijs.
voor 140 heb je al en carpporter mk2.
Ik weet zeker dat de kwaliteit daarvan een stuk hoger is.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

03-04-2010 13:55

Nou, hij is binnen, en net, voor de tweede keer, getest...

Eerste wat opvalt is dat er een instructie ontbreekt. Okay, tis alles behalve rocket science om dat ding in elkaar te sleutelen, maar toch. Tweede wat opvalt zijn de twee verdacht zachte bandjes. Op zich geen probleem, heb pompen genoeg, alleen zitten er rechte ventieltjes op de binnenbanden, en gezien de velgen, is dat niet handig; de enige pomp die ik er op aangesloten kreeg, was die bij me plaatselijke Shell. En dan blijkt er 1 lek te zijn. :( Dit was donderdagavond, uurtje of kwart voor negen, dus net te laat voor de fietsenwinkel. Besloot em voor vrijdag toch mee te nemen, en moet zeggen, zelfs met 1 lekke band is het ding, in de twee wiel setup onwijs goed te sturen. Zit ook binnen een minuut in elkaar; de twee wielen bevestigen en vastschroeven, het handvatdeel erin schuiven en vastschroeven, en dat is alles. Okay, heb me een breuk lopen douwen door de platte band, maar toch. Er kan echt onwijs veel op, hij is aan de voorkant te verlengen, en aan de achterkant; ik kan zelfs me rugtas erop kwijt (maar dan ga ik zelf uit balans lopen... LOL), en dan nog valt het gewicht wat je zelf moet tillen, me echt onwijs mee. De kar voelt ook erg stevig aan, dus geen zorgen over doorbuigen. Klein slordigheidje nog: de handvatten op het stuur zitten los, kwam ik net op tijd achter toen ik het dijkje afreed (overigens echt geen enkel probleem met twee, euhm, 1,5 band). De bij te bestellen tas (die je bij transport gewoon kunt laten zitten) is ook wel een aanrader, kan veel meer in dan ik dacht (me grote voeremmer paste er zonder problemen in, met nog ruimte over), alleen een beetje jammer van de klittebandsluitingen; die zijn veels te lang, dus paar keer draaien, en dan kun je de tas strak bevestigen.
Ik heb net even de binnenbandjes vervangen (deze keer met een haaks ventiel), en ff getest, en dat maakte toch wel een enorm verschil, in positieve zin; uitermate wendbaar, en zeer licht in gebruik (zeker als je zoveel mogelijk van je zware spullen zover mogelijk naar voren (dus boven de wielen en daar voorbij) plaatst; niet te ver natuurlijk, anders blijft ie niet staan natuurlijk.

Kortom: goede trolley, zeer stevig, zeer stabiel (in de tweewiel setup dan; zal em eerstvolgende keer ook eens als één wiel proberen), zeer groot, licht in gebruik.
Minpuntjes:
- de binnenbandjes, los van dat er één lek was, vond ik die echt aan de sneue kant, met een ventiel waar je niet bij kunt
- ontbreken van een boekje/ beschrijving
- klittebandsluitingen van de tas

Overall, zeker prijs/ kwaliteit bezien, een erg goede trolley.

Maandag volgt een nieuwe sessie, dan met alle toeters en bellen (lees: nog meer pestzooi meezeulende); zal dan ook een paar foto's maken, maar al met al, na de bandjes misere, (b)lijkt dit toch wel een goede aankoop te zijn geweest.
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

03-04-2010 20:32

aha.. mooi zo je bent er tevreden mee, alleen zonde dat er al meteen wat kapot was, toen hij binnen kwam.
Paul Balk
Berichten: 46
Lid geworden op: 25-03-2010 11:50

04-04-2010 09:02

Ja, daar baalde ik ook stevig van, hoewel nog meer van dat gehannes met die ventieltjes, maar goed.

Wat me ook op is gevallen trouwens, is dat de verpakking waarin het spul binnen kwam er aardig, euhm, verrot uit zag, en binnen in de doos alles uit de plastic hoesjes lag. En dat is me al eerder opgevallen bij dingen die ik bij Raven heb besteld, alsof het al een keer uit de verpakking is geweest (showmodellen ofzo). Maar misschien ben ik nu gewoon achterdochtig...

---
You're not paranoid
When someone is actually chasing you.
---
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

04-04-2010 16:51

dat kun je eventueel eventjes melden bij raven, bij de winkel waar je hem bestelt hebt.
Plaats reactie