Probleem shimano usa 4500b


Plaats reactie
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

23-03-2010 22:49

Ik heb vandaag m'n 3 nieuwe 4500b's met de nieuwe korda opgespoeld.
Als ik die aan de hengels bevestig, zijn er 2 van de 3 molens die vanzelf terugdraaien.
Weet iemand wat het probleem is?
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

23-03-2010 22:52

Probleem net gevonden :D
Boris vd Hut
Berichten: 58
Lid geworden op: 27-05-2008 15:04

24-03-2010 11:07

Klein palletje daar aan de onderkant hé? Zie je zomaar over het hoofd.
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

24-03-2010 12:40

inderdaad :wink:
K. van den Herik

25-03-2010 07:09

meen je nu echt dat je niet weet waar de anti retour voor dient? Echt?

Backwinding zegt je ook niks?

Die knop daaronder is de beetrunner, dat wieltje boven op de slip en het wieltje aan de onderkant is voor de weerstand van de beet runner. Door de beetrunner kan je werpen zonder eerst de molen beugel om te klappen. RTFM
Gebruikersavatar
Bart Olde Kalter
Berichten: 74
Lid geworden op: 05-05-2007 14:18
Locatie: Losser

25-03-2010 13:36

Door de beetrunner kan je werpen zonder eerst de molen beugel om te klappen.


Huh :roll:

Het is trouwens Bait (aas) runner gepatenteerd door Shimano.
Dat sommige mensen nog in staat zijn om in te gooien :wink:
K. van den Herik

25-03-2010 15:14

ooooow weet ik veel joh, ik zeg maar na wat ik wel eens hoor...

baitrunner dus. Gekke naam trouwens, baitrunner: treiteren loper
Boris vd Hut
Berichten: 58
Lid geworden op: 27-05-2008 15:04

25-03-2010 20:41

K. van den Herik schreef:meen je nu echt dat je niet weet waar de anti retour voor dient? Echt?

Backwinding zegt je ook niks?

Die knop daaronder is de beetrunner, dat wieltje boven op de slip en het wieltje aan de onderkant is voor de weerstand van de beet runner. Door de beetrunner kan je werpen zonder eerst de molen beugel om te klappen. RTFM


Nee Klaas dat zegt hij allemaal niet. Hij kreeg de molen alleen niet op zijn antiretour. Da's alles. Maar weer bedankt voor je toch wat zuur, cynische reactie.
K. van den Herik

26-03-2010 06:58

Sorry, maar als je gaat vissen en je weet niet waarom je molen doordraait links en rechtsom, heb je er in mijn ogen nog niet zoveel kaas van gegeten. Ik probeer er nog een beetje om en mee te lachen, maar er zijn er die dit dus echt allemaal nog niet weten en dus voor ze kaan kruipen eerst proberen te rennen. En dat soort figuren ga je aan de waterkant zeker last van krijgen. Niet van Bert natuurlijk die maakte maar een grapje.

Ouwehoeren wat ik wil, maar mijn vader heeft me vanaf mijn 6e vissen geleerd. Materialen, mogelijkheden en onmogelijkheden, taktieken. Eerst allemaal met de 4 meter stok en later kreeg ik een werphengel. Een groene van ik meen Albatros met daiwa molentje. Reken maar dat ik er pas mee mocht vissen voor ik geoefend had in werpen, mikken, draaien en weet ik veel. Vroeger kon je ook buurman nog een beetje vertrouwen alleen meneer pastoor was toen al eng...

Moraal: leer een kind vissen voordat ie een hobby neemt, vissen of zo.
jeen jansen
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 13:14

26-03-2010 08:41

ben het helemaal met je eens, als je al niet weet waar dat knopje voor is hoe moet het dan met de rest.....
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

26-03-2010 09:12

Daar heb je toch dit forum voor, of laten we hier alleen maar zien hoe GOED we met z'n allen wel niet zijn? :-?

Er wordt hier een serieuze vraag gesteld. Laten we deze persoon dan niet belachelijk maken maar gewoon een serieus antwoord teruggeven...
...
K. van den Herik

26-03-2010 10:44

Helemaal gelijk, daarom mijn oproep: leer een kind vissen en ga eerst kruipen, dan lopen en dan rennen.

En natuurlijk: RTFM

http://fish.shimano.com/media/fishing/S ... 641895.pdf
Boris vd Hut
Berichten: 58
Lid geworden op: 27-05-2008 15:04

26-03-2010 15:45

K. van den Herik schreef:Helemaal gelijk, daarom mijn oproep: leer een kind vissen en ga eerst kruipen, dan lopen en dan rennen.

En natuurlijk: RTFM

http://fish.shimano.com/media/fishing/S ... 641895.pdf


Mooi dat we het eens zijn dan, Ik sluit me aan bij je oproep met een andere stelling: Leer een mens eerst socoale vaardigheden aan en verschaf hem dan toegang tot een forum.

Voor de rest: Lees reactie van Andries, die slaat de spijker op zijn kop. Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
K. van den Herik

26-03-2010 16:03

ben het niet met jou eens. Domme vragen bestaan wel. Dat ze niet zouden bestaan is door domme vragenstellers verzonnen om nog minder gehinderd te zijn domme vragen te stellen. Domme antwoorden bestaan ook. Zijn meestal antwoorden op vragen die echt te stom zijn om te stellen.

en in dit kader:

Ik vind dus voor dat je gaat karpervissen je over bepaalde vaardigheden zou moeten beschikken en dan niet sociale of zo.

dit in kader van bescherming vis maar ook andere zaken, zoals die ongein om uit onwetendheid de boel kapot te voeren bijvoorbeeld. Over je lijnen werpen. Gezellig 4 meter naast je zitten. Je kan het niet verzinnen of heb het zien gebeuren.

Moest ik om sociale praatjes verlegen zitten Boris, wordt ik wel lid van de kaartclub of zo.
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

26-03-2010 16:15

Mensen (?), gaan we hier nou echt problemen maken? Ik ben echt wel eens benieuwd of/hoeveel vrienden jij hebt Klaas, gezien jou uitspraken op dit forum. Kom op zeg, ben je gefrustreerd ofzo??

Jíj bent goed en jíj zou zulke vragen niet stellen en er zijn nou eenmaal mensen die vragen hebben aan iemand die het zo perfect weet allemaal...!

Vissen is een HOBBY. Het is niet zoals autorijden, dat je eerst een rijbewijs moet behalen voordat je daadwerkelijk zelfstandig de weg op mag! Iemand die wil gaan vissen zal dit moeten leren door zelf ervaring op te doen en kennis te vergaren via bijv. dit forum. We zijn niet allemaal bevoorrecht met het feit dat onze broer/vader/opa/vriend of wíe dan ook ins dit 'kunstje' kan leren!

Als zo iemand een, voor jou zo simpele vraag wil stellen is hij dus bezig z'n 'huiswerk' te doen, toch? Laat we zo iemand dan ook helpen!
...
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-03-2010 16:46

Andries,
//Er wordt hier een serieuze vraag gesteld. Laten we deze persoon dan niet belachelijk maken maar gewoon een serieus antwoord teruggeven...\\

Een persoon belachelijk maken kan niet zomaar, er is immers wel een aanleiding nodig..meestal een inkoppertje waarin de persoon zelf voorz(i)et.

Een serieus antwoord zou kunnen liggen in:
RD 0485 Anti-Reverse Pawl
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

26-03-2010 22:09

Andries Ritmeester schreef:Vissen is een HOBBY. Het is niet zoals autorijden, dat je eerst een rijbewijs moet behalen voordat je daadwerkelijk zelfstandig de weg op mag!



Helaas niet nee, was het maar zo :wink:
K. van den Herik

27-03-2010 07:16

Andries,

een visbewijs hoeft van mij niet maar reken maar dat degene die een bepaalde route in de hengelsport heeft afgelegd, te beginnen bij voorntjes tikken, bremmen jassen. Altijd voordeel heeft. /normaal gesproken weet zo 1 ook wat er gebeurt onderwater. Zo 1 heeft ook geleerd met vis om te gaan. Zo 1 vertrouw ik best een dikke kurper toe.

Die duitsers zijn nog niet zo stom...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-03-2010 09:20

Begon in mijn kinderjaren met het afdammen van een slootje aan de leijweg in Denhaag met vissen. Door in het dammetje een kapotte nylonkous van mijn moeder te spannen en daarna de stekelbaarsjes op te jagen mijn eerste visjes en salamanders. De tijden van weleer zien er nu heel anders uit alleen al kom je nog weinig sloten meer tegen in verhouding tot vroeger die nog vol zitten met voorntjes. De stappen die je in die jaren moest maken past dan ook of je het wilt of niet meer in deze tijd. De individualisering van de mens is er verder de oorzaak van dat het samen dingen doen waarbij het elkaar iets gunnen in veel gevallen verleden tijd is.

Op jonge of oudere leeftijd in aanraking komen met een hobby als karpervissen is heel gewoon gezien de publiciteit die het nu krijgt. Bij gebrek aan de basis waar men hier overvalt zal men door middel van vragen op KWO, lectuur als karperbladen, boeken en voorlichting door KSN, Sportvisserij organisaties en HSV door schade en schande wijs moeten worden. Dat daarbij zaken fout lopen gebeurde vroeger ook alles immers op het gebied van het karpervissen was nieuw en moest uitgevonden worden.

Kijk ik naar een opkomst van een opendag die de KSN jeugdcommissie bij een Sportvisserij Nederland organiseert zie je hetzelfde beeld. Een dag waar ik zelf nog mijn vingers bij aflik zou eigenlijk door honderden jeugdige bezocht moeten worden gezien het programma wat men er bied. Toch ziet men gelukkig het nut om dergelijke dagen te organiseren. Ook wordt er voorlichting gegeven aan jeugdbegeleiders van HSV op het gebied van het karpervissen. Zijn allemaal hoe klein ook stappen die veelal vrijwilligers nemen om zaken terecht in goede banen te leiden, waarvoor hulde.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

28-03-2010 12:25

Klaas ik ben het deze keer helemaal met je eens. vroeger was het gewoon voorntjes tikken, kan mij nog herinneren dat ik een klein telecopisch hengeltje kreeg van rond de 3 meter. man wat heb ik een witvis getikt. Vele jaren later kreeg ik dan een werphengel, alles geleerd van mn pa. Volgend jaar lekker naar Denemarken toe te vissen met papa :D
Plaats reactie