snag arms


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

03-03-2010 17:36

hoi,
ik wil van de zomer een heel set delkims halen
3x txi
1x receiver
2x nitelite pro
2x duo carb
nu vraag ik me af of de hengel er goed op ligt of dat snag arms noodzakelijk zijn
vis veel tegen obstakels
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

03-03-2010 17:47

vis zelf ook met delkim txi plus en je hebt hier echt geen snag ears voor nodig. zeker niet als je met losse steunen vist of richting de stek vist met je pod. snag ears is gewoon overbodige luxe, vind ik :roll: vind het alleen wel mooi staan :wink:
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

03-03-2010 18:09

Is dat werkelijk een overbodige luxe denk ik? Ik vind dat het in sommige momenten echt wel zijn voordeel heeft, ook bij Delkim :wink:
~~Dreams can be true.~~
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

03-03-2010 18:11

ik vind niet dat je voordeel hebt als je de toppen gewoon richting de stek kunt wijzen. kan alleen handig zijn als je de toppen echt niet er naar toe kan richten. daarom wel handig voor op de pod als je bijv. rechts en links vist. maar ik vis altijd met losse steunen dus heb ze niet nodig.
Gebruikersavatar
thijs wijnhoven
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-02-2008 16:35
Locatie: Riethoven
Contacteer:

03-03-2010 19:04

Heey Jasper,

Ik dacht ik reageer even. Ik vis zelf ook met delkims (ev) en ook geregeld richting obstakels, Hierbij dus de nodige maatregelen om het een en ander veilig te laten verlopen, Baitrunner dicht,klemmende achtersteunen en de hengel recht naar de stek laten wijzen. Dat laatste daar zit het me vooral in, als je met de hengel naar de stek wijst, dus in een rechte lijn zul je absoluut geen snagears nodig hebben. Afgelopen jaar heb ik op een Frans water gevist waar de vissen letterlijk op een metertje onder de kant kwamen schransen. De lijn lag met een boogje slap in het water,recht vooruit. Bij een run ging de vis dus evenwijdig aan de oever er vandoor en dus met een scherpe bocht naar links/rechts. Tegen de tijd dat ik bij m'n hengel was (heeeel snel) trok de vis de hengel al uit de delkim en godddank bleef deze nog in de achtersteun klemmen, toen ik aansloeg bleef de lijn wel nog in de delkim hangen en die sloeg ik dus ram doormidden!! (gesneden!!). De volgende ochtend bleek dat de lijn een flinke snee achter had gelaten in de body van de delkim en de vis die zwom weer met een hele montage plus lijn in zn bek rond :oops: (wel een correct gebruikt wartellood geluk bij ongeluk)
Mijn conclusie: voor het kort onder de kant vissen en zelfs met de slip of vrijloop er op is het noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de hengel in de delkim blijft liggen. Vorig jaar september heb ik ook nog gevist op een verrassend goede winterstek, vlak voor een duiker waar een goede meter water stond. Hier kreeg ik een run, de hengel krom als een hoepel, de baitrunner stond open en zelfs zeer losjes en ik zag hoe de hengel uit de delkim getild werd. Deze keer had ik wel de snagears er wel op en werd me het drama uit Frankrijk bespaard.

Tot nu toe heeft enkel gardner in de gaten dat de concurrenten allemaal te kleine oren hebben. :lol: :lol: :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

03-03-2010 19:45

Ik heb zelf de txi's en heb afgelopen zomer die snag ears gekocht.

Ik heb een keer gehad dat de hengel eruit getrokken werd toen ik onder mijn eigen kant viste. De hengel stond rechts onder het kantje echter trok die 38tiger hem volledig van de delkim af naar links onder het kantje. Alleen om dit soort zaken te voorkomen heb ik ze gekocht en laat ik ze er ook standaard op zitten.

Dus wat mij betreft geen overbodige luxe :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

04-03-2010 08:41

ik viste voorgjaar op afstand maar op een redelijk style eling ... wegens de scheepvaart kon ik mijn hengels niet bovenop plaatsen waardoor mijn hengels dus erg schuin stonden...heb bij n run gehad dat de hengel gewoon stond te stuiteren op de fox piepers en uiteindelijk 1x dr af klapte ! ... dus voor mij had t daar wel voordeel ... verders eigenlijk nog nooit egt nodig gehad ..
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Mika Leber
Berichten: 103
Lid geworden op: 24-05-2007 16:05

06-03-2010 08:47

Neem een set oldies staan ook nog wel op marktplaats die hebben grote oren.
Delkim of de Optonic hadden ze al. Attx heeft een groot nadeel, namelijk de stille stand.

gr Mika
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

06-03-2010 13:23

Vind dat geen nadeel ..
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

07-03-2010 21:41

ik vis veel op obstakels met de slip bijna dicht
hierdoor vis ik "bijna" haakt op de stek zodat de hengel doorbuigt en dit voor een soort afremming geeft en tijd geeft om bij de hengel te komen
ik denk dat ik ze wel ga halen want een nieuwe hengen en nieuwe daiwa is duurder :lol: :lol: :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Plaats reactie