voerboten jabo 2(met fishfinder)


jonas de smet
Berichten: 4
Lid geworden op: 23-12-2009 17:59
Locatie: kemmel

19-02-2010 15:48

hallo
heeft er iemand ervaringen met de jabo2 met visvinder
iemand advies;bevindingen??



groeten jonas
foto v/d jabo 2hieronder
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

19-02-2010 16:00

Rotzooi, niet aan beginnen.
mario keukens
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-02-2010 18:52

19-02-2010 17:38

Deze boot moet je vergelijken met een wegwerp camera, die kan je ook maar 1 malig gebruiken.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

20-02-2010 10:27

Een kennisie van mij heeft zich laten verleiden tot de aanschaf van deze prul.

Boot niet stabiel.
Rig valt er uit doordat de bak aan de achterkant zit
materiaal plastic

gewoon een leuke speelgoed boot

Mijn advies even doorsparen voor een betere boot :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
dennis joosten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-06-2008 19:32
Locatie: nieuw vennep

26-06-2010 09:39

dit zijn allemaal reacties van mensen die hem niet zelf hebben maar denken dat goedkoop slecht is.
ik heb hem zelf wel en het is een top boot de dieptemeter werkt prima er zit een pinnetje in om je rig aan vast te zetten die gewoon los laat met lossen
ik zou zeggen kopen dat ding ,mijn vangsten zijn zwaar omhoog gegaan en dat voor nog geen 400 euro.
het enige nadeel is dat er maar 1bakje op zit je kan dus niet 2 lijnen tegelijk uitvaren,voor de rest is ie helemaal top.
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

26-06-2010 11:15

verkapte reclame??

in een ander topic


dennis joosten schreef:ik vis nu al een tijdje met de jabo voor 390 gekocht met dieptemeter bij een modelbouw site jurod.nl en mijn vangsten zijn zwaar omhoog gegaan en geen problemen mee gehad voor iedereen die niet te veel wilt uitgeven is dit een top boot met fishfinder dus kwaliteit/prijs is dit de beste op dit moment
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

26-06-2010 12:29

Dennis,

Dit bootje is met fishfinder voor nog geen 200 euro te koop op internet . . .

Ik zou hem zelf niet aanraden voor de karpervisserij . . .

Gr. Reinder
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-06-2010 14:04

Hoezo verkapte reclame ?
volgens mij is Dennis de enige hier die er zelf gebruikers ervaringen mee heeft,
en verder geen belang bij een andere merk boot ??¿¿!!

Alle waar naar z'n geld.
CarpeR Diem
dennis joosten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-06-2008 19:32
Locatie: nieuw vennep

29-06-2010 12:46

beste reinder.

Ik vis er nu een tijd mee en tot op heden geen probleem ergens mee gehad.
ik zou tegen jou zeggen ,geef pas een mening als je hem zelf ook hebt of gehad hebt.
hij vaart prima accu gaat redelijk lang mee denk dat ik met een volle accu ongeveer 60 tot 80 x kan uitvaren hij is stabiel en er kan genoeg voer in.
dus ik weet niet waarom je deze boot niet goed vind.
de fishfinder en dieptemeter werken prima je kan wel zeggen hij is goedkoop dus niet goed maar dan zit je helemaal fout.
geloof mij maar je bent slimmer als je er zo 1 koopt dan dat je een hele dure koopt.
tenzij je 365 dagen per jaar dat ding gebruikt , maar ik gebruik hem 2 nachten per week gemiddeld dan is dit een top boot geloof mij maar.
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

29-06-2010 13:02

Dennis,

Grappig dat je als pluspunten aanhaalt dat de accu lang mee gaat :wink:
Ik heb deze boot gezien, en het is niet veel soeps; maar wat kan je verwachten voor nog geen 200 euro inclusief fishfinder.

- De boot is niet stabiel,
- de romp is van plastic,
- het is niet mogelijk je vislijn strak te draaien op de boot; rig valt uit het bakje,
- elektronica van een kwalitatief mindere kwaliteit,
- geen mogelijkheid tot opties van bijvoorbeeld een verstraler, gps enz enz
- klote besturing
- beperkte voer hoeveelheid

Deze boot wordt overal afgebeeld zonder de besturing, ik weet wel waarom . . weten jullie het ook?

Afbeelding
eddy pieters
Berichten: 85
Lid geworden op: 19-09-2009 12:18

29-06-2010 13:08

...
Laatst gewijzigd door eddy pieters op 10-08-2010 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

29-06-2010 13:26

Eddy,
Bedoel je met kleinere watertjes slootjes van maximaal 3 meter breed zonder stroming?
Dan kan je net zo goed werpen ipv uitvaren hoor :lol:
Groet, Reinder
dennis joosten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-06-2008 19:32
Locatie: nieuw vennep

29-06-2010 13:45

-
Laatst gewijzigd door dennis joosten op 09-07-2010 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
eddy pieters
Berichten: 85
Lid geworden op: 19-09-2009 12:18

29-06-2010 16:39

....
Laatst gewijzigd door eddy pieters op 10-08-2010 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
dennis joosten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-06-2008 19:32
Locatie: nieuw vennep

29-06-2010 17:06

ik heb er alleen in nederland mee gevist en ging dus prima.
misschien heb je gelijk dat t op het hele grote water in frankrijk niet goed genoeg is maardat zal ik over een paar weken zien.
maar 1 uur is echt kort hoor ik heb hem toch cker 2 uur soms langer voordat ie leeg is.
maar in frankrijk zou dat niet uitmaken want waar ik vis heb ik stroom aan t water dus na elke keer uitvaren op t stroom gaat ie nooit leeg.
misschien heb ik gewoon mazzel dat ie van mij gewoon helemaal goed is en ik weet niet wat voor een verschil er in zit maar ik heb de jabo2bl terwijl op de foto de jabo 2b staat op de foto zie ik een zwarte batterij , ik heb een blauwe en misschien zijn er nog wel meer verschillen?

want zoals jij nu over de jabo denkt , denk ik over de baitliner dat vind ik dan weer een waardeloze boot naar mijn ervaring ermee.
de problemen die jij noemt had ik dan weer met de baitliner.
maar ja zo heeft iedereen ze ding he.
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

30-06-2010 21:54

Een voerboot waarop een kajuitje zit met voorgegoten ramen????
:lol:

400,-?
:lol:
Voor iets van 100,- wil de fabrikant er al vanaf....

:lol: :lol:

Deze valt volgens mij onder te mooi om waar te zijn....
Size doesn't always matter
dennis joosten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-06-2008 19:32
Locatie: nieuw vennep

09-07-2010 16:42

heb nu 6 nachten achtereenvolgend gevist met t bootje.
de batterij was pas leeg bij de 6e nacht .
hebben de lijnen ongeveer 70 keer ingevaren en 52 karpers weten te vangen.
we hebben 1 dagje een redelijk harde wind gehad en toen had ie er wat meer moeite mee,
maar het lukte me met gemak om mijn lijn te droppen waar ik m wilde hebben.
heb ook meteen gekeken wat er kwa inhoud op kan als ie helemaal vol is.
er kan 2 kilo op maar dan gaat t bakje met moeite omhoog,ikzelf heb toch nooit meer dan 1 kilo nodig ,
nog minder zelfs
en voor 200 dit bootje met fishfinder ???? de fishfinder los kost al 179 dus dream on.
200 is voor bootje zonder fishfinder .
verstraler zit er bij mij gewoon op was heel makkelijk te monteren.
geloof er eerlijk gezegd niks van dat reinder hier ervaring mee heeft, alleen al doordat ik leees dat ze rig uit t bakje valt wat niet kan want je rig kan er pas uit als t bakje omhoog gaat omdat je rig aan een pennetje vast zit die tijdens t lossen je rig lost.
en onstabiel zegt ie, stabieler als dit bootje vaart kan gewoon niet ,vaart hetzelfde als elke andere.
eddy heeft wel gelijk wat wier betreft als t wier te dik is komt ie er heel moeilijk doorheen, maar je hoeft ook niet door t wier te varen 99% van je vistijd.

dus voor mensen die een degelijke voerboot willen kopen raad ik hem zeer aan,en mensen die eigenwijs willen zijn koop je toch lekker een boot voor 1800 euro waar je echt niet meer door gaat vangen dan met deze.
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

09-07-2010 18:55

Dennis,

De boot alleen kost € 144,-

De boot inclusief fishfinder kost € 233,-

Dit is het resultaat na even snel zoeken op internet . . . probeer het ook eens en je zult versteld staan :wink:

Een goede degelijke voerboot hoeft geen 1800 euro te kosten hoor, voor 700 - 800 euro heb je deze ook al!

Ondertussen ben jij nog steeds de enige die deze voerboot positief beoordeeld . . .

Groet, Reinder
Gebruikersavatar
ian luschen
Berichten: 204
Lid geworden op: 12-10-2009 13:04
Locatie: naast mijn buren

09-07-2010 19:20

Het gaat hiet toch om een eenmalige duikboot? :lol:
Gr Ian.
dennis joosten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-06-2008 19:32
Locatie: nieuw vennep

02-08-2010 12:51

ik ben niet de enige die er positief over is.
2 vismaten van mij die hebben er beide ook 1 gekocht want die kwamen er na een paar nachten achter dat dit toch wel een goed voerbootje is.
dus bij elkaar hebben we er nu 3 en er is nog niks kappot de acuus gaan veel langer mee dan 1 uur wat sommige mensen denken.
afgelopen 2 nachten heb ik 16 karpers gevangen dus heb 18 keer me lijn uitgevaren en het balkje op me scherm is pas voor een kwart leeg dus kan cker 70 keer uitvaren.
dus reindert jij maakt mij niet wijs dat je er ervaring mee hebt , want dan hebben ik en me maten cker per toeval alle 3 en goede versie van boot gekocht.
het enige nadeel aan de dieptemeter is dat je alles minder dan 1 meter diep niet ziet maar goed ik lig eigenlijk altijd dieper dan een meter
de dieptemeter is dus alleen geschikt op meren dieper dan een meter, maar dat zijn de meeste ook wel.
en reindert je moet eens leren lezen wat betreft prijzen ,nergens maar dan ook echt nergens is die boot te kopen voor die spotprijzen die jij noemt, zelfs al laat ik hem uit china importeren ben ik nog meer kwijt met die dieptemeter dan wat jij zegt.
dus als zo een slimme jongen als jij met heel veel ervaring wat betreft voerboten weet waar die goedkoper is laat t me dan weten want daar kan je goed geld aan verdienen als je ze weet in te kopen voor die prijs van jou.
en niet weer zeggen zoek op internet ,dat heb ik gedaan en niks gevonden.
dus geef me de site maar waar je die prijzen zag.

ps. ik vaar met dit bootje nu al langer zonder problemen dan dat ik met de baitliner heb gedaan ,dat is pas een slechte voerboot en cker voor dat geld.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-08-2010 13:33

Als ik deze boot moet kopen gooi ik mn geld nog liever in de Rijnn zie ik nog kringen.

Iemand die ik goed ken heeft de fout gemaakt om deze boot te kopen, heeft er alleen maar problemen mee.
Ben zelf ook op zoek naar een voerboot, maar echt geen haar die er aan denk om deze (duik)voerboot te kopen, gooi ze liever nog een tijd langer uit zodat ik doorspaar voor een goede en betrouwbare boot!!!


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

02-08-2010 14:41

Hoi Dennis,

De boot zonder fishfinder kan ik in China kopen voor 90 dollar, en met fishfinder voor 160 dollar (jaja, het wordt met de dag goedkoper).
Reken zelf maar uit hoeveel dit in euro's is.

Wat jij zegt klinkt heel leuk, voor weinig geld kopen en voor 'veel' geld verkopen, maar als je iets gaat verkopen moet je ten eerste achter het product staan, ten tweede je moet garantie verlenen en service bieden. En daar wringt nou de schoen, het is een waardeloze boot en het geld wat je snel kan verdienen verdampt op het moment dat je service moet gaan verlenen.

Je kan dan beter iets goeds verkopen voor wat meer geld en dan (bijna) geen service te hoeven verlenen.

Wat ik wel zou willen is jou 100 boten met fishfinder verkopen voor bovenstaande bedragen + 10% fee, maar dan moet je wel zelf service gaan verlenen.
Ik hoor het wel mocht je interesse hebben.

Gr. Reinder

dennis joosten schreef:ik ben niet de enige die er positief over is.
2 vismaten van mij die hebben er beide ook 1 gekocht want die kwamen er na een paar nachten achter dat dit toch wel een goed voerbootje is.
dus bij elkaar hebben we er nu 3 en er is nog niks kappot de acuus gaan veel langer mee dan 1 uur wat sommige mensen denken.
afgelopen 2 nachten heb ik 16 karpers gevangen dus heb 18 keer me lijn uitgevaren en het balkje op me scherm is pas voor een kwart leeg dus kan cker 70 keer uitvaren.
dus reindert jij maakt mij niet wijs dat je er ervaring mee hebt , want dan hebben ik en me maten cker per toeval alle 3 en goede versie van boot gekocht.
het enige nadeel aan de dieptemeter is dat je alles minder dan 1 meter diep niet ziet maar goed ik lig eigenlijk altijd dieper dan een meter
de dieptemeter is dus alleen geschikt op meren dieper dan een meter, maar dat zijn de meeste ook wel.
en reindert je moet eens leren lezen wat betreft prijzen ,nergens maar dan ook echt nergens is die boot te kopen voor die spotprijzen die jij noemt, zelfs al laat ik hem uit china importeren ben ik nog meer kwijt met die dieptemeter dan wat jij zegt.
dus als zo een slimme jongen als jij met heel veel ervaring wat betreft voerboten weet waar die goedkoper is laat t me dan weten want daar kan je goed geld aan verdienen als je ze weet in te kopen voor die prijs van jou.
en niet weer zeggen zoek op internet ,dat heb ik gedaan en niks gevonden.
dus geef me de site maar waar je die prijzen zag.

ps. ik vaar met dit bootje nu al langer zonder problemen dan dat ik met de baitliner heb gedaan ,dat is pas een slechte voerboot en cker voor dat geld.
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

02-08-2010 16:48

Wat zijn jullie nou die jongen af aan het kraken hier?????
Waar ging deze topic over??????
Hij heeft positieve ervaringen ermee, mag toch gezegd worden neem ik aan, naar de ervaringen word in dit topic toch gevraagd.
Er zijn meer mensen die negatieve ervaringen ermee hebben...........
Nou dan kan uit dit topic toch gekozen worden wat je wil.
Ik snap het af en toe niet op dit forum.
Succes met de voerboten zou ik zeggen.
Groetjes ron
K. van den Herik

02-08-2010 16:53

8 nachten 60 karpers of meer: behoor je zomaar tot de top van nl.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-08-2010 17:01

Ik kraak helemaal niemand af, zeg alleen dat het zonde is van je geld om die boot te kopen.


Gradus....
....................