voerboten jabo 2(met fishfinder)


Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

02-08-2010 17:02

Jammer dat hij het alleen niet kan hebben als iemand anders het tegenovergestelde neer kalkt . . .

ron crumbach schreef:Wat zijn jullie nou die jongen af aan het kraken hier?????
Waar ging deze topic over??????
Hij heeft positieve ervaringen ermee, mag toch gezegd worden neem ik aan, naar de ervaringen word in dit topic toch gevraagd.
Er zijn meer mensen die negatieve ervaringen ermee hebben...........
Nou dan kan uit dit topic toch gekozen worden wat je wil.
Ik snap het af en toe niet op dit forum.
Succes met de voerboten zou ik zeggen.
Groetjes ron
Gebruikersavatar
Harry Koreman
Berichten: 105
Lid geworden op: 19-10-2009 12:33

02-08-2010 17:11

Ja Reinder, niet iedere boot kan zo "goed" zijn als een Anatec :lol:
Danny Withaar
Berichten: 58
Lid geworden op: 20-09-2009 13:56

04-08-2010 14:32

Harry Koreman schreef:Ja Reinder, niet iedere boot kan zo "goed" zijn als een Anatec :lol:


Over duikboten gesproken... :-?

Iedereen koopt een boot naar zijn of haar budget. Of wat hij/zij er voor over heeft.
Deze jongen vangt er zijn visjes mee.
Ik snap dus niet helemaal waarom hij wordt tegengesproken. Of was je er zelf bij Reinder?
Dan kan ik het begrijpen.
Ik zou hem zelf ook niet zo snel kopen, maar kan me voorstellen dat de boot zijn werk prima kan doen bij overhangende takken, plompervelden en andere obstakels waar het lastig is of kan zijn om bij te werpen. Op een grote rivier ben je hem binnen 5 minuten kwijt!

Al gelang naar de situatie kan het prima bootje zijn.

8) 8) 8) :lol: 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

04-08-2010 15:05

Danny,

Er wordt gevraagd of iemand ervaring heeft met de jabo2 (met fishfinder).
Daar geef ik een reactie op, ik heb de boot gelukkig zelf niet, maar je komt aan de waterkant wel eens andere voerboot gebruikers tegen.
Vandaar dat ik ook zeg "Rotzooi, niet aan beginnen".
Dat er mensen zijn die wel tevreden zijn over deze boot, dat is prima . . . maar volgens mij zijn deze op een paar handen te tellen . . .

Groet, Reinder
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

04-08-2010 15:10

Deze boot heb ik gezien op de beurs Carp in Zwolle en kon hem kopen voor 125 euro zonder fishfinder en dan maakt de verkoper er nog winst op ook dus!

Ik heb de boot uiteraard niet gekocht, want dan kan je beter bij de Action een opblaasbootje kopen met peddels voor een joet!

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Viper Icon 2 en nog geen dag spijt gehad :wink:
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

04-08-2010 15:38

Klopt Mike, inkoop kosten deze bootjes 50 euro (ex btw). 125 euro is dus een schappelijke prijs . . .
Gebruikersavatar
johnny greveling
Berichten: 431
Lid geworden op: 19-05-2004 14:23
Locatie: gigantica

04-08-2010 20:30

hoi
gebruik zelf al jaren de procat van angeling technics super boot nooit in de steek gelaten
dennis joosten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-06-2008 19:32
Locatie: nieuw vennep

05-08-2010 12:14

ik vind het toch leuk van k. van herik dat ie zegt dat ik bij de top van nl hoor als ik 52 karpers in een week weet te vangen.
als je alles goed aanpakt dan lukt iedereen dat en daarmee bedoel ik dat ik dankzij de dieptemeter op t bootje altijd presies op de diepte en plek lig waar ik wil liggen.
meer dan dat hoeft t bootje niet voor me te doen en heb er alleen maar in plassen en meren mee gevaren dus weet niet of ie ook goed is voor rivieren .

en dit is wat reinder zei:- De boot is niet stabiel,
- de romp is van plastic,
- het is niet mogelijk je vislijn strak te draaien op de boot; rig valt uit het bakje,
- elektronica van een kwalitatief mindere kwaliteit,
- geen mogelijkheid tot opties van bijvoorbeeld een verstraler, gps enz enz
- klote besturing
- beperkte voer hoeveelheid

en daarvan kloppen een aantal dingen niet
rig kan niet uit je bakje vallen want die zit vast aan een metaal staafje die hem loslaat bij het lossen.
verstraler kan er ook gewoon op.
klote besturing is dan wel een mening maar dat verschilt per persoon ik vind t namelijk lekker varen
beperkte voerhoeveelheid??? hoeveel wil je bijvoeren 100 kilo, er kan meer dan genoeg in dus dat slaat ook nergens op.
maar dan heb je toch wel ergens gelijk in de romp is idd van plastic maar wel sterk genoeg en hij vaart ook gewoon stabiel.

en dat was de reden waarom ik hem niet geloof omdat er niks van klopt.
maar ik ben blij dat ik dit forum pas na aanschaf heb gelezen anders had ik hem nooit gekocht .
en dan ving ik nu nog steeds 3 karpers per nacht.
en kwaliteit is niks mis mee bij mij vaart ie nog steeds zonder problemen.
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

05-08-2010 13:07

Dennis,

Dat de boot voor jou voldoet is toch prima, voor mij niet; en ik denk voor de meeste karpervissers niet :wink:
Ik heb mijn punt gemaakt, ik laat het hierbij . . .

Ben benieuwd of er nog meer enthousiaste gebruikers zijn van de Jabo voerboot.

Gr. Reinder
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

06-08-2010 09:46

dennis joosten schreef:en dan ving ik nu nog steeds 3 karpers per nacht.


Wat je hier zegt is natuurlijk de grootste onzin Dennis, want ik denk dat de meeste vissers hier (met voerboot en dieptemeter) uiterst content zouden zijn wanneer zij altijd minimaal 3 karpers per nacht zouden vangen! Neemt niet weg dat een voerboot wel degelijk je vangsten 'kan' vergroten, want ik heb dat zelf ook ondervonden, maar er wordt nog wel degelijk geblankt hoor zo nu en dan!

Verder denk ik dat 60 keer uitvaren iets aan de hoge kant is?? of vaar je slechts 20 meter uit per keer?? Ik neem aan dat wanneer je minimaal 200 meter per keer uitvaart dat je dan die 60 keer bij lange na niet redt!

Verder wens ik je veel succes met je bootje, want hij zal heus wel doen wat ie moet doen en voor kleinere watertjes zal ie zeker goed genoeg zijn alleen hoop ik niet dat je electronische problemen krijgt met dat ding, want reparatie is meestal onmogelijk of erg duur omdat de helft dan omgebouwd dient te worden! (Zie ook die advertentie op Marktplaats van die jongen met ze Jabo, dies niet blij ermee) :wink:
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

06-08-2010 10:16

als consument en volledige buitenstaander in dit topic, lees ik graag eerlijke bevindingen over producten alvorens ze aan te schaffen. Dat een van de redenen dat ik op dit board zit. In dit geval twijfel ik een beetje aan de eerlijkheid van dhr. Joosten, zonder hem af te willen kraken (ik lees ook niet graag negatieve kritiek over spullen die ik heb gekocht). Ik wacht daarom nog even wat andere gebruikerservaringen af :P
dennis joosten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-06-2008 19:32
Locatie: nieuw vennep

12-08-2010 20:26

zie ook advertentie van die jongen die niet blij is?

dat is er dan maar 1 en je hebt ook mensen die niet blij zijn met daiwa hengels en ik vind ze dan wel weer lekker vissen, dus dan betekent dat t geen goede hengel is omdat er mensen zijn die hem niet goed vinden.

nu geef ik gewoon ff een voorbeeld over een top merk om aan te tonen dat er altijd mensen zijn die niet tevreden zijn met een bepaald merk.

en ik weet ook wel dat je een jabo niet kan vergelijken met een boot van 1000 euro.
maar als je hem met de baitliner vergelijkt (zelfde prijs maar zonder fishfinder)
is de jabo een stuk beter uit mijn eigen ervaring, de baitliner was altijd wat mee aan de hand en heb met de jabo nog geen problemen gehad.

vind het alleen wel jammer dat er mensen hier op het forum zitten die wel tevreden over de boot zijn maar geen reactie plaatsen.
heb namelijk al een aantal pbtjes gehad van personen die het met me eens zijn.
denk dat ze gewoon geen zin hebben om in de verdediging te gaan op het forum tegen haters met een duur voerbootje die niet meer vangen dan mensen met een jabo voerboot.
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

13-08-2010 11:34

Hier nog zo'n goede voerboot :lol:
http://www.toprc.nl/products/BMI-Voerbo ... t-RTR.html

Misschien iets voor de toekomst een voervis-helikopter
http://www.youtube.com/watch?v=nW150U-RuTE
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
ronald gijzel
Berichten: 59
Lid geworden op: 01-08-2010 21:13
Locatie: goes

13-08-2010 13:59

hoi dennis

zou je een foto kunnen posten van het scherm van de visvinder?
verder gewoon lekker mee blijven varen en voeren.
hier in zeeland zijn er nog niet super veel die met een voerboot vissen,
maar begint wel meer te komen.
dus wie weet kan ik in de nabije toekomst me er ook 1 veroorloven.
maar ben wel benieuwd naar de foto van je fishvinder.

gr

ronald
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

14-08-2010 18:24

Leuk iedereen heeft een mening over het bootje van die jongen.En niemand heeft er een.
Ik zou ook alleen maar op de mening van een ander afgaan lekker de papagaai uithangen.

Bootjes van een paar honderd euro zullen misschien wat beter zijn maar die jongen heeft een hoop plezier van dat bootje en doet voor hem gewoon zijn ding.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

15-08-2010 11:26

De boot zonder fishfinder kan ik in China kopen voor 90 dollar, en met fishfinder voor 160 dollar (jaja, het wordt met de dag goedkoper).
Reken zelf maar uit hoeveel dit in euro's is.


En dan ga je hem ook voor dat geld zelf halen?
en natuurlijk belasting vrij.
een enkele boot ben je al het dubbele kwijt voordat het bij jou op de stoep staan.

Maar ik denk dat je de boot gewoon moet aanschaffen, of als het kan een weekendje huren.
Dat weet je wat wel en niet kan, ook andere boten hebben voor en nadelen , het is maar net wat je er van verwacht en waar je hem gebruikt, verwacht geen spectaculaire vangsten.
Je kunt wat scherper vissen en je aas dumpen onder moeilijke omstandigheden, maar als er geen vis zit vang je ook niks.

greetz
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

15-08-2010 11:58

Ik snap alle ophef niet zo. Deze jongen heeft de boot en is er blij mee, de rest heeft de boot niet en vindt het een bagger ding. Ehhh ja...
Life begins at 11.000 ha
Roy Rovers
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-07-2010 20:47

16-08-2010 22:17

Zal hier ook even reageren, omdat ik denk dat ik wel wat over de ''budget'' bootjes weet ik heb er namelijk al 2 gehad (met nadruk op GEHAD).

eerst kocht ik de jabo, waarom kocht ik hem? kon hem voor een klein prijsje bij de modelbouw winkel erbij kopen.
ik heb er denk ik 10x mee gevaren MIJN ervarinen zijn:
VOORDELEN
-goedkoop

NADELEN:
-als het een klein beetje stroomt valt het bootje om hij gaat wel weer recht maar al je voer is eruit.
accu gaat niet lang mee tegenover mijn andere boten
-kan bijna gee voer mee
-bereik van 75 meter?:S
ja eigenlijk heb ik alleen maar ellende gehad met de boot,


Volgende boot dan maar de baitliner:

is al een stuk beter heb hier ook lang mee rond gevaren zon half jaar,(niet echt lang eigenlijk)
voordelen:
-kan genoeg voer mee
-zal nooit maar dan ook nooit kantelen
-zitten ledjes op niet ect scherp maar je kan zien of je voor of achterui vaart
-simpel te bedien
-werkt altijd hetzelfde om zomaar te zeggen
-boot kan echt veel hebben

Nadelen:
-bereik was NET te kort voor mijn doeleinden
-bak kiept niet altijd door het slechte systeem
-zat geen bescherming voor de schroef zat snel vol wier.

kortom een heel leuke boot voor een leuke prijs, als je neit verder dan 150 meter hoeft

en nu de boot die ik nog steeds in mijn bezit heb de SKARP S60
echt een hele goede boot is niks op aan te merken
voordelen:
bereik zover dat ik nog nooit buiten bereik ben geweest en heb het echt geprobeerd
deelbare voerbak eventueel
ingebouwde verstraler werkt perfect op de afstandsbediening
bakken kiepen ook perfect
je krijgt er een goede tas bij
boot en zender zijn van hoge kwaliteit
laders zijn simpel en daar hou ik van rood als die nog niet vol is groen als die helemaal vol is
zitten accu indicators op de boot
is redelijk snel
vaart lekker recht door de vele trimmers, ook in harde stroming
zitten wiebeschermers op
zit voorbereiding op voor een visvinder
kortom een boot die in mijn ogen niet beter kan en een leuke prijs
GOEde handleiding en 2 jaar garantie

hiermee moet ik voldoende informatie hebben gegeven mar ben vast nog wel wat vergeten
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

17-08-2010 15:37

Goeie info Roy zeker omdat mijn zoon ook een voerboot wil aanschaffen en zijn oog was op de skarp gevallen.
Hij is 16 en verdiend zijn geld met vakkenvullen dus hij zoekt een bootje wat in zijn budget valt.
Dus hij is erg blij met je info over de skarp.

bedankt.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Roy Rovers
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-07-2010 20:47

17-08-2010 17:22

hey,
graag gedaan en hij zal echt geen seconde spijt krijgen met de 2 jaar garantie ben je zoiezo genoeg tijd om het goed te testen, en de verstraler en tas zitten erbij echt ideaal,
zou geen andere boot willen (op de powercatcher na)

ben ook nog vergeten te zeggen...
zodra de skarp bereik verliest met de zender draait de bootlangzaam rondjes tot hij eer contact heeft echt ideaal zal komend weekend een filmpje maken van de boot als er vraag naar is
dennis joosten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06-06-2008 19:32
Locatie: nieuw vennep

22-08-2010 09:43

ben nu net terug uit frankrijk .
de boot deed het prima tot dag 3 ,toen bleek dat ie het steeds zwaarder kreeg met lossen
hij lost nu nog maar half kilo voer ongeveer
dat is prima in nederland maar voor france te weinig want 1 meerval heeft t zo weg
dus hierbij laat ik weten dat ie niet perfect is maar prima voor nederland
heb de hele week met 2 accus gedaan heb 39 vissen gevangen op ong 150 m afstand
we hebben er een boot bijgehuurd vanwege het bijvoeren
dat was een procat van angling technics , dat was pas troep elke dag 3 batterijen op
het zijn niet eens accus , en had ook nog eens een afwijking naar links als er een windje stond
ik moet nu helaa een ander bootje kopen met fishfinder voor france
maar de jabo blijf ik op nederlandse wateren gewoon gebruiken en ben in france 2 engelsen tegengekomen, die komen in mei een weekje sloterplas doen die nemen dan een voerboot voor me mee met fishfinder voor 800 euro die hier in nederland 1200 kost
naam ben ik ff kwijt maar hun hadden hem in france datwas denk toch de beste die ik ooit gezien heb.
sander mooi
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-06-2010 11:07

08-02-2013 09:05

Ik heb het bootje ook besteld, meer onder het motto om toch even te testen en misschien voor andere mensen een goede of minder goede revieuw neer te zetten.
Naar mijn idee is de hele visserij pure commercie aan het worden, ik vang al jaren goed met mijn 100 euro molentjes en stokken van 70 ps. Om nog een beetje nostalgisch te worden. Vroeger zat ik met mijn vismaatje aan de Vecht met een feedertje die niks voorstelde, een zelf gemaakt voertje en standaards gemaakt van takken van een boom. Naast ons de meest luxe uitgeruste visser. En wij maar vis binnen draaien, de man zat ons met open mond aan te staren :lol: .
Volgende week krijg ik hem binnen, nu vis ik zelf niet op de grote zandafgravingen of plassen, meer op meren van ongeveer 80 bij 80 meter.
Ik zal jullie op de hoogte houden!
sander mooi
Berichten: 35
Lid geworden op: 03-06-2010 11:07

09-02-2013 12:23

Update: ik heb een navigator met RF15 dieptemeter van een maat kunnen overnemen!
Dus geen recensies van mijn kant.