Ervaringen Delkim Nitelight/Duocarb swinger/hanger


Plaats reactie
Douwe Bantema
Berichten: 174
Lid geworden op: 27-12-2002 01:00
Locatie: Groningen

19-02-2010 07:58

Ben benieuwd naar gebruikerservaringen van deze swinger/hanger combinatie. Lijkt mij nogal kwetsbaar, met name op/afbouwen en transport.

Wie gebruikt ze en wil er iets over vertellen?


Alvast bedankt.

Douwe
Tim van Wingerde
Berichten: 161
Lid geworden op: 10-12-2009 08:42

19-02-2010 08:14

Douwe,

heb zelf alleen de hangers, duocarb nog niet egt nodig gehad.
heb totaal geen problemen met de punten die jij daar hebt opgenoemd!
naar mijn inziens niks mis met dit product.

tim
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

19-02-2010 08:19

Ik heb al een tijdje ervaring met dit systeem.

Delkim swinger combinatie bevalt goed.
Als je aanslaat gaat de swinger naar boven. Dan komt de nitelite boven je pieper uit. Het werkt prima en heb hier al menig keer mee mogen testen. Het voordeel van dit systeem is dat je deze zowel als hanger (nitelite los) als swinger kan gebruiken. De lijn zit tussen twee kogeltjes geklemd die middels magneet tegen elkaar gehouden worden. Verzwaren is geen probleem je kan namelijk onder in de nitelite een gewichtje draaien die ook op de solar hangers past. Dit is volgens mij een universeel iets. Dus je kan er zoveel aan hangen als je wilt. Dan nog de wind. Ik zelf had laatst op groot water wat last van wind maar niet zo zeer de swinger maar meer de lijn die bewoog. Dit is prima op te lossen door een gewichtje er in te draaien zoals hierboven beschreven. Dan de bescherming en het transport. Je kan het armpje er af klikken en deze eventueel in een brillenkoker vervoeren. Ik zelf heb ze in mijn korda rigbox zitten. Je kan hem wel die kunststof langwerpige.

Afbeelding

Met het nieuwe D-lock systeem wat eind maart op de markt komt kan je het geheel (dus delkim optic, swinger en nitelite in 1 beweging er af klikken. Je kan dit geheel dan in een koffertje vervoeren. Dat D-Lock systeem heb ik al gezien op de delkim stand in Zwolle. 1 ding is zeker bij mij komen ze zodra ze te krijgen zijn. Je monteerd 1 deel vast op je delkim met 2 schroefjes die nu ook al op de delkim zitten. Die draadeinden die nu aan de onderkant zitten van je delkim gaat weg met dit systeem. Daardoor kan je met 1 beweging je delkim op je rodpot of stick klikken. En het is gewoon makkelijk. En wat de prijs betreft. Alles op hengelsport gebied is duur. Daar is delkim geen uitzondering op :roll:

En inderdaad geheel is ook meteen aangepast op het systeem van de duobarb swinger van delkim. Ook wel logisch, want fox doet het zelfde. Kijk bijvoorbeeld maar naar de + en - pool van de delkim en fox verlichting bij de swingers. Die staan ook contra aan elkaar. En het feit dat bij een delkim het stekkertje aan de onderkant zit. Dan loop je in veel gevallen al weer te klooien met je verlichtingsstekker in het geval van een fox swinger.

Dan zie je aan de ene kant een metalen beugeltje zitten. Daar komt die duobarb aan

Afbeelding

Voordeel is ook nog dat je de voetjes ook apart kan bestellen dus je kan meerdere rodpots/stokken voorzien van dit systeem

Ik hoop dat je zo een compleet beeld hebt bij de ervaring en mogelijkheden
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

19-02-2010 11:08

Ik heb ze een tijdje gehad (nu delkim incl hangers en duocarb verkocht)

Ik vond ze wel relax... gebruikte eigelijk altijd wel in combi met duocarb, niet de hangers los. dit vond ik mooier staan en je kan er super makkelijk met slappe lijnen mee vissen.

Het leukste vond ik eigelijk dat ik gewoon soms avondjes pakte op putjes waar ik soms een paar meter uit de kant visde, en dan gewoon geluid helemaal op uit, en dan de delkims (en dus hangers ook) op zn felst, super om je te focussen op alleen het licht, en als je een run hebt vind ik het ook stukke spannender dan met geluid. (ik heb trouwens oko beter dan ooit tevoren gevangen daar toen)

Zal ook niet snel kapot gaan naar mijn idee. je moet gewoon vragen om een bijbehorende 'tube' van Delkim, in deze tube passen precies 2 hangers en 2 duocarbs en zal dus met vervoer niets beschadigd raken. (officieel krijg je ze pas bij 3, voor 3 duocarbs excl hangers, maar 2 hangers+2 duocarb past precies, een hanger aan elke kant)

Mooi setje, maar persoonlijk vind ik Matrix hangers mooier.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

19-02-2010 11:39

wouter mer schreef:en je kan er super makkelijk met slappe lijnen mee vissen.


Werkt het goed als je met slappe lijnen wilt vissen? Dat is het enige wat me nog tegenhoudt om dit aan te schaffen. Verder oogt het systeem redelijk okay, alhoewel ik ook wat huiverig ben naar de degelijkheid ervan.
Ellende met hangers, slappe lijnen en wind moet dus redelijk tot het verleden behoren?
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

19-02-2010 22:11

vd week gekocht, mijn ervaring is :evil: zie mijn verhaal onder materialen : delkim duo carb :wink:
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

20-02-2010 10:24

Richard ik vind wel dat je al erg snel een ervaring kan vertellen na 1 week???
Waarin je wat problemen ondervind in de montage van je voetplaat???
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

20-02-2010 11:23

nouja je kan de swingerarm uitschuiven, als je hem helemaal ingeschoven hebt is hij relatief kort, als je hem dan gewoon tegen je bankstick volledig slap laat hangen staat er helemaal geen spanning op je lijn, zo kan je makkelijk met slappe lijnen vissen, met alleen hanger is dit iets minder (draadje vd hanger is stuk langer dan swingerarm)

voor de rest, zelf heb ik nu matrix hangers, zijn net zo duur en naar mijn mening stukke mooier, en hiervoor kan je ook een 'armpje' kopen zodat je swinger en hanger in een hebt... maar onder delkims staat het setje waar jij het over hebt wel mooi.
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

20-02-2010 11:37

Vind je Raymon? De eerste ervaring heb je al als je het produkt uit de verpakking haalt, en er zijn al diverse afwerkpunten niet in orde laat staan dat je er nog mee moet gaan vissen, afwerking (voor dit geld) vind ik zeer slecht , o.a het batterijklepje al , als je er een batterij in doet gaat die bol staan , snap jij wel wat er gebeurt als het regent :wink: komt er toch vocht in he... heb de fox m nog liggen maar afwerking is toch stuk beter te noemen , het batterijklepje alleen al zit als een huis..
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

20-02-2010 11:39

Ik ben dan wel zeer secuur maar dat mag ook wel voor het geld wat je voor die "rommel" betaald, beetje voor een knaak en een bounty in mekaar flatsen en hoppa kassa maar weer :evil:
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

20-02-2010 13:12

Richard nogmaals vindt ik dat je te snel een conclussie trekt na aanleiding van een week iets in huis te hebben. Ik zou zeggen als je het niet eens bent met de afwerking ga je toch terug?? Dat is tenminste wat ik zou doen.

Ik heb mijn delkim duobarb systeem al vanaf dat het op de markt is. Een twee jaar geleden was het systeem al te zien in Zwolle en heeft nog een ruime jaar geduurd voordat die te krijgen was.

Ik heb de problemen die jij hebt dus niet. Misschien een maandag ochtend modelletje. Zou natuurlijk kennen. Heeft elk merk wel eens.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

20-02-2010 17:58

mmm nou ik denk dat ik gewoon iets preciezer kijk als de gemiddelde mens :wink: voor een hoop centjes verwacht ik perfectie maar helaas.. had ik toch voor de foxjes moeten gaan :wink:
Gebruikersavatar
Bastian van Gelder
Berichten: 22
Lid geworden op: 08-10-2009 18:29

20-02-2010 19:09

Raymon Reterink schreef:Richard nogmaals vindt ik dat je te snel een conclussie trekt na aanleiding van een week iets in huis te hebben....

...Ik heb de problemen die jij hebt dus niet.


ik sluit me hierbij aan. Ik gebruik ze nu een klein jaartje, en heb nog nergens last van gehad.
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

20-02-2010 19:18

zeg ook niet dat je er "echt" indirect last van hebt of dat het systeem niet zou werken, maar het hoort naar mijn idee allemaal goed in elkaar te zitten en dat is bij mij echt niet het geval, hengelsportwinkelier zag het ook wel , maar goed wat ik al zei de 1 is snel tevreden cq minder secuur :wink:
Gebruikersavatar
Bastian van Gelder
Berichten: 22
Lid geworden op: 08-10-2009 18:29

20-02-2010 19:26

richard vos schreef:zeg ook niet dat je er "echt" indirect last van hebt of dat het systeem niet zou werken, maar het hoort naar mijn idee allemaal goed in elkaar te zitten en dat is bij mij echt niet het geval, hengelsportwinkelier zag het ook wel , maar goed wat ik al zei de 1 is snel tevreden cq minder secuur :wink:


heb net zelf nog even alles in elkaar gezet, is perfect recht etc... je zal denk ik een uitzondering zijn. En als er 1 secuur en precies is, dan ben ik het wel... als het gaat om m'n setup tenminste.

tight lines
Gebruikersavatar
R. Vos
Berichten: 268
Lid geworden op: 30-06-2008 21:53

20-02-2010 19:40

bij mij absoluut niet recht, meer kan ik er niet van zeggen, zoals iemand in een ander topic van mij ook al zei: beetje bart smit kwaliteit , ben niet de enigste met problemen aan zijn verhaal te horen...
Plaats reactie