the Adventure voerboot


Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

16-02-2010 20:24

Iemand bekend met deze boot?

http://www.bernsvoerboten.nl/Webwinkel-Page-62221/Beginpagina.html

Voordelen lijken mij:

- zelf bouwen altijd leuk
- romp kan je makkelijken spuiten voordat je hem in elkaar zet
- Alleen topspul van Graupner
- weinig geld ivm andere merken

Nadelen lijken mij:

- geen garantie als je het zelf verprutst
- wil je verlichting etc. dan wordt ie best nog wel prijzig

Graag ervaringen en tips gevraagd, want ik heb best wel interesse :wink:
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

16-02-2010 22:18

Ervaring lijkt mij al te wat voorbarig. Site bestaat volgens mij net aan 1-2 maanden :roll:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

16-02-2010 22:37

Is niet verkeerd volgens mij.
Spullen die erin zitten zijn van goede kwaliteit, denk dat je voor dat geld niet te duur uit bent als je hem zelf bouwt.
mario keukens
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-02-2010 18:52

20-02-2010 14:05

De boot ziet er mooi uit, en de onderdelen zijn als ik me niet vergis van dezelfde kwaliteit als de BT, navigator, baiter, powercatcher ed. Lijkt me een leuke boot van die prijs

Mario
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

20-02-2010 14:40

even op inhaken. Baiter en Navigator gebruiken Grauber PROFI. Bt en Powercatcher gebruiken geen PROFI lijn. Dus daar zit al een verschil tussen :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
mario keukens
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-02-2010 18:52

20-02-2010 16:56

Dan wil er even verder op in haken:
Er bestaat geen profi lijn bij Graupner. Dit is één grote fabel. Ze gebruiken toevallig alleen het woord "profi" in een artikel naam!! Vraag maar na bij modelbouwwinkels (mensen laten zich blijkbaar verleiden als er in een artikel naam profi bij staat geschreven)

De bt gebruikt een regelaar van Robbe, deze is kwalitatief beter dan de Graupner en powercatcher gebruikt de V4R+, deze is ook kwalitatief beter dan de speed profi 40R.
Dus de baiter en navigator gebruiken eigenlijke een snelheidsregelaar van mindere kwaliteit!!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

20-02-2010 19:26

mario keukens schreef:Dan wil er even verder op in haken:
Er bestaat geen profi lijn bij Graupner. Dit is één grote fabel. Ze gebruiken toevallig alleen het woord "profi" in een artikel naam!! Vraag maar na bij modelbouwwinkels (mensen laten zich blijkbaar verleiden als er in een artikel naam profi bij staat geschreven)

De bt gebruikt een regelaar van Robbe, deze is kwalitatief beter dan de Graupner en powercatcher gebruikt de V4R+, deze is ook kwalitatief beter dan de speed profi 40R.
Dus de baiter en navigator gebruiken eigenlijke een snelheidsregelaar van mindere kwaliteit!!



Verklaar je nader Mario.
Want wat je nu roept wil ik graag tegenspreken.
Welke regelaar gebruikt de Baiter dan?
Waarom ging de V 4 r + wel stuk in een 50 tal Navigator test en gewone boten, en de profi niet?
Waarom is de Robbe Rocraft beter dan de Graupner Profi regelaars?
Zo maar een paar vraagjes hoor, maar er zit hetzelfde in de boot zeg je?
De b.e.c systemen en de amperebelasting van de zwaardere profi lijn zijn vele malen sterker dan die van de Robbe rocraft en de V 4r+.
Als je iets op het forum neerzet dan moet je niet uitgaan van een aanname maar van feiten.
Oh ja, ik mis in de bovenstaande boot een wezenlijk verschil met de andere boten. Navigator is standaard digitaal, zowel de Maverick als de standaard Navigator. En in de Baiter zitten bepaalde zwaardere compenten die niet in andere bootjes zitten.
De rocraft beter dan de zwaardere profi lijn van graupner :roll: ? kijk eens op Google zou ik zeggen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

20-02-2010 19:35

Ik heb net even op die site gekeken.
Ziet er netjes uit, goede en betrouwbare materialen niks mis mee.
Maar het zijn zeer zeker NIET de materialen zoals eerder omschreven door Mario.
Een paar voorbeelden.
Schroefas, servo,s, snelheidsregelaars, waterdichtheid van materialen, zender en ontvangerset ( digitaal), en nog een paar kleinigheidjes.
En een analoog bouwpakket van ruim 500.00 euro?
De Navigator maverick zit op 599.00 met een digitale handzender + ontvanger, waterdichte en zware regelaar, 10 amp accu voor minstens 3 uur vaargarantie, accu indicatie, wierfilter, twee voerbakken, en 2 jaar garantie, dit allemaal standaard.
De digitale anatec zit ook behoorlijk in de buurt van deze prijzen, en ook daar heb je garantie.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

20-02-2010 21:38

Kijk dit zijn feiten 8)

Maar weer back ontopic zou ik zeggen :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
mario keukens
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-02-2010 18:52

21-02-2010 21:37

De speed profi 40R is een auto regelaar en de rokraft is een boot regelaar. De speed profi heeft koelribben. Hierdoor kan hij meer ampre aan dan de rokraft om dat de speed profi door rijwind gekoeld dient te worden en zo niet te warm word. Een bootregelaar kan eigenlijk niet gekoeld worden vandaar dat die minder ampre heeft.
De maverick heeft een X-408 zender, dat is een analoog!
De bouwpakketten staan voor 404 euro op de site. In tegenstelling van wat Cor zegt.
Zo effe een paar feiten!! :wink:

En nogmaals: Er bestaat echt geen profi lijn bij Graupner!
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

22-02-2010 07:18

Elke regelaar kan gekoeld worden, wat dacht je van de regelaars met een aluminium behuizin die hun warmte heel goed afgeven. Feit 1

De Navigator Maverick is WEL digitaal, . Feit 2 ( ik stond er nog mee op de beurs) :roll:

De rocraft ( die jij eerder als beste noemde) kan ongeveer 1.2 a 1.3 amp. op zijn BEC systeem hebben.
De speed profi in de door jou aangehaalde boot maar 1 amp. Mijn Tip, gebruik een extra BEC versterker of andere regelaar.
De andere boten bouwers die volgens jouw mindere kwaliteit aan boord hebben, gebruiken een echt bec systeem van 3 amp :wink: .
Dat is feit 3

Tevens wil ik als kanttekening plaatsen dat jij uitgaat van aannames, ik weet dat de door jouw afgekraakte boten niet de regelaars gebruiken die jij vol trots noemt. Feit 4, is dat de betere boten ( en dat zijn echt niet alleen de Baiter en de Navigator) kiezen voor waterdichte systemen.

Ik weet waar ik over praat Mario, nogmaals, de regelaar die jij noemt is niet slecht maar er zijn veel betere. Enne die echte profilijn heeft toch echt een sterkere bec, zullen we dat maar feit 5 noemen. :wink:

Maar welke regelaar gebruikt de Baiter nou eigenlijk, die had toch een slechte?
En waarom gingen die V4r plus regelaars nou allemaal stuk in de div. testboten en een paar verkochte boten?
Het is een feit dat ik het antwoord weet en jij niet eens antwoord daarop hebt gegeven.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
mario keukens
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-02-2010 18:52

22-02-2010 18:00

Waarom zie ikop de site van Global Fishing de maverick met een X-408 zender staan (analoog) FEIT!! (of kan ik niet lezen?)

Waarom gebruikt schrijver de rokraft? FEIT!!

Waar bazeer jij het op dat ik uit ga van aannames? Leg mij dat maar eens uit. Ik weet ook waar ik over praat.

En vertel me nou ook maar eens wat nou volgens jullie die profilijn moet in houden. Noem eens wat artikellen van Graupner op ofzo.

En als aller laatst: leg me eens uit wat die BEC systeem doet volgens jou??
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

22-02-2010 19:14

Maar welke regelaar gebruikt de Baiter nou eigenlijk, die had toch een slechte?
En waarom gingen die V4r plus regelaars nou allemaal stuk in de div. testboten en een paar verkochte boten?
Het is een feit dat ik het antwoord weet en jij niet eens antwoord daarop hebt gegeven.[/quote]


Jij eerst :D
Dan kom ik met mijn Verhaal.
En je kan echt niet lezen, er staat wel degelijk iets over digitaal en Maverick.
Jij moet toch weten dat niet alles wat op internet staat ook echt zo is, zelfs namen niet.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

22-02-2010 19:19

mario keukens schreef:Waarom zie ikop de site van Global Fishing de maverick met een X-408 zender staan (analoog) FEIT!! (of kan ik niet lezen?)


De site moet nog een update krijgen. Vlak voor de Carp 2010 is de aanpassing gedaan om de maverick ook standaard met 2,4ghz uit te voeren.

Deze aanpassing staat dus nog niet online 8)

Dan nog even het volgende PROFI lijn van Graupner

SPEED PROFI 50 Reverse BEC
Afbeelding

SPEED PROFI 25
Afbeelding

SPEED CONTROLLER PROFI 23 R
Afbeelding

Gewone lijn
MICRO SPEED 4 GR.-NO. 2735
Afbeelding

Controller Navy V 40 R
Afbeelding

Ik weet niet precies welke in welke boot zit maar een PROFI lijn bestaat dus echt wel en is geen fabel :roll:

En als je in de omschrijvingen kijkt kan je zien dat er een piekbelasting verschil is en dat de PROFI regelaars dus vele malen zwaarder belastbaar zijn :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

22-02-2010 19:56

Opgepast Marcio.
Ik probeer het simpel uit te leggen.
Bec.
Stel je hebt een voerboot met een 12 volt accu.
Je hebt bijv. maar 1 servo. Gemiddeld genomen zit een toegestaan verbruik van 1 servo op 500 mili ampere.
Daarom kan Schrijver het met een simpele Bec doen, er zit meestal maar 1 regelaar en 1 servo in.
Dit was een antwoord op een feit.

Er zijn boten die meerdere servo,s aan boord hebben ( soms wel 4 of meer)
4 keer 500 mah = 2000. Deze boten kunnen dus nooit met een regelaar uit de voeten die maar 1 of 1.5 mah aan kunnen.
Wederom een feitelijk antwoord.

De bestaande Profilijn van Graupner heeft meestal een bec van 3 amp.
De bec zorgt er simpelweg voor dat de 12 wordt omgebogen naar ong. 5 volt. Die 5 volt zorgt weer voor de ontvangervoeding en daarmee ook voor de servovoeding.
Dit was alweer feit 3, :o gaat snel he, kun je een voorbeeld aan nemen. :roll:

En jouw aannames baseren?? Jij zegt dat er bepaalde boten zijn die slechte regelaars gebruiken. Dat is in dit geval dus niet zo, als ze de door jouw genoemde regelaars gaan gebruiken dan doen ze het simpelweg maar een paar seconden, zie optelsom hierboven.
De Profilijn kan standaard behoorlijk wat gewone praktijkamperes aan, vaak tot in de buurt van een 160 echte amperes. Dit terwijl een ''belaste'' boot vaak niet meer dan een ampere of 5 gebruikt. Dit in combinatie met een sterke bec ( die ik niet helemaal heb uitgelegd) zorgt ervoor dat de profilijn zichzelf PROFIleerd boven de rest.

Feitelijk is dit mijn laatste reactie.
Succes met het wel antwoord krijgen maar het niet geven.

Oh ja, dat is ook de reden waarom de voervijzel uit de adventure boot een eigen regelaar heeft, met een Profi ( die vaak ook nog eens waterdicht is,) was dit in principe niet eens nodig.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
mario keukens
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-02-2010 18:52

22-02-2010 21:21

Jij eerst :D
Dan kom ik met mijn Verhaal.
En je kan echt niet lezen, er staat wel degelijk iets over digitaal en Maverick.
Jij moet toch weten dat niet alles wat op internet staat ook echt zo is, zelfs namen niet.[/quote]


He Cor hoezo kan ik niet lezen?
Ga dan maar globalfishing.eu/?navigator-maverick en lees zelf!!!
Ik kan zelfs met 1 oog lezen dat er 408 staat. Maar ben bang dat jij niet kan lezen.

Maar bedankt over de info van de snelheidsregelaar, nu weet ik ook weer precies hoe t zat. Ik zat er naast, mijn excusses.

Ik had nooit beweerd dat de baiter een slecht regelaar heeft.
Ik zei dat die andere kwalitatief beter was(waar ik dus naast zat, nogmaals excusses), dat is heel wat anders dan 'slecht'

En oh ja... Voortaan niet zo opgefokt doen he! Laten we voortaan iets vriendelijker doen tegen een ieder. We zijn tot slotte allemaal voor t zelfde op de forum, en dat is voor onze hobby/passie
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

22-02-2010 21:52

Hier raak ik niet opgefokt van hoor. Ik hou het gewoon graag bij de realiteit.
Ik vind het gewoon niet kloppen dat er andere boten genoemd worden met zogenaamde minder goede regelaars.
Ik had ook duidelijk geschreven dat ik bij Remco op de beurs heb gestaan en daar veel digitale mavericks heb verkocht.
Dat de site nog niet helemaal is aangepast ( dat was hij wel) ligt niet aan Remco maar ik denk aan de beheerder. Als je op 3 d filmpjes of zo klikt dan kun je onderaan de goedkopere 2.4 ghz zien.
De adventure zal best wel goed zijn, de materialen zijn wel in orde en dat gaf ik ook aan. Daar gaat het hiet ook om.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
mario keukens
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-02-2010 18:52

22-02-2010 22:00

Oke,


maar waarom gebruikt bijvoorbeeld bosveldt nog de V4R?
En ik zag op de site van Graupner dat de profi 50 R en 25R niet meer leverbaar zijn en vervangen door gewone regelaars.


"Oh ja, dat is ook de reden waarom de voervijzel uit de adventure boot een eigen regelaar heeft, met een Profi ( die vaak ook nog eens waterdicht is,) was dit in principe niet eens nodig."
Kun je mij dit dan uitleggen wat je geschreven heb? Want the Adventure heeft een profi regelaar (40R.)
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

22-02-2010 22:51

Leon maakt gebruik van 2 motoren. Bij gebruik van 2 regelaars verdubbeld dus ook de Bec capaciteit. Leon heeft ook nog eens andere gebruikers zoals servo,s dus die extra capaciteit is dan leuk meegenomen.

Je kunt in principe vrij eenvoudig een sterke regelaar je vijzel laten draaien die en je boot en je vijzel bediend.
Hoe? dat ga ik niet uitleggen, ik heb daar zelf behoorlijk veel denkwerk in zitten. Het is zelfs mogelijk om ze afzonderlijk van toerental te laten draaien.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
geert devooght
Berichten: 7
Lid geworden op: 01-12-2009 22:20

01-03-2010 22:27

eff een (domme) vraag, ik wil een Graupner snelheidsregelaar Speed Profi 40R BEC monteren in mijn baitliner, waarom zit dat kleine schakelaartje op die regelaar. De baitliner heeft een dubbele schakelaar zitten, eentje voor de verlichting en eentje voor de motor(vaarregelaar)
Nu geraak ik er niet uit hoe ik die kan monteren door nog gebruik te kunnen maken van de hoofschakelaar.

Iemand een schema voor ogen? je mag altijd een pb'tje sturen.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

02-03-2010 06:51

Hallo Geert.
Dat zwarte schakelaartje is het maak contactje voor je regelaar. Je kunt hem eraf knippen en de twee draadjes naar die andere schakelaar brengen.
Die twee draadjes moeten gewoon contact maken, of verbroken worden. Meer doen ze neit.
Ik weet zo niet meer uit mijn hoofd welke schakelaars er op een baitliner zitten maar die moet wel een maak en verbreek stan hebben, dus het moet wel willen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
geert devooght
Berichten: 7
Lid geworden op: 01-12-2009 22:20

02-03-2010 07:34

Heb dit gedaan, maar de zekering is door geknald, getver waar ben ik aan begonnen ? pfff
Zou dit dan de foute schakelaar kunnen zijn ?
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

02-03-2010 13:59

Dan heb je iets niet goed gedaan ha ha.
Waar woon je?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
geert devooght
Berichten: 7
Lid geworden op: 01-12-2009 22:20

02-03-2010 18:37

Héhé, ik woon in belgie :oops: nl torhout.
Ik kan me met veel bezig houden maar soms grrrr. nu blijven zoeken en proberen zal de boodschap zijn zeker
Gebruikersavatar
Kelvin Groenendijk
Berichten: 83
Lid geworden op: 24-01-2010 19:58
Locatie: Twente

02-03-2010 19:55

opzich een leuke boot maar voor mij is er maar 1 boot en dat is de Boboot. neem daar maar eens een kijkje. 3 bakken die je per stuk mm voor mm kan laten kantelen, etc ga zo maar door.

kijken kost geen geld;)

http://www.boboot.nl/pages/welkom_bij_bobootpag.html