Zuurstofmeter


Plaats reactie
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

13-02-2010 18:55

In mijn woonplaats ben ik als bestuurslid van de HSV in een loopgravenoorlog belandt met de gemeente Oss mbt tot het ijs wat er er al vanaf half december ligt en de grote kans dat er daardoor vissterfte gaat optreden.

Als HSV wilden we enkele weken geleden al een paar wakken gaan maken en deze afzetten met strobalen en linten. We hadden alles al geregeld en wilden voor de zekerheid toestemming van de gemeente om dit te doen. Tot onze verbazing mocht dit niet van de gemeente wegens gevaar voor schaatsers, er zou toch geen vissterfte optreden en nog wat meer onzin-argumenten.

Inmiddels hebben we een boze brief aan het B&W van Oss geschreven. We hebben inmiddels een brief van de gemeente terug gekregen met daarin het schrijven dat we binnen 6 weken antwoord zullen krijgen.... Als we zolang moeten wachten is het waarschijnlijk al te laat.:-(

Omdat ik het meer dan zat ben met dit ambtelijke geneuzel wil ik een zuurstofmeter kopen, en dan op een aantal plaatsen in het viswater het zuurstofgehalte gaan bepalen. Mocht het zuurstofgehalte inmiddels gevaarlijk laag zijn, heb ik in ieder geval een extra stok op de gemeente mee te slaan.

Nu is mijn vraag: weet iemand een redelijk betaalbare draagbare zuurstofmeter die wel goede meetresultaten geeft en waar ik die eventueel kan kopen?

Wilco
Laatst gewijzigd door Wilco van Leest op 13-02-2010 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martijn de Boer
Berichten: 350
Lid geworden op: 03-12-2005 19:52

13-02-2010 23:16

Hoi Wilco,

Goed bezig man! Dankzij mannen zoals jij kunnen we hopelijk nog lang van onze hobby blijven genieten! Top! :D

Deze al gezien?
http://www.labstuff.nl/contents/nl/d56.html
Kost toch zo'n 300 euro, maar dat is in vergelijking met de rest vrij betaalbaar!

Misschien is huren anders een optie?


Groeten, Martijn.
Als ze me missen... ...dan ben ik vissen!!
Plaats reactie