Nash monster cradle onthaakmat


Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-01-2010 00:24

Beste vissers, heeft iemand van jullie al ervaringen met de nieuwe onthaakmat van nash, lijkt me een super goede onthaakmat. zou graag ervaringen willen ontvangen want overal zit minpunten aan, ding kost ongeveer een 100euro maar veiligheid van de karper gaat voorop wil hem toevoegen aan mijn spullen omdat we nu de komende jaren meer buitenlandse roadtrips gaan maken. dus als iemand mij kan vertellen of dit iets is laat het me dan weten.

mvg; jan de jager
Gebruikersavatar
Mark Bout
Berichten: 22
Lid geworden op: 04-12-2007 16:49
Locatie: stein
Contacteer:

14-01-2010 00:39

ik heb geen ervaring met de nieuwe nash onthaakmat. maar ik zelf heb de fox Euro Unhooking Mat. deze is opblaasbaar. en ik zou noot meer een andere willen. hij is niet zo groot om mee te nemen (zit in een fijne tas). en hij is zo opgeblazen. je hebt nooit last dat de randen minder stabiel worden. en hij drijft ook. ik hoop dat je aan deze info ook wat hebt. ps ik heb 125 euro betaald voor hem bij john backers in hoensbroek. dus let niet te veel op advies verkoop prijs

groetjes mark
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-01-2010 00:49

kom goed ik ken de onthaakmat is idd ook een tof ding mijn collega heeft deze en heb er dus zelf ook enige ervaringen mee. toch wil het oog ook wat en blijf ik met mijn keuze nog even bij de monstercradle van nash, ik wacht de komende reacties af als die komen vast wel maar wie weet.

toch bedankt voor de tip en misschien hebben andere forumleden die dit lezen er ook nog iets aan you never know.

mvg; jan de jager :wink:
Gebruikersavatar
Harry Koreman
Berichten: 105
Lid geworden op: 19-10-2009 12:33

14-01-2010 07:59

Tof ding, totdat hij lek gaat........ Fox haalt ze niet voor niets uit het assortiment.
Gebruikersavatar
Mark Bout
Berichten: 22
Lid geworden op: 04-12-2007 16:49
Locatie: stein
Contacteer:

14-01-2010 12:02

nou lek gaat hij denk ik niet zo snel. heb hem anderhaf jaar en nog niet lek. ik pomp hem nog harder op dan mijn boot en er zit ook een plak setje bij.

groetjes

ps heb je er dan zelf ervaring mee
Gebruikersavatar
Harry Koreman
Berichten: 105
Lid geworden op: 19-10-2009 12:33

14-01-2010 12:06

Nee, is niet een mat voor mij. Vismaat heeft hem gehad en nog 1 gehad en nog 1 gehad. Allemaal lek bij weinig gebruik. De laatste liet de opblaasbare rand zelfs los. De winkelier waar hij hem gehaald had zei dat er heel veel problemen waren met die mat en dat ze hem bij Fox uit het assortiment haalden.
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

14-01-2010 12:53

Het feit alleen al dat er een plakset bij zit.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

14-01-2010 13:01

De Carp Cradle is totaal anders als bijv. de Fox matten.

Kevin Nash Monster Carp Cradle of de gewone Kevin Nash Carp Cradle

De Kevin Nash Carp Cradle is de veiligste onthaakmat ooit ontwikkeld. Hij overwint de belangrijkste potentiële gevaren van de traditionele, op-de-grond gewatteerde matten. Opmerkelijk, een spartellende karper is nu geheel van de grond verwijdert, zodat er geen enkel mogelijkheid bestaat tot beschadiging.
Hij omkapselt de karper volledig waardoor het ontsnappen van de vis wordt geëlimineerd, wat bij een traditionele mat wel kan.

De Kevin Nash Carp Cradle is een hele goede onthaakmat om te kopen als je echt geeft om de veiligheid van de karper.

Ze worden geleverd in een draagtas en is verkrijgbaar in 2 uitvoeringen:

1. Nash Carp Cradle - Lengte 100 cm x Breedte 74cm
2. Nash Monster Carp Cradle - Lengte 121cm x Breedte 77cm
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

14-01-2010 13:09

Bertil,ik heb er naar naar staan kijken in Drempt,vond het er wel aardig uit zien.
Niet dat ik deze gekocht zou hebben,het was de kleine uitvoering en die vondt ik te klein.
Maar,en daar had ik toch nog bedenkingen bij,de vis hangt dan wel vrij van de grond,maar het is toch
maar een enkele ongevoerde laag waar ie op licht,en dit voelde toch vrij hard aan.
Waarom geen schuimrubber laag onderin,dan had het in mijn ogen perfect geweest.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

14-01-2010 13:20

Bertil,

Ik ga ervan uit dat je deze bedoeld ?

Ik heb hier toch een tweetal kanttekeningen bij, mijn inziens is dit een product dat niet goed doorontwikkeld is en wel om de volgende redenen.

1. Waar vind je aan de waterkant en rechte kant.
Dus was het verstandiger geweest, om er verstelbare poten onder te zetten. Maar dit zal wel een verkoop strategie zijn, en die met verstelbare poten zal volgend jaar wel op de markt komen.

2. Een ondersteuning in het midden van de cradle kan ook geen kwaad, ivm het doorzakken van de cradle wanneer deze gevuld is met een monsterlijke karper en water. Maar die zullen dat jaar er op er wel onder zitten.

Afbeelding

Op zich is het een goed idee zo'n cradle, maar ze hadden het beter nog iets verder doorontwikkeld.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Mark Bout
Berichten: 22
Lid geworden op: 04-12-2007 16:49
Locatie: stein
Contacteer:

14-01-2010 14:24

andre kip :Het feit alleen al dat er een plakset bij zit

nou dat er een plak set bij zit is alleen maar goed. je krijgt toch ook als je een boot koopt een plakset. dit noemen ze sevice

groetjes
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

14-01-2010 14:35

Het feit dat er een plakset bij zit,zegt me dat ie lek kan raken,daar gaat het om.
Ik heb nog in begin jaren ´90 ook een fox mat gehad die je op kon blazen,nooit meer.
Spreek je nog wel,als je in Frankrijk zit,je er er s´nachts één vangt er achter komt wat het grote nadeel
van zo´n mat is,zoals ik had.
Niet dat je dan effe tijd heb om hem te plakken he?
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

14-01-2010 14:55

Deel je mening volkomen Andre.
Mijn eerste (niet zelfgemaakte 8) ) mat was ook een opblaasmat. Merk was Andy Little.
Heeft het destijds nog geen nachtje volgehouden :-? Het naastgelegen grindpad werd m teveel.
Was toen 1 van de duurste matten en kostte toendertijd 80 gulden ofzo. Hoop geld voor een ventje van 12/13.
On-topic:
Die cradle is een goed idee van Nash. Heb m een keer goed bekenen, maar niet aangeschaft wegens de redenen die Jan Witter in een eerder bericht reeds heeft gegeven.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

14-01-2010 16:43

Hoi Jan,

Goede opmerkingen. Dat is altijd nuttig om te weten en voor de mensen bij Nash ook een goede terugkoppeling.
Ik ga het ze zeker meegeven. Bedankt.

André,

Die eerste was idd te klein ja.. althans bij mij maar heel soms :wink: vandaar ook dat de grote versie er is gekomen.
Een wat dikkere laag onderin zou hem inderdaad nog beter maken.

Wie weet staat er volgend jaar op Carp wel 1 die helemaal naar wens is.

Gr.
Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

14-01-2010 17:08

Mark Bout schreef:nou lek gaat hij denk ik niet zo snel. heb hem anderhaf jaar en nog niet lek. ik pomp hem nog harder op dan mijn boot en er zit ook een plak setje bij.

groetjes

ps heb je er dan zelf ervaring mee



Lek niet nee
maar bij mijn laat de rand aan de binnenkant los
Mijn volgende word die van nash heb hem gezien op de vbk meeting zeer degelijk en ook compact mee te nemen.
doorzakken zal hij niet doen ik heb er veel gewicht op gezet op de zijstangen maar dat was geen probleem en ik ben niet echt een lichte jonge :D
de grootste kost iets van 95 euro

voor me fox xl heb ik 109 euro betaald
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

14-01-2010 17:17

Bertil Wielink schreef:Hoi Jan,

Goede opmerkingen. Dat is altijd nuttig om te weten en voor de mensen bij Nash ook een goede terugkoppeling.
Ik ga het ze zeker meegeven. Bedankt.


Wie weet staat er volgend jaar op Carp wel 1 die helemaal naar wens is.

Gr.
Bertil


:wink: Jammer dat ze er zelf niet over nadenken, of het moeten echt verkoop strategieën zijn. Hiermee blijkt weer eens dat de consument de echte test visser is...... Ik had het :wink: Willempie :lol: natuurlijk mee moeten geven op de VBK meeting waar ze hem aan het demonstreren waren.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

14-01-2010 17:38

De Nash vindt ik te log met zn vervoer.

Anders had ik em zeker aangeschaft! :wink:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

14-01-2010 19:31

ze zullen er zelf vast ook wel over denken maar het is ook belangrijk om tips van de gebruikers te krijgen om zo het product iedere keer te verbeteren totdat het gewoon naar wens is. de tips die ik nu heb gekregen is des te meer redn om te wachten tot de monster cradle 2 uitkomt met de andere opties aan gegeven. het is namelijk wel belangrijk verstelbare poten en poten in het midden stukjes te plaatsen. heb de mat nog niet in het echt gezien weet de sterkte van dat ding dus nog niet. maar ik had een topic geplaatst over de monster cradle onthaakmat we raken off topic door de discussie wel of niet goede mat van fox.

jongens ik geeef juliie allemaal gelijk iedereen heeft zijn eigen mening en ervaring over een bepaald product zo ok dus over de de onthaakmat door mij aangegeven ik vindt dit juist ook uitermate belangrijk. nu weet ik dat ik beter kan wachten op een betere versie in plaats van 100 euro uit te geven. maar de fox onthaakmat met de opblaasrand tsjah het kan lek raken zowat wist je voor de tijd dat je dat ding kocht toch ook wel is er bij vermeld als het goed is en er zit inderdaad niet voor niks een plakse bij collega heeft hem ook al dik een jaar nog nooit lek geweest. maar kan me voorstellen dat mensen hier ook anders over denken en gelukkig zijn we een vrij land en is dit ook toegestaan zo waar ook op dit board/

nou ik wacht de volgende reacties wel weer af.

veel vis en vang plezier in 2010

mvg; jan de jager
Gebruikersavatar
Mark Bout
Berichten: 22
Lid geworden op: 04-12-2007 16:49
Locatie: stein
Contacteer:

14-01-2010 23:16

hey jan sorry was niet de bedoeling om over de fox mat te gaan hebben in deze topic. wou je alleen helpen met de juiste mat te vinden. ik hoop dat het je gaat lukken.

vriendelijke groeten mark
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

15-01-2010 00:00

Mark Bout schreef:hey jan sorry was niet de bedoeling om over de fox mat te gaan hebben in deze topic. wou je alleen helpen met de juiste mat te vinden. ik hoop dat het je gaat lukken.

vriendelijke groeten mark



joh mark dat was ook zeer vriendelijk bedoeld stel het nog steeds zeer op prijs misschien dat je mij verkeerd begreep, ik was het juist eens dat de mat die jij noemde juist een goede en zeer degelijke mat was, met zijn nadelen. maar als we de nadelen gaan bekijken ieder ding heeft nadelen. ik zeg alleen voor de mensen die het een onding vonden dt dit hun mening is en was.
ieder zijn ding ieder zijn mening, en dus voor jou mark je reactie was en is nog steeds van harte welkom en jah ik weet wel dat het goed bedoelt was respect en thanks :P

mvg; jan de jager 8)
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

15-01-2010 10:52

Heb deze topic verplaatst naar Materiaal aangezien het gaat om een produkt.

Gr Mourad
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

15-01-2010 14:30

Hallo Jan,

Het meest positieve van deze mat vindt ik dat er is nagedacht over de veiligheid van de karper. De enige echt relevante nadelen - vanuit de karper bekeken - lijken mij de harde randen/buizen van de mat (vooral bij het uit je handen glippen van de vis, wat iedereen weleens overkomt) en de geringe demping van het gedeelte waar de vis op ligt. Een dikke schuimrubberen mat vindt ik hiervoor nog altijd de beste oplossing. Desalniettemin een origineel idee, waarvoor Nash van mij waardering oogst!

Met vriendelijke groet,

Frank Huisman
K. van den Herik

16-01-2010 09:18

Frank,

Met de top van de wereld in je team, lijkt me dat nu eens niet meer dan normaal, dat nadenken...


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

16-01-2010 12:13

Hallo Frank,

Ik wil geen azijn zeiker zijn, het enige wat goed doorgedacht is in dit artikel, en zoveel van de op de markt gebrachte artikelen, is dat ze alleen van uit financieel oogpunt gebracht worden, dat is op zicht natuurlijk niet verkeerd, maar verschuil je niet achter, dat je dit doet in gedachte dat je het goed voor hebt met de 'Karper".

Als er werkelijk was doorgedacht, en dan niet vanuit het commerciële oogpunt zoals het nu wel is gedaan, dan hadden je eigen fieldtesters, je er op gewezen op de punten die ik aangaf in eerdere reactie, en André.

Ik wilde hiermee alleen zeggen dat de echte fieldtester "de consument" is, maar dat is al jaren zo. En dat mensen eerst eens bij zichzelf te raden moeten gaan voordat ze iets kopen. En dat wil niet zeggen dat ik wel door denk, ik heb namelijk 4 onthaak matten, dus ook ik koop impulsief, veel te vaak, maar dit viel mij aan de Cradle direct op toen ze hem aan het demonstreren waren op de VBK meeting.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

16-01-2010 13:47

Hallo Jan,

Uiteraard wil elk bedrijf winst maken. In de manier waaróp kunnen bedrijven zich onderscheiden. Ik waardeer bedrijven die het lef hebben om af te wijken van de meute en dat ook nog eens proberen te doen ten gunste van de veiligheid van de karper.

Met vriendelijke groet,

Frank