Pro line VS Solar


Plaats reactie
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

30-09-2010 22:40

Jeffrey,


Wij weten het dat het echt een super pod is, Leen binnenkort ook hoor.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-09-2010 22:42

Gradus

Zal me zeker bevallen,aangezien ik hem ga gebruiken bij wateren zonder blokken enzo.

Ik heb de pod gekocht omdat ik hem in levende lijve verlede week een paar dagen heb aanschouwd.

Zal het wel even neerzetten hier als ik hem heb en gebruikt heb

Mvg,

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-09-2010 23:33

Hallo allemaal

ik heb des tijds deze toppic aangemaakt, om een idee te krijgen welke van de 2 rod pods het best bij me past.
uit eindelijk was het de pro line rodpod geworden ( het zwaardere versie ), deze had ik in februari gekocht bij heraco, voor als ik me niet vergis voor 329,95 compleet voor 4 hengels alles er op en eraan.
ook heb ik afgelopen jaar intensief gebruik van deze rod pod gemaakt, dus vondt het wel zo netje,s om mijn ervaring van mijn kant hier neer te zetten.

ik begin met de NA DELEN

-- rod pod is best van aardige omvang om hem te vervoeren -- ik moet hem mee op me brommer --
-- het tas die erbij gelevert word vindt ik van ( zeer slechte kwaliteit ) voor een rod pod van zo,n prijs , binnen de eerste 3 sessie,s was de rits al kapot van deze tas, ook vertoonde deze tas na zo,n 10 sessie,s beginnende gaten in de tas.
-- waneer je gebruik maakt van de langste bangsticks om zo hoog mogelijk je toppen de lucht in te krijgen nemen die een behoorlijke omvang voor je rodpod in beslag waardoor je er regelmatig tegen aanloopt of op staat.

dan de VOORDELEN

-- het gewicht, vooral in mijn geval hierdoor kun je je slip zowat helemaal dicht zetten ook op vlakke onder grond, ik vis regelmatig op steigers waar ik dan ook tegen obstakels vis, en wil me slip gewoon echt strak hebben staan , ( dat hoef ik met me fox stalker niet te doen )
-- je kunt gemakkelijk onder een hoek van 90 graden vissen , zorg er wel aleen voor dat je snak ears erbij koopt anders wordt je hengel er gewoon af getrokken, is niet zo leuk als je zuinig op je stokken probeert te zijn
-- deze pod is voor 3 hengels ruim geschikt onder vindt geen enkele probleem.
-- rodpod is van hoog waardige kwaliteit rvs gemaakt , heb dit laten testen bij een staal bedrijf hoger dan die van een solat rodpod , dus langere levensduur.

waneer ik kortere sessie,s vis met normalen omstandigheden van een avond met halve nacht , dan maak ik gewoon gebruik van me stalker pod is een stuk lichter om mee te nemen maar is nog lang niet stabiel als mijn huidige pro line pod

mvg sander
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

30-09-2010 23:40

De Solar world wide pod is zeker wel gammel te noemen,paar maten hebben hem,maar die zijn er zekers niet echt te vrede over[/quote]leen goudappel

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-09-2010 23:55

Ik haal toch aan ''Blokken'' Dan is hij voor mij niet ideaal,maar heb er een 3 poot voor.

De Solar is mooi voor vlakkere delen,en voor Frankrijk is hij voor mij ideaal.

Dat nadeel kwa ''aardige omvang'' zo is bijna elke pod in omvang vrij groot tot groter dan de Solar. Je moet hem ook niet in zijn geheel meenemen he ;) :lol: maare in de tas los is he zekers te doen. beter dan een Amiaud of Fox of zelfs een JRC is logger. (Los)

Verder tja alles op je brommer is log ;) :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

01-10-2010 15:28

Verder tja alles op je brommer is log ;) :lol:[/quote]

dit klopt zeker weten leen , je moest me zo en dan eens zien rijden op me scooter geloof me je pist dan echt in je broek van het lachen.
word zowieso altijd al na gekeken door niet vissers :lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-10-2010 12:59

Zie ze hier ook wel eens voorbij gaan,maar dan alles op een fietsje en bagagetasje op het fietsenrek. Prachtig (deed ik zelf ook ooit)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Solar bevalt me prima! Snap niet dat ik die pod niet veel eerder aangeschaft heb
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
kevin rentzing
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-09-2010 19:41
Locatie: dronten

02-11-2010 22:00

over de discussie op pagina 7:

het ideale RVS (roest VAST staal), bestaat uit:
ijzer, met 0,8% koolstof, en de chroom nikkel 18/8 verhouding :wink:

volgens mij was het:
hoe meer koolstof, hoe brosser het materiaal wordt (harder, minder buigzaam, moeilijker te bewerken).
en dan hoe minder koolstof, hoe taaier het materiaal wordt (zachter, buigzamer, maar wel beter te bewerken).
in ieder geval was 0,8% koolstof het ideale percentage :roll:
de chroom/nikkel verhouding zorgt voor het roest vaste deel.

(behandel nu toevallig op school het ijzer-koolstof diagram :P)
carp fishing isn't just fishing, it's a way of life
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

04-11-2010 20:40

Je kan natuurlijk ook nog spelen met de afkoelsnelheid en een eventuele annealing.

Maar ik denk dat dit niet echt past in dit topic :lol:

Als je het RVS behandelt zoals het moet, zal het niet roesten :lol:
Gebruikersavatar
kevin rentzing
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-09-2010 19:41
Locatie: dronten

05-11-2010 12:46

hehe ja :wink:
vooral de afkoelsnelheid, als je een stuk staal warmstookt totdat het bijna smelt en dan gewoon laat afkoelen, of in een bak met water stopt, maakt een heel groot verschill hoe hard het materiaal dan word :wink:

MVG
carp fishing isn't just fishing, it's a way of life
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

05-11-2010 16:07

Beter is koelzand of olie dan kan het nog wat hebben.
Maar om te beginne welk metaal ga je warm maken:basis:
m,f,g smiede ronnie.
breek me de slurf niet open
Plaats reactie