Fox Micron draadloos maken


Plaats reactie
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

16-12-2009 09:38

Ik wil mijn Microns draadloos maken. Nu kan ik daar natuurlijk een FOX TXR systeem voor kopen maar zijn er nog andere goede opties? Bereik hoeft niet extreem te zijn, betrouwbaarheid is voor mij veel belangrijker.

Heeft iemand anders toevallig nog een FOX TXR liggen dattie voor niet te veel centen van eigenaar wil laten verwisselen?

Ik hoor het graag.
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

16-12-2009 09:51

Een andere oplossing is het systeem van Gardner. Werkt prima en heb je het voordeel dat je niet met die vervelende kabels dient te werken. Met dit systeem kan je steeds met losse banksticks werken wat absoluut een pluspunt is.

Met vriendelijke groeten
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

16-12-2009 13:09

Hoi,

Ik kwam met deze vraag ook een keer bij een hengelsport zaak. Dat fox systeem is veelste duur vond ik maar toen kwam hij met het alternatief van ultimate. Gewoon een zender aan je microns koppelen en de receiver op zak. Werkte super. Ik liep met de winkelier naar buiten om het te testen. Ongeveer na 200 mtr had ik nog super bereik.

Kostte mij ook niet zo gek veel.

Het is die striker versie geloof ik.

Lig op dit moment op de bank na een operatie aan mijn knie dus kan even niet precies kijken voor je maar volgens mij is het deze:

http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... s/27200100

met receiver erbij ongeveer 100 euro .

Probleem natuurlijk dat ultimate failliet is maar dat gardner systeem zal ook wel werken!

groet
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

16-12-2009 13:55

Hoi Koos, is die van Ultimate ook betrouwbaar en vooral waterdicht? Dat systeem van Gartner ziet er goed uit maar kost ook nogal wat...
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

16-12-2009 15:41

Hij is goed maar geen bereik van 200 meter..
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

16-12-2009 16:13

Het systeem heeft al wat regenbuitjes doorstaan en werkt nog prima!

Bij mij was het zeker wel 200 meter. En toen nog goed.
Echt verder tot ik geen bereik meer had heb ik hem nooit uitgeprobeerd. zou ik eens moeten doen.

Maarja dat doet er verder niet toe voor mijn visserij. En ook niet voor de jouwe als ik het goed begrjip?

Ik ben er tevreden mee.

even een voorbeeld:
Ik vis bij een maat van mij op het erf. En je moet het zo zien dat het water als het waren om het huis de bocht om gaat. Ik vis bij de voordeur en mijn maat vaak achter/aan de zijkant van het huis. In dit huis zit een cafeetje waar we vaak zitten (luxe :)) We zitten dus binnen in huis op een meter of 20 van mijn hengels maar horen mijn beetmelders als het windstil is goed. Maar als er een behoorlijk windje staat (wat vaak het geval is hier aan zee) is het vaak moeilijk te horen. Mijn receiver staat dus gewoon in huis met aardig wat muren etc en werkt altijd perfect en betrouwbaar. Ik slaap overigens niet in dat cafeetje maar gewoon een meter of 10 van mijn hengels in een schuur.

groet
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

16-12-2009 16:38

Ik zal voor een merk gaan wat meer bekend staat voor kwaliteit. Fox en Gardner zijn daar inderdaad goede voorbeelden van. Er worden op dit moment volgens mij aardig wat Fox TXR systemen op Marktplaats te koop aangeboden, kijk daar anders eens of je wat kan vinden!

Tip: Een niet[u][/u] draadloze sounderbox voor €9,99

http://www.henkkoster.nl/epages/6193244 ... cts/CEI061
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

16-12-2009 16:42

Jeffrey maakt in principe niet zoveel uit die Ultimate is in totaal zo'n 80 euro,
De Fox of Gardner zijn vele malen duurder. Vaak gebruiken mensen dit systeem ook als opstapje
naar een draadloos systeem na zo'n 2 jaar. Daarom is die Ultimate prima geschikt, ik heb hem ook op Fox M'tjes gebruikt.

Fox heeft ook een slechte prijs/kwaliteit verhouding.
Ik zou ook niet dat Gardner Attx systeem kopen, voor dat geld heb je een draadloos set 2e hands van Delkim of Fox.

Groeten

Taco
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

16-12-2009 16:51

Taco van der veen schreef:Jeffrey maakt in principe niet zoveel uit die Ultimate is in totaal zo'n 80 euro,
De Fox of Gardner zijn vele malen duurder. Vaak gebruiken mensen dit systeem ook als opstapje
naar een draadloos systeem na zo'n 2 jaar. Daarom is die Ultimate prima geschikt, ik heb hem ook op Fox M'tjes gebruikt.

Fox heeft ook een slechte prijs/kwaliteit verhouding.
Ik zou ook niet dat Gardner Attx systeem kopen, voor dat geld heb je een draadloos set 2e hands van Delkim of Fox.

Groeten

Taco


Taco, dit ben ik niet helemaal met je eens! Mijn persoonlijke ervaringen met de Ultimate piepers en receivers zijn niet zo best. En Fox staat toch echt wel bekend om betere kwalitiet als Ultimate. Maarja, ik weet het de meningen zijn hier over verdeeld. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar een 2e hands TXR setje. Dan weet je namelijk dat je (meestal) geen troep koopt!

En laat je niet verleiden door de prijzen van die X2 rommel, zonde van je geld namelijk! :wink:

Succes met zoeken!
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

16-12-2009 16:55

Oke, mijn ervaring is dat die Ultimate prima werkt.

Groeten

Taco
Koos van Spronsen
Berichten: 186
Lid geworden op: 08-06-2003 02:00
Locatie: 's-Gravenzande

16-12-2009 19:05

Ik heb nog nooit problemen gehad met ultimate spullen.
Ik raad het ultimate systeempje aan. Of anders meteen overstappen naar een geheel draadloos systeem van delkim of fox. Zit je meteen zeker weten goed!

groet
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

17-12-2009 17:07

Peter,

Ik heb zelf de Prologic Senzora VTS XDR reciever/transmitter set.

Zelfde principe als TXR systeem.

Bereik is echt prima, 200 meter bij ''open'' landschap en een meter of 50 bij ''begroeid'' (in het bos etc.) landschap.

Transmitter is al 2x in het water gepleurd, even laten drogen in de wind en het zonnetje en deed het weer prima!
Je krijgt er ook 2 setjes kabels bij, 4 lange en 4 korte. Kan je je hengels dus ook nog uit elkaar zetten.
Op de reciever zit ook trilstand, maar die gebruik ik nooit. Gaat vrij zuinig om met batterijen.
Heb er tot dusver geen klachten over.

Staat nieuw voor 119 euries op het internet :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

18-12-2009 08:07

Hoi Mathieu, geeft die prologic het signaal ook een op een weer? Dus niet een piep op de Micron en dan bv vier piepen op je receiver?
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

19-12-2009 18:09

Peter,

Gaat 1 op 1.

De piepen op je ontvanger zijn alleen wel iets langer van toon, dus je zal op je ontvanger iets sneller een volle streep krijgen :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Plaats reactie