airdeck VS houten bodem


Plaats reactie
mark mol
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-02-2006 10:58
Locatie: roosendaal

29-11-2009 18:16

Hallo.

Ik ben op zoek naar een bootje voor onder andere het uitvaren van lijnen, drillen, voeren en natuurlijk zoeken van hot spots met behulp van een dieptemeter. Ik heb meerdere mensen gehad die een boot aanbieden welke allemaal een verschillende lengte, prijs en eigenschappen hebben!

Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en of er mensen zijn die een beargumenteerd advies kunnen geven op de volgende vraag:
' Wat voor bodem is meest praktisch, in de meeste gevallen voor korte sessies op zowel kleine als grote wateren, een airdeck of houten bodem??
'Welke boot zou hierin een goede keuze zijn'?

Bedankt voor jullie reacties,
Mark.
blijf doorzetten dan komen de vissen vanzelf!!
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

29-11-2009 18:51

Ik heb zelf al verschillende boten gehad, en ik ben het meest te spreken over een airdeck.
Plankjes is het snelste omdat je die erin kan laten al je de boot oprolt.
Maar het nadeel is dat het niet echt stabiel is om op recht te staan.
Volledig houten bodem is een redelijk gepruts om de bodem erin te steken.
Welstabiel om in recht te staan.
Airdeck past goed, je kan hem er ook inlaten als je hem oprolt, iets minder stabiel om in recht te staan maar gaat nog makkelijk.
Wel een paar keer meer pompen.
Zelf vind ik die nieuwe boten van jrc er zeer netjes uitzien.
greetz
carpanglers soak their balls in love juice
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

29-11-2009 18:59

Heb ook een airdeck,veel makkelijker voor kortere sessie's en minder gepruts dan een houten bodem.

Enjah als je hem gebruikt voor lijnen uitvaren,voeren en plekjes spotten onder water is een airdeck wel goed genoeg,kwa lengte zou ik voor minimaal 2.40 gaan kleiner is toch irritant (Zelf ondervonden,zeker met voeren en een accu met dieptemeter erbij),Beetje bewegings ruimte is een must

Ga je hem ook gebruiken voor spullen te vervoeren naar onbereikbare plekken voor de beentjes,dan is een houten bodem wel een betere aanrader.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

30-11-2009 08:12

airdeck lijkt prima totdat je vanuit het water, met laarzen aan dus, moet instappen. Lekkage ligt op de loer. Ik gebruikte een los plaatje trespa op op te stappen bij instappen
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

30-11-2009 10:52

Hoi,

Heb zelf 2 boten, dit omdat ik ze voor verschillende doeleinden gebruik. Ik had ook voor een middenweg kunnen gaan maar dan had ik aan beide kanten iets in moeten leveren. Ik heb een quicksilver airdeck van 3.00, deze gebruik ik op groter water i.c.m een 5pk yamaha. Hier passen al mijn spullen in voor een paar dagen. De 2e is een 1.80 plastimo roll-up, deze gebruik ik op kleiner water of met kalm weer ook wel op groot water om de lijnen uit te varen/peilen/voeren. Deze is dus echt ideaal in gebruik. Pomp je snel op, weegt maar 18kg en toch stevig en robuust genoeg! Heb ook een 2.00 lodestar gehad met houten bodem maar dat nooit meer..Wat een gedoe om die dingen erin te krijgen en wat een gesleep. Mischien leuk voor de watersport maar niet voor mijn ding.

Ga voor jezelf na waar je de boot het meest voor wilt gebruiken, een te zware/onhandige boot neem je niet snel mee en dat gaat ten koste van je visserij.

Gr.
©
roeland bocken
Berichten: 229
Lid geworden op: 21-09-2007 17:16
Locatie: N-Brabant

30-11-2009 16:48

Ik heb een boot met houten bodem en afgelopen week heb ik een airdeck boot gebruikt. mijn eigen boot is veel stabieler. die houten platen laat ik er in zitten. heb het voordeel dat ie precies op mn imperial past en dus opgeblazen overal mee naar toe kan. schuur is ook groot genoeg om m zo in te zetten. als je veel op en neer gaat en ie moet in de auto lijkt me die airdeck het beste.
mark mol
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-02-2006 10:58
Locatie: roosendaal

30-11-2009 20:58

En iemand ervaringen met een alluminium bodem??
blijf doorzetten dan komen de vissen vanzelf!!
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

01-12-2009 10:13

Ik heb lange tijd een houten bodem gehad tot ik van een vriend een airdeck kon kopen. Nu wil ik nooit meer iets anders ;)
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

01-12-2009 11:34

Ik heb ook een airdeck en heb ook een gehad met een houten vloer.
Houten vloer sta je wat stabieler op dan op een airdeck. Ik heb zelf een met een opblaasbare kiel dat vaart wel een stuk stabieler. Ik denk dat je sowieso niet snel staat te drillen in een boot want op je knieën gaat dat een stuk makkelijker en kan je de boot ook beter sturen. En een airdek rol je zo op en weg ben je.


Vr gr peter
vr gr peter
Plaats reactie