Fox NTX of Delkim TXI?


Plaats reactie
Roel Staal
Berichten: 7
Lid geworden op: 26-01-2008 16:06
Locatie: Utrecht

14-11-2009 04:38

Heeft iemand ervaringen met deze 2 beetmelders en is de Fox NTX
nu beter of de Delkim TXI?
Aan de prijs af te leiden moet de fox wel een stuk beter zijn of is dat onzin?
Wie heeft hier wat zinnigs op te zeggen?
Alvast bedankt.

Mvg Roel
Heb wat voor een ander over!!!!
Marco Deckers
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2008 22:40
Locatie: Zitterd

14-11-2009 09:38

Wat denk je? :)
Laatst gewijzigd door Marco Deckers op 14-11-2009 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
put it in your food it tastes better, put it in your bait it tastes better
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

14-11-2009 09:45

Marco Deckers schreef:Delkim doet waar ze goed in zijn, en dat is 1 ding: bite indicators maken. Er zit een heel team bij Delkim om datgene wat ze doen. ook goed te doen. Trek je vergelijking met een bedrijf zoals Fox.


Dan vraag ik me af waarom ze die delkims niet beter afwerken :s, en eens fatsoenlijk nadenken over dat geouwehoer met die plaatjes bij de batterij.
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

14-11-2009 10:53

ik moet geen van beide hebben,
heb de delkims gehad vond die nachtverlichting overdreven en een paar keer swinger op de grond zonder één piep :(

die nieuwe fox ntx is een flop in mijn ogen
irritant pieper geluid en die draai knopjes konden ze die nu niet wat groter maken en verder uiteen zetten amai wat een gesugel is da

ik heb me de fox rx set gekocht en ben er super content van ma voor mij geen fox ntx en delkim

voor mijn zoontje de soul pieper set gekocht en da bolt toch ook goed voor zijn prijs
Gebruikersavatar
Bastian van Gelder
Berichten: 22
Lid geworden op: 08-10-2009 18:29

14-11-2009 19:10

jimmy roskams schreef:ik moet geen van beide hebben,
heb de delkims gehad vond die nachtverlichting overdreven en een paar keer swinger op de grond zonder één piep :(


stond ie uit? of liep je lijn niet over het plaatje? delkim staat erom bekend dat ze meestal té gevoelig zijn..
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-11-2009 19:24

Haha jah idd,zal gevoeligheid wel zijn die niet goed stond of gewoon uit lol. Want heb er een hoop plezier van,alleen dat klepje mogen ze wel eens anders bouwen van de batterij, te los ook bij nieuwe aanschaf
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

14-11-2009 23:49

leen goudappel schreef:Haha jah idd,zal gevoeligheid wel zijn die niet goed stond of gewoon uit lol. Want heb er een hoop plezier van,alleen dat klepje mogen ze wel eens anders bouwen van de batterij, te los ook bij nieuwe aanschaf


je houdt best je domme idiote opmerkingen voor jezelf ten eerste je was er niet bij dus zomaar gaan zeggen da mijn gevoeligheid niet goed stond of zelf dat mijn delkims afstonden is is nogal lame niet???

ten tweede er zijn nog wel mensen hoor die dit hebben gehad met hun delkims

maar aub als je ergens iets niet van weet hou dan gewoon je mond
Roel Staal
Berichten: 7
Lid geworden op: 26-01-2008 16:06
Locatie: Utrecht

15-11-2009 01:16

Mensen hou het een beetje vriendelijk aub.
Ik probeer er alleen achter te komen voor welke beetmelder ik zal gaan kiezen.
Ik denk dat ik voor de Fox RX ga, een goed compromis.
Bedankt voor jullie reacties.
Heb wat voor een ander over!!!!
stephan jongeneel
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-11-2009 16:39

15-11-2009 10:41

En nu heb je al een bleuset voor 400 euro.
Dit is heel wat beter dan de 700 euro de ik voor 4 stuks heb betaald.
Roel Staal
Berichten: 7
Lid geworden op: 26-01-2008 16:06
Locatie: Utrecht

15-11-2009 11:39

Zo is het maar net :wink:
Heb wat voor een ander over!!!!
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

19-11-2009 08:07

Dat de delkims niet uitblinken in hen model mag duidelijk zijn. batterij klepje en schakelaar aan de onderkant is niet het meeste handige in de vormgeving. Echter neem ik dat voor lief. Ik ben al een tijdje geleden overgestapt van Fox naar Delkim. Ik had dan niet de huidige nieuwe NX serie maar toch.

Ieder merk/pieper heeft zo zijn voor en nadelen.
Fox gebruikt een wieltje / Delkim gebruikt een trilplaatje (is ook vaak wat gevoeliger)
Fox heeft een terugloop stand/geluid / Delkim heeft dat niet (maar dat heeft mij nooit gestoord)
Fox (oude modellen) hebben geen anti diefstal / Delkim TXI wel
Fox is onbeschermd bij vervoer / Delkim heeft een hardcase ter bescherming
Fox (ouder modellen) hebben een apart batterijtje nodig / Delkim gebruik een 9volt blokje
Fox heeft de aan uit schakelaar handiger / Delkim aan de onderkant (is niet handig voor als je een swinger plaats)

De gevoeligheid van de Delkim wil ook nog wel eens een punt van discussie zijn echter is deze van Delkim ook gewoon instelbaar. En als ik dan alles naast elkaar lig is Delkim dé pieper voor mijn visserij.

Ik heb gedurende een week france beide systemen tegelijk mogen testen en aan de hand van dit heb ik de keuze gemaakt om de foxen weg te doen.

Maar stel je zelf de vraag wat vind ik belangrijk voor mijn piepers en maak daar je keuze uit
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

19-11-2009 08:13

heb 2 kapotte delkims gehad begin oktober.
bij beide deden het volume het niet meer.
gingen alleen nog maar zacht.
2 dagen flinke regen gehad!!!
krijg ze vrijdag terug ben benieuwd wat ze zeggen daarvan.
en kut dat het 8 weken duurt voor ze gerepareerd zijn!!!
Roel Staal
Berichten: 7
Lid geworden op: 26-01-2008 16:06
Locatie: Utrecht

19-11-2009 16:04

Ik gebruik nu nog steeds mijn oude Fox micron SX-en.
Deze zijn nu zo'n 17 jaar oud en nog nooit wat mee geweest, mede door de hardcases die ik erbij kreeg.
Deze zijn compleet met soundbox en ook antidiefstal erop.
Lopen op 9 volt blokje.
Ik wil nu eens iets moderners met een draadloos systeem.
Ik heb wederom gekozen voor Fox en heb de RX blue set gekocht en krijg die
binnenkort binnen en hoop hier weer net zo lang plezier van te hebben.

Mvg Roel
Heb wat voor een ander over!!!!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

19-11-2009 16:05

Bas,

Als jij nieuwe delkims heb aangeschaft in oktober en deze voldoen niet, dan neem ik aan dat je nieuwe krijgt.
Er zit namelijk 2 jaar garantie op.
Dat het lang duurt voordat ze gerepareerd heeft te maken dat ze opgestuurd naar Engeland moeten worden gok ik.



Gradus....
....................
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

19-11-2009 16:26

12 jaar zonder problemen met micron st gevist. Nooit wat mee gehad en doen het nog steeds.
Mijn broertje vist met Microns ST die al meer dan 15 jaar oud zijn. Ook still going strong.
Sinds vorig jaar vis ik mede uit nieuwsgierigheid het draadloze systeem van Delkim. Werkt ook helemaal perfekt.
Die NTX geen ervaring mee, maar je hoort/leest hier en daar wel dat nieuwe foxen van de laatste paar jaar niet allemaal van superkwaliteit zijn. +
Denk dat daarom die NTX zich zeker eerst moet bewijzen.
Zal in jouw geval lekker voor de Delkims gaan. Die hebben in al die jaren bewezen dat het toppiepers zijn. Volgens mij ook goedkoper dan die nieuwe Foxen (correct me if I'm wrong)
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

19-11-2009 18:06

Klopt ik heb zelf ook setje Delkims genomen (2e hands maar zat te twijfelen tussen delkims en fox ES)
tot nu toe veel plezier van :)
Gebruikersavatar
jeroen van oenen
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-03-2008 15:33
Locatie: Dalfsen

20-11-2009 07:54

nu een set delkims maar als het wat anders moet worden ga ik maar eens kijken naar carpsounders...
Gebruikersavatar
Rob Rijkers
Berichten: 384
Lid geworden op: 22-06-2007 17:19
Locatie: Gemert en Arnhem/Velp

21-11-2009 22:04

Ik heb sinds mijn beginjaren (jaar of 10 geleden) al met veel plezier en zonder problemen met de fox mxjes gevist. Omdat ik ooit wat verder weg zit (nooit verder dan een meter of 20/30) en omdat ik wel eens ooit op 'verboden' watertjes vis, nam het verlangen toe naar een draadloze set. Wel wilde ik bij dezelfde kleine piepertjes blijven.
Ik ben altijd weg geweest van de mxjes, dus de keus was vrij vanzelfsprekend om naar een mmxr setje over te stappen.

Ik vis nu al een half jaar met deze set, en ben echt helemaal weg van die dingen!
Mijn vismaat had ze ook aangeschaft, maar omdat hij zo graag de 'delkim-hype' wilde proeven, doet hij ze weg.

Als je net als mij van het kleine formaat van de pieper en de knopjes houd, is dat misschien wat voor je?
Hij hoeft er niet veel voor te hebben. Pm me even als je geiinteresseerd bent.

Mvg Rob
Don't dream your dreams, catch them!

17-06-2009 1:10pm
She woke me up, but then.... Was I still dreaming???
Plaats reactie