Fishfun


frank janssens
Berichten: 28
Lid geworden op: 27-02-2006 15:43
Locatie: Utrecht

11-11-2009 15:31

Hoi mede karpervrienden,

Gezien ik een voerboot bezit, en op korte termijn deze wil gaan voorzien van een dieptemeter / fishfinder de volgende vraag. Wie van jullie heeft bij Fishfun
een RF15E gekocht en / of laten ombouwen ? Ik ben zelf in het bezit van een
Mini Baitcruiser, en wil voor ik mijn bootje deze ingreep laat ondergaan eerst eens enige ervaringen, voor en nadelen van jullie horen.

groetjes,

Frank
vissen is wachten op iemand die je niet kent
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-11-2009 16:23

Ik heb hem bij fishfun op mijn Anatec laten bouwen.

geen slechte ervaring mee,wel heb ik er ervaring mee dat ik de standaard heb en een maat de omgebouwde,maar dat het maar weinig uitmaakt kwa verschil van bereik. Omdat je vaak met storende factoren zit.

Maar zou hem zeker bij fishfun laten opbouwen,want hun zetten die zelf ook al standaard op de baitcruiser,die hebben er ervaring mee.

Mvg Leen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

11-11-2009 19:42

Ik had bij fishfun een anatec mono voerboot gekocht met een ingebouwde dieptemeter. Ideale dingen, heeft me veel vis opgelevert die ik anders niet zou vangen, denk hierbij aan taluds, gaten van 1 vierkante meter, plateau's enz. Ook zie je het verschil tussen harde bodem en zachte bodem, ik probeer meestal harde stukken tussen het zachte te vinden. En technisch gezien is het ook een topding, ik adviseer je alleen wel om de batterijpack te nemen.

Gewoon laten doen, je krijgt er geen spijt van.

P.s Ik verplaats deze topic naar Materiaal
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-11-2009 19:48

Niks aan toe te voegen Mourad.

en idd de batterijpack.


GreetZz Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

12-11-2009 10:29

Idd,

En vergeet de statief niet, errug makkelijk :wink:
K. van den Herik

12-11-2009 15:31

als dat met de rf15 is, zal het vinden van een gat van een m2 nog best tegenvallen ook de optie om harde en zachte bodem te vinden valt tegen. Het is een aardige dieptemeter maar veel meer ook niet. Zonder zo'n ding is je voerboot trouwens zo goed als niet zo heel nuttig.

ding is gewoon niet precies genoeg, geeft niet, maar ik krijg altijd weer de lachstuip als ik zoiets lees: Dré, had ook een dieptemeter, hij vond het ene talud na het andere. dit op een steile helling ongeveer. Had niet in de gaten dat ie af en toe stil lag...
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

12-11-2009 16:04

Het vinden van harde of zachte bodem is een eitje, dan kan je prima zien aan de hand van de greyline.
Het is zelfs aardig in te schatten hoe dik de laag zachte bodem is.

Wat jij zegt over het talud klopt niet, want als je stil ligt met je voerboot krijg je een keurige rechte lijn in beeld :wink:

Je hebt omgebouwde smartcasten en omgebouwde smartcasten . . . .
K. van den Herik

12-11-2009 17:06

mooi he : plaatje gevonden, hier gaan we vissen want op het rechte stuk blijft het wel liggen....

Maar hierbij daag ik je uit om met je 15 en je voerboot de harde en zachte stukken te komen zoeken. Ik zal nederig voor u buigen mocht dat lukken.

Sonar Graph: The RSS can be used to
create a sonar graph of the bottom. Cast the
RSS into the water beyond an area of
interest. Retrieving the RSS slowly and
steadily will produce a screen detailing
structure, fish and bottom detail. Rhythmic
wave action and rocking may cause the
display of a rippled bottom.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-11-2009 17:15

Ik geef toe,ik vis al een paar jaar met de rf15 maar hard en zacht kan amper onderscheiden worden.

Gelukkig heb ik me lowrance X125 erbij dan is het wel te zien.


Gegroet
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

12-11-2009 17:22

Aan de dikte van de grey line is idd zichtbaar of je op drap of een iets harder gedeelte zit.
de inslag van het sonar signaal zal op hardere gedeelten sneller weerkaatsen en dat geeft je beeldscherm aan door een dunne lijn aan je bodemprofiel te geven.
Blijft de vraag op wat voor bodem je zit te vissen en of deze stinkt ja of nee...

Een oplosing hiervoor is een prikstok en een fatsoenlijke boot 8)

Zonder gedegen onderzoek blijft het gissen en zal alleen tijd leren of je goed zit.
Maar je weet na een vangst iig of je goed of niet hebt gelegen en dankzij je fishfinder kan je deze plek dan ook weer terug vinden :wink: .
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

12-11-2009 17:23

K. van den Herik schreef:mooi he : plaatje gevonden, hier gaan we vissen want op het rechte stuk blijft het wel liggen....

Maar hierbij daag ik je uit om met je 15 en je voerboot de harde en zachte stukken te komen zoeken. Ik zal nederig voor u buigen mocht dat lukken.


Wat bedoel je met plaatje gevonden?

Ik weet niet of je in de buurt woont?
K. van den Herik

12-11-2009 17:33

\____

Ik woon in de buurt: sterker ik ben er al....
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

12-11-2009 17:40

denk dat je een voerboot met of zonder visvinder moet zien als een hulpmiddel om zonder te veel herrie je rig terug te brengen naar je bank/taluut/kuil/gat/takken/wrakken/planten vol met slakken whatever......
vooraf met een grote boot de stek aftasten met een stok of ander voorwerp is en blijft altijd het beste....
als je met zo'n ding werkt moet je ook je richtpunten op de kant in de gaten houden of een marker hebben staan.

en even over die grayline.....volgens mij is die niet in te stellen op de RF15...kan het ook fout hebben hoor
er zit wel een structuur ID functie op en die geeft alleen de hardheid verschillen aan van de bodem......niet of het zand is of blubber of bladeren, klei of zilt

bij andere visvinders kon je de grayline instellen....
maar dan moest je eerst zeker van zijn dat je boven een harde bodem zat en dan pas je grayline instellen.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-11-2009 17:43

Ach de rf15 moet je gewoon zien al een makkelijk dingetje voor op je voerboot om de diepte een beetje te weten of taluds,voor de rest kan je er weinig van verwachten met die weinige instellingen. Is voor het gemak.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

12-11-2009 17:54

Als je de smartcast instelt op: BODEM-VIEW - structuur-ID dan wordt de zachte bodem getoond door lichte Pixels, harde bodem door donkere pixels.

Voorbeeldje:
Vaar ik boven een zachte bodem zal ik dit zien door lichte pixels.
Aan de hand van de dikte van deze bodemlijn en de diepte op die plek kan je perfect inschatten hoe dik deze blubberlaag is. Vaar ik boven een harde bodem dan zie ik een donkere pixels.

Kind kan de was doen.
K. van den Herik

12-11-2009 20:26

tot ik met het stokje in de bodem prik, blijkt de handel zacht te zijn....

De voerboot, behalve misschien op hutsefrutstrutput kutvijvertjes van een halve ha, stuitert af en toe redelijk op en neer. De 15 is een leuk ding, mist alleen de reken mogelijkheid om dit softwarematig op te vangen.

maar doe wat je wilt...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-11-2009 20:56

Enjah 1.3 meter heeft ie al moeite dusjah hutsefrutsekut vijver is al niks ervoor
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

13-11-2009 10:45

Wat een onzin allemaal . . . .
Ik vis op groot water met dieptes tot 12-13 meter en kan alles perfect zien!
Wie een demonstratie wil kan een afspraak met mij maken!
K. van den Herik

13-11-2009 12:09

graag

MVG

klaas
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

13-11-2009 15:10

Klaas neem wel een heeeeel lange stok mee :wink:


mvg
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

13-11-2009 15:43

Genoeg mensen die niet weten waar ze over praten.

Klaas welke dag gaat je voorkeur naar uit?
K. van den Herik

13-11-2009 15:45

Waar Reinder? Zondagmiddag lukt meestal wel. Volgende weekend ben ik aant kk.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

14-11-2009 12:25

is goed kom zondagmiddag naar de castelijnplas , castelijnweg 1 in emmeloord
plas 12m diep met zandbodem

ik nodig henk van fishfun ook uit en dan kan je ook zien waar en hoe ze gebouwd worden.

als er meer mensen willen komen zijn ze van harte welkom

neem evt je voerboot mee zodat je gelijk kan zien hoe het werkt op je eigen boot,

kan henk ook gelijk de nieuwe spektrum voerboot demonstreren

Let me know!!
K. van den Herik

14-11-2009 14:30

dat is voor mij de wereld uit, jammer.

Volgende week zal ik weer eens echt serieus proberen harde en zachte stukken te zoeken met de boot en met de prikstokhengel. Ik zal proberen te filmen.

6 meter diep. Hoe groot is het stuk bodem dat je dan met de 15 bereikt? Met een 20 graden is dat 1 op 3 meen ik dus 2 meter

MVG

Klaas