Opzettijden van Ehmanns, Aqua, Trakker


Gebruikersavatar
willem korf
Berichten: 32
Lid geworden op: 09-11-2005 19:31
Locatie: Tollebeek (Flevoland)
Contacteer:

22-11-2009 20:59

Zit toch ook wel te twijfelen of ik niet beter voor een Pioneer kan gaan,
omdat mijn sessies over het algemeen niet langer zijn dan 1 a 2 nachten.

Ik hoop maar dat de nieuwe Pioneer of i.i.g Aqua tijdens de karperbeurs aanwezig is,
zodat ik ze in het echt kan bekijken en voelen etc..

Gr

Willem
--------ij(n)sselganger---------- http://www.flevobaits.nl
robbe van dyck
Berichten: 26
Lid geworden op: 20-04-2006 19:35
Locatie: buitenland

23-11-2009 10:18

Jan Peter Teerling schreef:Precies Jimmy, wat ik al zei: Wil je een kwalitatieve tent gewoon het origineel van Aqua kopen!


het origineel is even origineel als trakker of fox of ehmanns, etc... allemaal uit dezelfde fabriek
aqua maakt alles in UK, bollocks...
Jan Peter Teerling

23-11-2009 12:08

Origineel wil niet meer zeggen dan dat iemand ergens als éérste mee komt. Ehmanzs, Fox en Aqua allemaal uit de zelfde fabriek? Dat denk je of dat weet je zeker? :roll:

Toch 'vreemd' dat er de afgelopen jaaaaren een shitload Aqua tenten verkocht zijn in Nederland en er zéér sporadisch een op Marktplaats staat. Zal vast niks met kwaliteit te maken hebben.

Ben ooit de trotse bezitter geweest van een Fox tent, eens maar noooooit weer! Zelfde geld voor hun tassen, wat een bagger ritsen!

Als er 1 bedrijf de term innovators en geen immitators mag gebruiken is het Aqua wel.
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

23-11-2009 12:29

jimmy roskams schreef:1:
opzettijd heb het filmpje gezien hoor van de ehmann is ook gewoon grondzeil openleggen tent openvouwen haringen in de grond en opzetten,
ik zie hier niet echt een verschil in met trakker en aqua tenten
vraag me af waar je ander systeem is

2:
die 16 mm stangen die zullen wel even goed miss zelf beter zijn dan die 19 mm of wil je nu beweren dat trakker,aqua tenten niet staan als een huis met hun 16 mm stangen

3:
meerdere clips om je venster mee vast te zetten
1 is meer dan genoeg

4:
trakker en aqua tenten ale de nieuwe toch worden nu compleet geleverd hoor

in de winkel worden aan menig vissers al genoeg praatjes verkocht laat ons dit niet op een forum als dit overbrengen maar elk product objectief bekijken en juist beschrijven ongeacht het geld gewin dat er evt aan vast hangt


Beste Jimmy,

Ehmanns heeft verschillende modellen en dus ook verschillende systemen. Het ligt er net aan wat jouw persoonlijke interpretatie van een andere systeem is. Ehmanns werkt met een 4 bogen principe ipv het 3 bogen principe wat het meest gebruikt wordt. Dit resulteert onder andere in een hogere kophoogte aan de achterkant van de tent. Daarnaast is het buizensyteem er met 2 verschillende materialen en sluitingen. Ik praat daar dus wel over een ander systeem volgens mijn interpretatie.

Ook jouw opmerking ten aanzien van dat een tent van Aqua of iets vergelijkbaars niet als een huis staat is een kwestie van interpretatie. Een tekortkoming van communicatie die erg heerst op ieder forum en een logisch gevolg is van dat ieder mens een uniek exemplaar. Moddergooiers (bewust anders interpreteren dan werd bedoeld - dit is niet op jou gedoeld overigens want zoveel postings heb je (nog) niet) heb je er altijd tussen. Met mijn opmerking bedoel ik dus niet dat een Aqua o.i.d. niet als een huis staat. Ik vraag me trouwens af of de stangen van een Aqua 16mm wel halen, maar dat ter zijde.

Qua clips is ook persoonlijk, maar dank voor jouw mening op dat punt.
Dat de Aqua's en de Trakkers tegenwoordig compleet geleverd worden zou best kunnen, ik weet dat dit niet zo was en dat je een frame support systeem of een clear window los erbij moest komen. Als jij zegt dat dat nu wel zo is, dan zal dat zo wezen.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

23-11-2009 16:00

robbe schreef:
Het origineel is even origineel als trakker of fox of ehmanns, etc... allemaal uit dezelfde fabriek
aqua maakt alles in UK, bollocks...


robbe? jij weet dus gewoon echt niet waar je het over lult,en ja de tenten van aqua komen allemaal handgemaakt uit engeland,dus ik heb het hier over de TENTEN.

Gr

viktor
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

23-11-2009 18:18

Een goed ingestelde machine heeft meer precisie dan een vrouwenhand op maandagmorgen.. Het gevolg is wel dat je een uniek exemplaar hebt, geen 1 is hetzelfde en dat vinden sommigen ook wat waard.. 8)
©
ben derave
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-10-2009 12:53

23-11-2009 18:28

Lesley van Dinter schreef:Een goed ingestelde machine heeft meer precisie dan een vrouwenhand op maandagmorgen.. H


ma da is het hem juist het zijn tegenwoordig allemaal chinese machines
waar de kleine kindjes al doende leren hoe te knutselen of hoe je da ook moogt noemen

dan heb ik toch liever een ineen genaaide tent van een ongestelde oude zeur op een maandag morgen en zijt er maar zeker van dat ze goed zal naaien,want een job in eu is goud waard tegenwoordig
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

23-11-2009 19:04

@ Ben,

Ik dacht dat je een Nash tent had gekocht? Snap je bericht dus dan niet helemaal... :lol: :lol: :lol:
ben derave
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-10-2009 12:53

23-11-2009 19:16

Matthijs Gerrietsen schreef:@ Ben,

Ik dacht dat je een Nash tent had gekocht? Snap je bericht dus dan niet helemaal... :lol: :lol: :lol:



en waar word de s7 gemaakt denk je in ieder geval al niet in kut china
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

23-11-2009 19:22

Waar dan? India? :lol: :lol:

Maar goed, de conclusie van dit topic is dus dat de opzettijden weinig verschillen! En dat was het doel van de topic-starter! ;) ;)
Carla de coninck
Berichten: 10
Lid geworden op: 08-10-2009 18:56

23-11-2009 20:57

Viktor van Ophuizen schreef:robbe schreef:
Het origineel is even origineel als trakker of fox of ehmanns, etc... allemaal uit dezelfde fabriek
aqua maakt alles in UK, bollocks...


robbe? jij weet dus gewoon echt niet waar je het over lult,en ja de tenten van aqua komen allemaal handgemaakt uit engeland,dus ik heb het hier over de TENTEN.

Gr

viktor


Ik denk dat robbe het iets beter weet dan jij viktor.

En robbe alles goed daar???? hahaha
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

23-11-2009 21:53

Hoi,

Nou ik weet 100% zeker dat de AQUA tenten uit engeland komen,en als Robbe dat zo goed weet mag hij mij eens effen vertellen uit welke fabriek dat dan allemaal komt,ben zeer benieuwd.


gr

viktor
wesley bax
Berichten: 184
Lid geworden op: 27-03-2006 19:45
Locatie: nijmegen

23-11-2009 22:51

Voor iedereen wie twijfelt of beweert dat de producten van aqua uit china of in een fabriek gemaakt worden ,
kijk hier dan even naar.

http://www.carpology.net/downloads/stuff5.pdf
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-11-2009 22:56

Aqua en Trakker komen uit engeland! Geen twijfel mogelijk
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ben derave
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-10-2009 12:53

24-11-2009 00:05

dubbel post
Laatst gewijzigd door ben derave op 24-11-2009 01:07, 2 keer totaal gewijzigd.
ben derave
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-10-2009 12:53

24-11-2009 00:10

wesley bax schreef:Voor iedereen wie twijfelt of beweert dat de producten van aqua uit china of in een fabriek gemaakt worden ,
kijk hier dan even naar.

http://www.carpology.net/downloads/stuff5.pdf


owned
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

24-11-2009 10:53

Artikel is wel van meer dan 3 jaar geleden, en in die tijd kan er een hoop veranderen.
In Engeland wordt er momenteel op diverse forums ook flink over gediscussieerd.

Waar rook is . . .
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-11-2009 13:55

Tja toch raar

Dat Trakker de ultralight Pioneer nog steeds uitbrengt,en dat Aqua gestopt is met het uitbrengen van de Aqua Pioneer en bezig is met de ontwikkeling van een nieuw soort tent. Die volgend seizoen op de markt komt,voor mij blijft Aqua en Trakker een aparte onderneming en wie beweert dat Fox/Trakker/Aqua uit de zelfde fabriek komt? Hoe ben je daar zo zeker van? Aqua en Fox is toch een heeel groot verschil. Kwa bouw en kwa gebruik van doek.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ben derave
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-10-2009 12:53

24-11-2009 14:00

leen goudappel schreef:Tja toch raar

Dat Trakker de ultralight Pioneer nog steeds uitbrengt,en dat Aqua gestopt is met het uitbrengen van de Aqua Pioneer en bezig is met de ontwikkeling van een nieuw soort tent. Die volgend seizoen op de markt komt,voor mij blijft Aqua en Trakker een aparte onderneming en wie beweert dat Fox/Trakker/Aqua uit de zelfde fabriek komt? Hoe ben je daar zo zeker van? Aqua en Fox is toch een heeel groot verschil. Kwa bouw en kwa gebruik van doek.


vergeet ehmanns niet te vernoemen sebiet voelen sommige zich benadeeld

ale als het dan toch alleen om de opzettijd gaat dan lijkt me dat trakker -aqua de snelste is
waarom ale ehamanns heeft 4 bogen systeem da is er 1 meer dan de rest om in elkaar te knutselen he :)
voila
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-11-2009 14:06

Niet bij mijn bekend dus zal het er dus ook niet over hebben :lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

24-11-2009 14:30

Ben voel jij je soms benadeeld omdat hij nash niet genoemd heeft..? Nash is nog lang geen aqua.. :wink:


Back on topic: Denk dat alle hier genoemde tenten ongeveer dezelfde constructie hebben. Dus grondzeil neerleggen vastpinnen, stokken in elkaar, achterkant vastpinnen en dan omhoog trekken etc. Zal mekaar dus niet veel schelen.

Mijn maat heeft een frontier en die zet ik in een paar minuten neer, hij is na 20 min nog bezig..zo zie je maar weer.

Gr.
©
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-11-2009 14:37

Behalve de Trakker ultralight Pioneer en Aqua Pioneer...Zijn voor mij toch de snelste die zo staan.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ben derave
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-10-2009 12:53

24-11-2009 14:44

Lesley van Dinter schreef:Ben voel jij je soms benadeeld omdat hij nash niet genoemd heeft..? Nash is nog lang geen aqua.. :wink:




weet je ik kan dromen in mijn nash s7 tent jij kan er alleen van dromen
dit is een sexy tent :)
en lol aan de eerste die hier komt beweren da de s7 niet goed is

http://images.google.be/images?hl=nl&um ... gen+zoeken
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

24-11-2009 14:46

Hey Ben

Hoe zit het met condens in die tent?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ben derave
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-10-2009 12:53

24-11-2009 14:54

leen goudappel schreef:Hey Ben

Hoe zit het met condens in die tent?


geen idee nog geen last van gehad
ma ik had da bij mijn soul tent ook nooit veel last mee omda ik altijd voor en achter venster openlaat
bij soul werd tentdoek wel nat aan de binnenkant als het regende
en ik mijn gas heater goed liet branden
en da viel me vorig weekend op da mijne s7 mooi droog bleef vanbinnen
ma als ik die potdicht afsluit alle vensters toe dan zal je waarschijnlijk ook wel condens hebben in een s7

in een auto heb je da ook he wanneer de warme, vochtige lucht afkoelt en wat doe je dan venstertje open of verwarming volle bak
Laatst gewijzigd door ben derave op 24-11-2009 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.