Hoi Frans,
De snag-ears voorkomen dat je bij een run je hengel uit je beetmelder wordt getrokken.
Als je een rodpod hebt bijv. en je vist een hengel recht vooruit en eentje onder een hoek naar rechts, dan zorgen de snag-ears ervoor dat wanneer je een harde run hebt op rechts, de hengel niet uit de oren van de beetmelder wordt getrokken. Ik heb naar aanleiding van een klein drama in frankrijk deze ook aangeschaft.
We visten namelijk op een water waar in het midden veel wier groeit, en waar voor de kant een goede 1.5 meter water stond. Snachts trokken de vissen uit het wier en kwamen tot letterlijk onder je hengeltop om al het lekkers te smullen wat ze overdag niet durven pakken in het glasheldere water. Dus iedere dag werd er met het bootje 'de ouwe trouwe gele banaan' overal langs het kantje een handje tijgernootjes gestrooid.
De montage lag een meter uit het kantje, vrijwel onder de hengeltop, de lijn half slap en dan de baitrunner netjes losjes. Snachts een run en de vis ging mooi rechts lang het kantje af en de hengel schoot voor van de delkim af, lijn sneed dwars door het plastic van de delkim (geen grapje!) en toen ik aansloeg bleef de lijn hangen in de snee die in de delkim zat

dus de lijn sneed zich door en weg was vis
Heb de hengels ingedraaid en alles tussen hemel en aarde vervloekt.
Daarom heb ik nu die snag-ears gekocht, maar ze zien er ook wel heeel vet uit bij rvs steunen, ik denk dat veel mensen deze dingen ook kopen omdat het er gewoon bruut uitziet. (stelletje tackle-tards

)