Gaan de shimano usa's eruit?


Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

28-10-2009 11:06

Ik heb afgelopen weekend een sessie van 2 nachten gevist met mijn nieuwe Shimano 8000D molens. En ik kan zeggen, ik ben zeer tevreden over deze molens.

Ik heb de molens onder de Chub Snooper 2.75 lb hangen en juist de goudkleurige elementen van de molen vind ik wel wat hebben persoonlijk. De molens zelf zijn volgespoeld met Trabucco 0.35 nylon.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De werpeigenschappen in combinatie de mijn hengel vielen me helemaal niet tegen. In combinatie met een inline loodgewicht van ca. 85 gram kon ik zonder tot het uiterste te gaan makkelijk over de 80 meter gooien en dat is voor mijn visserij meer dan voldoende (indien ik verder wegvis, wordt toch vaak gebruik gemaakt van de voerboot). Kom ik meteen op het binnendraaien. Met de enkele slinger gaat dat heel soepel en snel. Bovendien is de lijnopspoeling t.o.v. de oude USA's sterk verbeterd bij dit model. Wel is het zo dat de grote knop wat minder prettig is als je vrij kleine handen hebt. Ikzelf heb ook niet zo'n grote handen, maar ik had daar geen problemen mee. Bovendien schijnt er op korte termijn een slinger met kleinere knop uit te komen.

Dan de dril eigenschappen. Hoewel de vis niet helemaal los was, heb ik toch 2 keer mogen drillen. Een schubkarper van 24 pond en een steur van 16 pond. Vooral de steur bleek een echte vechter en testte de slip van de molen goed uit. En die slip werkte perfect. Hoewel ik de slip toch redelijk strak had afgesteld, kwam deze bij elke vluchtpoging perfect op gang, geen centje pijn. En wat mij opviel is dat juist bij het drillen de grote knop op de slinger heel prettig is. Hoewel over smaak valt te twisten, hebben voor mij deze shimano's de test glansrijk doorstaan en zijn het waardige opvolgers van de oude USA's.

Afbeelding

Afbeelding
Pluk de dag
marco berkemeier
Berichten: 62
Lid geworden op: 21-09-2009 20:25

28-10-2009 21:03

klinkt de slip ook zo mooi als de usa beetrunner?
alvast bedankt voor het verslag van deze molen.

groeten uit leiden

marco