BB SpecimenRodS ....................


Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

20-02-2014 23:54

Een nieuwe penhengel van BB? Doorzichtig Groen Glas? Moet ik toch weer eens langs.

Nou moet ik die hengel uiteraard nog zien; maar zoals jij hem beschrijft, gaat hoepel rond blijkbaar, mis je dan niet iets onderin?

Ik bedoel, ik vis deze winter met een Flex Heavy van Cor. Vergelijkbaar met de flexfloat van Bart. (Geruchten gaan dat Cor en Bart dezelfde blanks gebruiken). Vist zalig, drilt subliem, maar heb toch steeds het idee dat de hengel "iets tekort' komt. En dat iets is power onderin. Heb het idee als er echt iets groots langs komt dat ik dan kansloos ben. En het is toch een Heavy. Afgelopen zomer een CSL H gebruikt en dat is toch andere koek. Daar had ik "reserve" daar waar ik het nodig had. En heb nu ook een BB Specimist staan. Ook een stok met power onderin.

Heb niks tegen soepele hengels, maar het moet geen Fair Play worden natuurlijk...
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

21-02-2014 08:38

Hoi Jop,

Het is zeker geen Fairplay, er is wel een beetje kracht nodig om de hengel zo krom te krijgen. Maar ik kan me voorstellen dat wanneer je er een flinke aan hebt en je vist bij obstakels, dat je dan wat te kort komt. Maar Bart heeft twee versie's. Een lichte versie, die ik besteld heb, maar ook een zwaardere, die beter geschikt is voor het vissen bij obstakels.

Ik heb zelf gekozen voor de lichte versie omdat als ik ga pennen ik meestal toch kies voor de wat makkelijkere polderslootjes en parkvijvers, waar over het algemeen niet zulke grote karpers zitten. Ik ben niet zo'n die-hard penvisser, ik vind het leuk om snel resultaat te hebben. Omdat de wateren waar ik ga pennen over het algemeen niet zulke grote karpers bevatten kies ik voor maximaal drilplezier.
Mocht ik toch een water/ stek met de pen gaan bevissen met obstakels en/of grote karpers, dan gebruik ik hier wel één van mijn Flexors voor. Niet ideaal, maar met een testcurve van 2 1/4 lbs en een parabolische actie moet dat denk ik ook wel kunnen.

Maar Job, het is zeker de moeite om deze hengel, de Retrofibre, te gaan bekijken en vooral te voelen bij Bart. Ik ben er echt helemaal weg van, ik vind het echt een unieke hengel, voor mij de mooiste hengel die ik ooit gezien en gevoeld heb. Dat transparante en die kleur, die is zo apart, echt geweldig!
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

21-02-2014 11:00

Aha, ze worden dus echt van glasvezel?

Da's helemaal mooi dan.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

25-02-2014 14:48

Maakt me wel nieuwsgierig Richard :o

Quoot.
(Heb niks tegen soepele hengels, maar het moet geen Fair Play worden natuurlijk...)

Jop met bamiglas moet je leren vissen, eff wennen maar dan geraak je er nooit meer vanaf.

:wink:
Jop Boot
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-12-2005 14:54

25-02-2014 17:00

Dat is wel zo, maar mijn eerst Fair Play was nu eenmaal een Brasem Cobol. Dat moest het helemaal zijn.
Maar wat een drama stok is dat. Daar sloeg ik werkelijk alles mee mis. Onmogelijk om mee te vissen.

Dus mij voorgenomen om nooit meer een Fair play aan te raken.

En dus ik heb nu een Winston Medium staan en dat voelt al beter. Eens kijken hoe dat in het voorjaar uit wil pakken.
Ook voor TV-snacks en Kant en Klare mee neem bami.