aanschaf nieuwe onthaakmat welkee!


Plaats reactie
tom jansen1
Berichten: 23
Lid geworden op: 22-09-2009 19:03

25-09-2009 18:48

ik heb net een nieuwe onthaakmat gekocht maar die is kapot gegaan (xl elite unhooking mat) ik vond die ook wel een beetje groot als ik met de pen ging vissen dan vond ik het kut om die mee te nemen op de fiets weet iemand een niet zo groot maar veilige onthaakmat en juist een grootte voor bij nachtvissen ik dacht voor die dan wel weer (xl elite unhooking mat) en geef me alsjeblieft nog paar tips voor welke hengels ik moet kopen en welke jullie gebruiken of die fijn zijn wel met molen.
de karper is de karper niet meer als je niet goed met hem omgaat.
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

25-09-2009 21:54

Voor grote onthaakmatten kun je kijken naar de matten van proline,nash of fox. Vooral de Proline large onthaakmat en de fox cradle matten zijn super! Voor kleinere onthaakmatten voor de penvisserij vind ik de matten van gardner super. Zo kun je eens kijken naar de Gardner Haulin poly S-mat of naar de safety sling mat welke tevens te gebruiken is als weegzak.

Qua hengels en molens had je al een topic aangemaakt zag ik. Voor het bedrag dat je wilt uitgeven hieraan zou ik kiezen voor handgebouwde hengels. Hieronder een lijstje met merken van zowel fabriek- als handgebouwde hengelfabrikanten waar je naar kan kijken:

Hardy
Shimano
Daiwa
CJW
Fairplay
BB rods
Zziplex
Leon hoogendijk

Mijn voorkeur gaat iig uit naar CJW hengels.

Qua molens zijn de parade paartjes van shimano als volgt:

shimano technium 12000 xt-b
shimano aero technium xsb mgs

Voor daiwa zijn de parade paartjes als volgt:

Daiwa tournament Basia carp QD
Daiwa Infinity 5500 BR

Allen zijn het molens met verschillende eigenschappen, ander slip etc etc. Het ligt aan je visserij waar je voor kiest. Hoe duurder is niet altijd beter. een molen en een hengel moeten bij jouw passen en bij de manier waarop je vist.

Mocht je geintresseerd zijn in shimano molens en hengels dan kan btw de volgende site iets voor jouw zijn.

http://www.topcarp.nl/aktie-pakketten/a ... els-molens

Als laatste wil ik je meegeven dat wanneer je dure hengels en molens koopt je ook moet denken aan goede bescherming van je kostbare materialen. Een goede foudraal, rod tip en butt protectors, reel pouches etc. zijn geen overbodige luxe wil je lang genieten van je materialen!

Ik hoop je zo genoeg te hebben geholpen

Mvg Tim,
Carpfishing, a way of life!
tom jansen1
Berichten: 23
Lid geworden op: 22-09-2009 19:03

26-09-2009 18:09

dank u wel!

ik zal de site wel bekijken en u tips opvolgen

mvg tom
de karper is de karper niet meer als je niet goed met hem omgaat.
justin konings
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-03-2010 22:05
Contacteer:

13-03-2010 18:17

de soul carp care unhookingmat is een hele fijne mat vis er zelf al een paar jaar mee en heeft me nog nooit in de steek gelaten.
John Kalishoek
Berichten: 35
Lid geworden op: 21-09-2009 18:54
Locatie: Breda

14-03-2010 09:22

Tom,

De onthaakmatten van Nash zijn erg goed, heb er sinds kort ook een (de Monster carp corral). Die opblaasbare van Fox nooit nemen, die gaan om de haverklap lek, Fox verkoopt ze niet eens meer... Zag gisteren bij Sander's een mat van Aqua of Trakker, zag er ook goed uit.

Molens en hengels: dat hangt af van je visserij, budget, ervaring etc. Kan wel gaan zeggen dat je Harrissons afgebouwd door Han van Boxel moet nemen, maar als je budget dat niet toe laat, of als je niet de ervaring hebt om het verschil te voelen/waarderen t.o.v. andere hengels heeft dat geen zin.

Mvg,
John
davy kustermans
Berichten: 29
Lid geworden op: 03-03-2010 16:14

21-03-2010 11:40

Ik heb deze gekocht: Aqua Products Combi Mat

http://images.google.be/imgres?imgurl=h ... s%3Disch:1
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

21-03-2010 14:40

Die van fox zijn goed en nu afgeprijst, kijk de link.

http://link.marktplaats.nl/331318125



Gradus....
....................
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

21-03-2010 19:03

mooie mat alleen jammer dat hij zo groot is, anders had ik hem wel genomen. en ik mis century er bij, bij de hengels
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Plaats reactie