Ultimate Culture All-Season of een Ultimate dreamcatcher mk2


Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

20-09-2009 22:22

Wie o wie kan mij even een beetje opweg helpen.......
Ben al een hele tijd in het bezit van een ultimate tarantula en die bevalt uitstekend,echter een probleempje........hij is een tikkie klein :cry:

Over een weekje of 3 ga ik een week in frankrijk vissen en wil dus een grotere tent aanschaffen ( budget 170 euro)om meer comfort te hebben.
Als het de hele week regent dan zit je wel erg opgesloten in de tarantula :-?

Nu zit ik een beetje in dubio welke tent ik ga nemen,de culture of de mk2 ?

Voordeel culture: mooie compacte, in nederland goed te gebruiken,tent met skin
nadeel culture: toch niet grootgenoeg voor de lange sessies

Voordeel duo mk2: heerlijk ruim voor 1 persoon perfect bij slechter weer. :D
Nadeel mk2: mogenlijk TE groot voor in nederland,past niet op de kleinere stekken,zonder skin maar wel los tekoop :wink:

Wie kan mij een beetje op weg helpen??
Ik kom er niet uit,de dagen tikken door.......ik moet wel een tent hebben voor mn vakantie 8)

Graag jullie ideeën !

groetjes gerben
Jan Hilverts

21-09-2009 12:18

Fox Easy dome, 150 euro, dus binnen je budget. Tenten die je nu opnoemt zijn 200 en de ander over de 200.

Easy dome is vrij groot. Stertcher, stoel en tassen gaan er met gemak in. Dus comfort zat voor je eigen. Twee stertchers is ook een optie, alleen dan weinig ruimte over.
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

21-09-2009 16:51

All seasons gewoon nemen.Mijn zoon heeft hem ook en zit gewoon goed in mekaar plus hier heb je gelijk een winterskin.
Voor 170 euro koop je hem bij Henk Koster in delft.

Wordt geleverd met dik grondzei, pegs,winterskin,buizenspanners.

Ik heb hem zelf van het weekend meegenomen omdat ik wacht op mijn overwrap en het is gewoon een mooie tent en ruim.
Ik heb zelf een sti maar die is kleine dan deze tent.
Mijn zoon vist er geregeld mee met zijn 2e kunnen gewoon 2 strechers in in de breedte en de deur kan dan ook gewoon dicht.
Hoe de levensduur is weet ik natuurlijk niet maar het geeft op mij gewoon een hele goede indruk naden zijn ook netjes getapt.

Als ik moest kiezen ging ik voor de all Seasons.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

21-09-2009 18:48

Jan Hilverts schreef:Fox Easy dome, 150 euro, dus binnen je budget. Tenten die je nu opnoemt zijn 200 en de ander over de 200.

Easy dome is vrij groot. Stertcher, stoel en tassen gaan er met gemak in. Dus comfort zat voor je eigen. Twee stertchers is ook een optie, alleen dan weinig ruimte over.


sorry, zo'n dome wil ik nou net niet hebben,instap is niet best en de stokken ook niet.
de tenten die ik opnoemde zijn beiden 170 euro bij koster.

ben er nog niet uit, het is nu 1-1 qua reacties :roll:
Jan Hilverts

21-09-2009 22:11

Ik zeg ook niet dat de easy dome beter is.

De stokken vallen op zich wel mee, blijft gewoon staan hoor!

Dacht zelf dat de dreamcatcher duurder was, vandaar! Heb je hem nu ook compleet met winterskin? Zo niet, dan zou ik voor de andere gaan. Ook een degelijke tent voor weer een super leuke prijs van ultimate!
edwin zuijdwijk
Berichten: 45
Lid geworden op: 23-10-2007 17:03
Locatie: den haag

22-09-2009 11:50

Hallo,

Heb zelf de dreamcather duo, moet zeggen is echt een super tent, degelijk, snel op te zetten en zit goed in elkaar, en erg ruim. Wel 1 nadeel, hij is best zwaar.

mvg.
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

22-09-2009 19:02

Jan Hilverts schreef:Ik zeg ook niet dat de easy dome beter is.

De stokken vallen op zich wel mee, blijft gewoon staan hoor!

Dacht zelf dat de dreamcatcher duurder was, vandaar! Heb je hem nu ook compleet met winterskin? Zo niet, dan zou ik voor de andere gaan. Ook een degelijke tent voor weer een super leuke prijs van ultimate!


jammergenoeg zit de skin bij de duo er niet bij,wel los verkrijgbaar voor 114 euro.
Den kdat ik er wel een beetje uit ben :wink:
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

22-09-2009 19:44

Ik heb zelf een dreamcatcher gehad,een tarantula,een eco easy dome,een continental easydome,en een convertibel van ultimate.
Ik heb bijna alle tenten zonder moeite de deur uitgeflikkerd,maar de eco easydome is mijn ogen de beste tent die je kan kopen voor dat geld!Bij revieuws van tenten heb ik wel foto's staan.Ik vis er al 2 jaar probleemloos mee.Elke visser die ik ken,en ziet hoe ik hem opzet en het gemak van de indeling en de ruimte,vind het een goede tent.
Maar omdat ik soms meer ruimte wil,omdat mijn vriendin wel eens meegaat,heb ik de convertible erbij gekocht.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

22-09-2009 21:26

De Ultimate Dreamcatcher is een toptent! Ik heb zelf het eerste model. Deze bevalt zeer goed!
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

22-09-2009 23:31

heb vanavond nog eff 2 vissers gesproken en die waren het unaniem met mij eens, het wordt de dreamcatcher mk2

dus topic mag vanmij slotje er op :wink:

allen dank voor de info :D
edwin zuijdwijk
Berichten: 45
Lid geworden op: 23-10-2007 17:03
Locatie: den haag

23-09-2009 09:04

Goede keus kerel.
Nick Brockhoff.
Berichten: 68
Lid geworden op: 19-09-2009 10:17
Locatie: Nieuwegein

28-09-2009 21:45

hoe zit de culture all ststem inelkaar

met van die stokken waardoor hij stevig staat. Zoals bij de dreamcatcher?



gr,

Nick
Plaats reactie