Voerboot Probleem


Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

19-09-2009 17:58

zoals al eerder vermeld op het board is een vriend van mij op zoek naar een goede voerboot.
zelf heeft hij al een aantal op het oog zoals de;

Anatec catamaran, navigator, baitcrusher groot, the baiter.

wie heeft er met deze voerboten ervaring en wie kan ons vertellen welke wij nou het beste kunnen kopen,
ook de min en pluspunten zijn van harte welkom.

groetjes j en g
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

30-09-2009 10:15

Hoi Jan,

Fishfun is gestart met de verkoop van de nieuwe 2010 modellen van de Anatec voerboot.
Misschien is dat iets voor je . . .

Check eens http://www.fishfun.nl

Groet, Reinder
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

30-09-2009 11:08

heey reinder zoals al eens eerder opnieuw bedankt voor je hint.
toch is er al een keuze gemaakt en ook al een voerboot gekocht door ons.
wij hebben besloten om voor de voerboot baiter te gaan. ook omdat hier weining klachten en het bootje al gelangere tijd als nummer 1 voerboot uit de bus komt. dit is voor ons ook de keuze geweest om voor dit voerbootje te gaan.

maar toch bedankt,

greetz jan
Bernard Holtkamp

30-09-2009 11:39

Heeft erg weinig met foto's te maken dus even verplaatst naar matriaal.
Danny Withaar
Berichten: 58
Lid geworden op: 20-09-2009 13:56

30-09-2009 16:26

Goede keuze de Baiter.

Super sexy machientje. K heb hem zelf ook :wink:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

16-10-2009 01:10

Ja het lijkt in het eerste opzicht een top voerbootje, alleen de wachttijd pffffff.
maar geduld wordt vaak beloond vooral onder het motto karpervissen haha.
daar is het ook vaak lang wachten op die ene run.
alhoewel het iedere maand me beter en sneller lukt om die mooie jongens te vangen.
veel vang plezier groetjes jan
Danny Withaar
Berichten: 58
Lid geworden op: 20-09-2009 13:56

19-10-2009 08:37

De vorige eigenaar deed het volgens mij erbij als hobby. De nieuwe eigenaar is er full time mee aan de slag. Zal dus met de wachttijden wel meevallen op het moment.
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

19-10-2009 11:03

zoals eerder vermeld. cor die deed dit omdat hij het leuk vond. hij stond vaak ook onder kostprijs van de boot te werken dus verdiende er eigenlijk weinig op.
de nieuwe eigenaar is er voor de rest druk mee bezig en (wat ik toen hoorde) ging hij er fulltime aan werken. wat de wachttijden ten goede komt natuurlijk.

gr Patrick
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

29-11-2009 19:03

Dag allemaal,

Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een (ander die ik nu heb) goede voerboot en heb er nu een gevonden, maar deze staat nog niet benoemd op deze discussie.

Waarom deze??

Het grote punt is waar letten we op bij de keuze van een voerboot, wij als karpervisser?, (van mooi kan je niet eten is een spreekwoord, laat je hierdoor dus niet verleiden! :wink:
Als eerste natuurlijk de BETROUWBAARHEID!

1e: Nu weten we bijna allemaal wel dat er verschillende componenten te koop zijn om een voerboot mee samen te stellen en als je alle verhalen leest komt Graupner/Robbe/Spectrum enz.. en materialen zoals ABS 3mm, 4mm, 5mm, enz goed uit de bus.
2e: Wat wil je ermee doen en wat zit er allemaal op, welke opties zijn mogelijk?
3e: Capaciteit voer en rig/rigs wegbrengen, accu prestaties!!!!!! (gewicht accu`s, backup accu`s, je bent niet de eerste die niet meer terug kan komen omdat de accu leeg is)(zeker bij het "voor"voeren een belangrijke, 2 x of 6x of 10x en misschien wel veel meer keer?? heen en weer varen op lange afstand. (dit heeft ook met de snelheid van een boot te maken)(Aantal voerbakken)
4e: Stevigheid, hufterproof, (zo min mogelijk uitsteekbare delen, knopjes, antennes, beugeltjes, bakjes, enz...) we zijn karpervissers en werken vaak in het donker! (makkelijk schoonmaken, want dan gebeurt het ook)
5e: Compact/Gewicht dus zeker niet te zwaar!!! (we hebben al genoeg rotzooi)(maar niet in capaciteit in moeten inleveren), deze vind ik ook een hele belangrijke in de keuze want als je stekken hebt waar je toch een stukje voor moet lopen, een klein snel opzetbaar tentje gebruikt,
enz....... dat hij dus makkelijk in transport en opbergen is!!(past hij onder je strecher)
6e: Strak en Laag in het water liggend, (onder struiken en andere obstakels varen, dus niet blijven hangen, weinig of bijna geen wind vangen, snelheid.)
7e: Prijs/kwaliteit verhouding.
8e: Garantie termijn (hoe zeker is de bouwer van z`n zaak)
9e: Service (een eigenbouwer boot)
10e:Last but not least, hij moet eraan meewerken dat er MEER vis op de kant komt!! want uiteindelijk kopen we hem daar voor.

Ik weet dat er een aantal hele goede boten op de markt zijn waar je voor kan kiezen ( je ziet door de bomen soms het bos niet meer ), en je moet er natuurlijk ook een beetje geluk mee hebben het blijft electronica, maar mijn keuze is deze boot geworden:

http://www.visvinder-oost.nl/fishmaster.php ( nederlandse site, dealer. )
http://www.fish-master.de/ ( duitse site, de bouwer )
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

30-11-2009 01:33

Baiter voerboot is gewoon op voorraad,zag deze week nog een actie staan € 1000 en met fishfinder € 1550.
Met een gratis verstraler.
Deze voerboten staan ook in winkels dan zal er wel geen wachttijd zijn.
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

30-11-2009 09:02

De accu prestatie heeft te maken met hoe je met de accu om gaat, en niet met de voerboot.
Zet je de accu leeg weg dan zal de prestatie ook afnemen.

Ik heb zelf een voerboot gekozen die wat hoger in het water ligt aangezien ik vaak op ruig water vis en dan toch mijn voerboot wil gebruiken. Tevens is hierdoor de boot sneller dan boten die diep in het water liggen.

Zelf heb ik ook gekeken naar de opties die aangeboden worden. Ik heb er later nog een verstraler en een accu indicator op mijn boot laten zetten.
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

30-11-2009 09:11

Ik heb bij de keuze van welke voerboot ik nou moet kiezen rekening gehouden met onderstaande punten. Welke boot het uiteindelijk geworden is laat ik in het midden voordat ik weer als 'undercover verkoper' wordt beschuldigd :wink:

Succes . . .

- Koop een betrouwbare boot
Dit is een voerboot die 2de hands eigelijk bijna niet op internet wordt aangeboden, en welke al reeds een lange tijd op de markt te verkrijgen is. Dit zijn nl. boten waar de consument (meestal) tevreden over is, waar jaren aan know how in zit, en waar de kinderziektes al uit zijn!

- Koop een Nederlandse voerboot
Mijn voorkeur gaat uit naar een Nederlandse bouwer (of dealer die zelf service verleent). Geen gezeur met opsturen en weken wachten igv een buitenlandse voerboot wanneer er iets aan de boot mankeert. Gewoon boot onder de arm en onder het genot van een bakkie wordt dan meestal de boot gefixed, of in geval van nood krijg je een service voerboot mee.

- Serieus bedrijf
Koop een boot bij een serieus bedrijf, en niet bij een of andere hobbist die er na 1 jaar voerboten bouwen al voor gezien houdt. Dit zou zonde zijn, geen service of garantie meer . . .

- Service
Verleent het bedrijf waar u uw voerboot gaat kopen een goede service, of zijn ze moeilijk te bereiken nadat u de boot hebt gekocht en er mankeert wat aan.

- Opties en accessoires
Wat vraagt een voerboot bouwer voor de opties en accessoires. Dit scheelt nogal eens per voerboot. Bij de één kost een accu-indicator 50 euro, bij de ander 125 euro. Dit scheelt nogal, zeker iets om rekening mee te houden, aangezien opties vaak achteraf worden besteld omdat de aanschaf van de boot alleen al duur genoeg is. Wat ook belangrijk is, zijn er nieuwe/vernieuwde opties en accessoires in aantocht zoals bijvoorbeeld fishfinders / gps of iets dergelijks. Ben je van plan om bijvoorbeeld in de toekomst een fishfinder aan te schaffen, dan is het misschien verstandig om een boot te kopen bij een voerboot bouwer die dit ook als een optie aanbiedt.

- Duurzaamheid
Koop je een boot van plastic / één met goedkope chinese electronica, of ga je voor een degelijke voerboot met de betere Duitse electronica (Graupner). Goedkoop = duurkoop.
Je zou niet de eerste zijn die spijt krijgt van het aanschaffen van een Chinese boot, legio voorbeelden hier op het forum.

Dit zijn de dingen waar ik gelukkig rekening mee heb gehouden bij het aanschaffen van een voerboot.
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

30-11-2009 13:03

Inderdaad ook allemaal mee eens ,
maar een Engelse of Duitse of Nederlandse boot, al zou er iets mee zijn (5jaar garantie zegt wel iets, en dat word bij sommige gegeven) Bij een pechgeval kan je natuurlijk onder het genot van een bakkie langs rijden, maar als je voor een voerboot reparatie 140 km heen en 140 terug moet rijden, dan ben je ook een halve tank verder en een dag verder?? (ik ga liever vissen in die tijd) met de post gaat het tegenwoordig ook zeer snel, en de kosten vallen in het algemeen wel mee in vergelijk met zelf rijden.
Maar wat wachttijden betreft, daar kan nog wel eens verschil in zitten.....althans heb ik gelezen op het board, maar dit heeft niets te maken waar de boot gemaakt is. (overigens zelf nooit problemen hiermee gehad)( buitenlandse merken worden trouwens ook vaak gewoon in nederland gerepareerd )

Wat ik zelf dus heel belangrijk vind (zie eerder bericht), maak een keuze en kijk voor jezelf hoe je een boot kan en wil gaan gebruiken: betrouwbaarheid, hufterproof (breekbare delen), formaat, gewicht, capaciteit(accus`s zijn er in verschillende uitvoeringen!), vorm van de boot!! (past hij makkelijk op m`n kar, onder m`n strecher) aantal voerbakken, want dit komt bij iedere sessie terug!!
hij moet dus vooral praktisch en doeltreffend zijn!!
Een mooi voorbeeld is ook met tenten, leuk z`n grote dubbeldaks met grondzijl enzzzzzz..... ik vis tegenwoordig alleen nog maar met een evo sheltertje, helemaal perfect, snel,ligt,compact,makkelijk drogen bij thuiskomst, enz....
Praktisch en doeltreffend daar gaat het om, althans dat is mijn persoonlijke mening, want daarvoor koop je hem uiteindelijk.

En wat prijs betreft, de prijs ben je op een gegeven moment vergeten, de ergenis duurt voort (ingeval van een onpraktische voerboot)

Ik vis al een kleine 20 jaar, gemiddeld toch wel z`n 70 tot 100 nachten per jaar op een gegeven moment ga je anders naar dingen kijken met aanschaf.

Maar ter afsluiting, er zijn beslist zat goede boten te koop en zeker ook die van de nederlandse bouwers met DUITSE merken wat elektonica betreft!!
Mijn keuze is de Fish-master geworden, uiteindelijk moet je er toch voor een kiezen :wink:

Onderzoek alles en behoud het goede!!,
en iedereen veel karpervangsten toegewenst!!!
Laatst gewijzigd door Jan-Willem Boer op 22-12-2009 20:52, 4 keer totaal gewijzigd.
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

30-11-2009 18:41

Jan-Willem,

De Fish-Master?
Ik heb nog nooit van deze voerboot gehoord.

Heb je een link?

Wilco
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

30-11-2009 18:46

http://www.visvinder-oost.nl/fishmaster.php

http://www.youtube.com/watch?v=3WZkt0Bi ... r_embedded

hij bestaat hihi collega heeft de boot is wel een goede voerboot.
zelf ben ik in het bezit van de baiter wat mij super bevalt.

succes er mee groetjes jan
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

30-11-2009 18:55

Hij is nieuw in nederland, in duitsland een begrip.
Ben hem vorige week wezen bekijken en wat mij erorm opviel was het compacte (met toch 2 enorme voerbakken) en de allernieuwste techniek en zeer robuust!! (zeg maar duitse degelijkheid)
heb hem naast een ander voerboot zien staan in het echt en die was zowat de helft groter in model, niet in capaciteit.

Bestudeer de site maar, er is ook een duitse site:
http://www.fish-master.de/

Dus bij je collega bevalt hij goed jan? Dat is leuk om te horen als bevestiging.
Trouwens de Baiter die jij hebt is wat mij betreft zeker ook 1 van de toppers!!
ik vond hem net even iets te groot, maar voor de rest alleen maar positief geluid gehoord van de baiter.
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

30-11-2009 19:37

Een wat grotere voerboot is op zich niet verkeerd, dit komt de vaareigenschappen juist ten goede.
Vooral als je ver uit vaart of met wat ruig weer is een wat grotere voerboot fijner dan een kleinere voerboot.
Laatst gewijzigd door Reinder van Lune op 01-12-2009 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-11-2009 19:53

Wat Reiner als goeie tip aangeeft,zo ben ik aan de Anatec gekomen,heb dit ook op die manier gedaan.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

30-11-2009 20:01

Geen kleine voerboot..... (lees compact) maar zeer koersvast., zeker met de krachtige jet aandrijving!
de breedte om grote golven op te vangen heeft de fish-master zeer zeker, met 3 drijvers.
(hoge bomen vangen veel wind is trouwens een spreekwoord)
Ik heb zelf mijn vaarbewijs deel1 en deel2, als ik in mijn boot vaar met wat passagiers erin (dus wat dieper liggend) vaart hij beter als deze hoog uit het water steekt. (hij gaat meer schommelen in de top)
Dit geld ook voor een rubberboot, als ik op Cassien een vis dril zit ik graag met wat gewicht in de boot, anders wordt het een soort luchtbalonachtig ding (maand geleden weer eens geweest met een behoorlijke mistral, vandaar!)
Onderzeeërs hebben trouwens helemaal geen last van wind en golven.......misschien door de diepgang?
Ik heb gelezen op een ander forum dat jij een fan bent van de Anatec. (dat is cor van baiter ook al opgevallen) maar zoals hij al zij er zijn ook andere boten die zeker aan de eis voldoen!

Trouwens best een leuke boot hoor de nieuwe Anatec Spectrum Digital. (alleen bij fishfun verkrijgbaar) ze gebruiken trouwens sinds kort dezelfde nieuwste digitale Spectrum DSM techniek als de Fish-Master.
Laatst gewijzigd door Jan-Willem Boer op 22-12-2009 20:59, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-11-2009 20:09

En spreek je nu over het algemeen met het laatste of over een persoon in kwestie?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

30-11-2009 20:16

Leen, niet jou hoor,
Maar er valt mij overigens wel iets op in dit forum, als je dit forum leest zie je ook een opvallend iets?? viewtopic.php?f=38&t=51632&st=0&sk=t&sd=a&start=0
misschien als je het leest snap je wat ik bedoel.
maar daar laat ik het bij!! want aan iedere sessie komt een eind!!

groet JW en vangse!
Gebruikersavatar
jethro buter
Berichten: 176
Lid geworden op: 20-11-2009 10:20
Locatie: Hongarije

30-11-2009 21:51

heb een bt 4 van schrijver maar werkt niet optimaal

kijk eens op baiter voerboten ofzo, mooie laadbakken en goed bestuurbaar
henk plasman
Berichten: 337
Lid geworden op: 20-11-2009 01:22

01-12-2009 00:32

Anatec digitaal is ook niet alles,voerboot moet vooruit en achteruit links en rechts en bakje leeg.
Digitaal daar zit teveel onzin op die je toch niet gebruikt.
K. van den Herik

01-12-2009 08:11

Ik heb gekozen voor een onderlossers. Ik kan nu echt 2 lijnen gelijk uitvaren. De 2e lijn kan gerust 100 meter naar links of rechts en ik kan makkelijk de bocht uit de lijn varen. Bij klapbakken lukt dat niet (zonder brokken) Dit geldt ook voor het verder uit de oever krijgen van een toplood. Laten zakken doorvaren strak houden laten zakken. etc. 75 meter is geen probleem.
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

01-12-2009 12:52

Tja als je enthousiast bent over een bepaald product dan kan het zijn dat mensen conclusies trekken die nergens opslaan.
Dan is het verstandiger om er op een gegeven moment niet meer op te reageren, aan elke sessie komt inderdaad een eind.
Kijk maar uit Jan-Willem, qua enthousiasme schelen wij niet zo veel, voor je het weet heb je aandelen of ben je een undercover verkoper.


Jan-Willem Boer schreef:Leen, niet jou hoor,
Maar er valt mij overigens wel iets op in dit forum, als je dit forum leest zie je ook een opvallend iets?? viewtopic.php?f=38&t=51632&st=0&sk=t&sd=a&start=0
misschien als je het leest snap je wat ik bedoel.
maar daar laat ik het bij!! want aan iedere sessie komt een eind!!

groet JW en vangse!