Foto's van je vis installatie II


Gesloten
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

25-06-2011 23:41

Als u glamvissers aka tackle tarts geen rechtvaardige benaming is aan de zuchten te horen dan mag u mij uitleggen wat de functie is van 3 molens zo dicht mogelijk bij elkaar met de slingers ingeklapt tijdens het vissen? Ik sta open ervoor en hoor het graag

met vr gr. Arno
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-06-2011 23:48

:roll: Misschien van jou Arno, een pica, van hoe het dan wel moet??? :roll:

mvg.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

25-06-2011 23:49

Arno,

Ik vind dat jij krampachtig doet.

Laat eens wat foto's zien van jouw teringzooi, als voorbeeld.



Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

26-06-2011 00:26

Ik begrijp je wel Arno, maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar die ss molens zijn zo ubergeil!!!!! Zit zelf nu te kijken naar een setje. Die 3000 serie worden belachlijke prijzen voor gevraagd, wordt denk ik de ss2600 voor op de kleinere waters. En zeker dat het mooi staat op het potje. Toch passen die goudkleurige spoelen niet bij mn setup, heb liever de ss3000.

Ingeklapte slingers zie ik het nut ook totaal niet van in. Ieder zn ding, o jah, we hebben tegenwoordig van die matjes voor onder je molens, dus we kunnen in de regen vissen hoor :wink:
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

26-06-2011 00:47

Gaaaaap!

Franse reservoirs helemaal mijn ding hoor... :wink:
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

26-06-2011 00:47

Arno Bijl schreef:Is dit een huisvrouwenclub ofzo??

Mooie spulletjes ok, maar dit slaat alles, straks nog ook nog Jan de Bouvrie ingerichte bivvy?

3 molens op een Pod maar de handletjes inklappen want het staat zo mooi op de rodpod, of het handig en functioneel is lijkt tegenwoordig van minder belang!

Ik neem zwarte handletjes zo en eikenhout getweakt potje zus. Het zijn visspullen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Typisch geval van glamvissers in mijn ogen.

Ga je mee vissen op die blubberstek? "nee het regent ook nog dan worden mijn molens vies van de blubber"

Zo setje zal er lang mooi blijven uitzien aan een weekendje Maas of aan een frans reservoir!


Zucht 3!!! Wat een gezeik de laatste tijd zeg, laat toch lekker iedereen in zijn waarde. Mag een persoon mooie spullen (willen) hebben? JA! Wie ben jij nou weer om dat te gaan lopen afzeiken!

ZEG DAN NIKS!
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

26-06-2011 00:54

Arno zo beter?

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

26-06-2011 00:58

Owned, big time. 8)
Gebruikersavatar
renzo de klerk
Berichten: 63
Lid geworden op: 06-09-2010 20:02
Locatie: Barneveld

26-06-2011 01:01

zou mij benieuwen denk dat je slingers naar beneden moeten staan ipv naar boven toe... :roll:
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-06-2011 01:02

:roll: Alhoewel ik nu weer wel ??? bij die snag oren zet :D , niet! Hoef ook niet meer terug te bladeren om je vol kurk hengels te bekijken Lodewijk. :wink: :D

mvg.
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

26-06-2011 01:15

Snagears zijn al weg maak je geen zorgen.
die hoekdingen zijn ook van rvs inmiddels.
indicator brackets ook rvs.
buttcups ook natuurlijk

:wink:
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-06-2011 01:31

Was mij oid vertelt dat de snagears, in combi. met Fox beetmelders, totaal overbodig was! Zat het een tijd geleden ook te overwegen, vandaar! Volgens mij, zijn dat op deze foto de RX. (die adaptors voor de buzzerbars, zijn mij ook niet onbekend).

mvg.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

26-06-2011 07:49

Mijn huidige set.




Afbeelding
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

26-06-2011 11:31

Sander,

Die hengels doen me denken aan rivella, een beetje vreemd maar best nice, holglas? welke bouwer? i like them!!!

O ja en even back on topic: die folded handle shit, echt salonvissers allemaal ja! 8)

Groet W
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

26-06-2011 11:37

8)
Laatst gewijzigd door Patrick Visser op 16-07-2011 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
geel he
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

26-06-2011 11:56

Lodewijk Michels schreef:Arno zo beter?

Afbeelding


ja, das mooi, en functioneel!!!!

ok geef toe opmerking was beetje krap door de bocht. Mijn setje; 3 pb stokken rvs steunen los, soms buzzerbars, delkim txitjes en ultegra's. NIet uitgezocht op hoe mooi het bij elkaar past, maar omdat het spullen en merken zijn die functioneel zijn en hun werk doen.

mijn!!!! issue is dat het vissen blijft en alles kwalitatief goed moet zijn, maar ik heb idee dat sommige mensen hun slingertjes gaan aanpassen en hun hoofdlijn gaan uitkiezen omdat het zo mooi staat bij die molenspoel niet op functionaliteit. Dan denk ik bij mijzelf wat vind je belangrijk, functioneel vissen of een licht gerezen lid verkrijgen, van hoe mooi de pasteltinten van mijn daiwa bij de wikkeling van mijn hengels passen of superkrappe buzzerbars ook al is het niet echt handig...

Als ik die Engelse vissers, (nu dus ook de Nederlandse) zie met alles bling en dan een matje eronder voor de regen dan denk ik, vind je vissen leuk of je spulletje tentoonstellen?

En dan die ingeklapte slingers,, het blijft mijn ogen vissen, en dit gaat een beetje zijn doel voorbij. Als ik mooie dingen wil zien ga ik wel naar een bikini contest :wink:
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

26-06-2011 12:02

Arno,

Dat vind ik wel een mooie uitleg van hoe jij het ziet.

:wink: :D

Maar ja, wie ben ik?

Groeten,
Willem :wink:
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

26-06-2011 12:08

William Crommentuijn schreef:Sander,

Die hengels doen me denken aan rivella, een beetje vreemd maar best nice, holglas? welke bouwer? i like them!!!

O ja en even back on topic: die folded handle shit, echt salonvissers allemaal ja! 8)

Groet W



Het zijn Hardy´s Die door iemand voor als hobby opnieuw zijn opgebouwd,Ik heb deze hengels van mijn vader over kunnen nemen,Een prachtige parobolische actie waar ik gisteren gewoon 2 dikke 20+ visse mee wist te vangen :)

Maar het zijn opnieuw opgebouwde hardy's Welke Hardy's weet ik niet zeker.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Jorden Van Heuvel
Berichten: 102
Lid geworden op: 16-08-2008 20:58

26-06-2011 12:39

Ik sluit me bij Arno aan, die bling bling hoeft allemaal niet voor mij, voor mij is functionaliteit het belangrijkste. MAAR, als sommige mensen daar graag met bezighouden, dan laat ik hun gewoon hun ding doen, want ik vind het wel mooi om te zien, maar moet het zelf niet hebben.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26-06-2011 13:03

Ach Arno.....

Die Technium lijn zit niet op mijn molens omdat het zo mooi kleurt, maar omdat dit mijn favoriete lijn is zoals je in diverse lijnentopics kan lezen. Functioneel dus.

En ja, die zwarte slingerknopjes vind ik mooi, maar deze slingerknopjes zijn net zo functioneel als originele knoppen, dus daar lever ik niets op in.

Ik vind het mooi als de hengels compact bij elkaar staan en die slinger uitklappen kan je al doen tijdens het oppakken van je hengel, dat duurt nog geen seconde en gaat in één beweging. Doet dus geen inbreuk op de functionaliteit. Als het nodig is om de hengels verder uit elkaar te zetten dan zet ik ze op losse bancksticks.

Ja, ik ben heel zuinig op mijn spullen, maar dat was ik ook met de 5500 XTB's die ik hiervoor had. Ik heb nog nooit een water niet bevist omdat dit zonde zou zijn voor mijn spullen. En ja, ik heb de bekende grote reservoirs in Frankrijk het Hollandsch diep enz. ook wel gehad.

Wat is er verkeerd aan dat ik wat meer uitgeef aan mijn spullen en dat ik er wat meer moeite voor doe om het er wat mooier uit te laten zien?

Bij mij staat functionaliteit altijd voorop, anders had ik mijn Nevilles niet verkocht om weer met TXI's te gaan vissen en had ik wel een mooie sportwagen gehad in plaats van mijn erg functionele bestelauto cq rijdende bivvy.

Waarom neem ik eigenlijk de mooite om hier op te reageren ?
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Lodewijk Michels
Berichten: 225
Lid geworden op: 04-10-2010 22:55

26-06-2011 13:10

Grappig ik heb echt een haat relatie met mijn Delkims gehad.
Niks functioneels aan in mijn ogen die buzzers. Heeft mij een aantal vissen gekost uiteindelijk.
Allemaal opinie over feiten, de één zweert erbij de ander niet.
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

26-06-2011 13:19

Richard Pont schreef:Ach Arno.....

Die Technium lijn zit niet op mijn molens omdat het zo mooi kleurt, maar omdat dit mijn favoriete lijn is zoals je in diverse lijnentopics kan lezen. Functioneel dus.

En ja, die zwarte slingerknopjes vind ik mooi, maar deze slingerknopjes zijn net zo functioneel als originele knoppen, dus daar lever ik niets op in.

Ik vind het mooi als de hengels compact bij elkaar staan en die slinger uitklappen kan je al doen tijdens het oppakken van je hengel, dat duurt nog geen seconde en gaat in één beweging. Doet dus geen inbreuk op de functionaliteit. Als het nodig is om de hengels verder uit elkaar te zetten dan zet ik ze op losse bancksticks.

Ja, ik ben heel zuinig op mijn spullen, maar dat was ik ook met de 5500 XTB's die ik hiervoor had. Ik heb nog nooit een water niet bevist omdat dit zonde zou zijn voor mijn spullen. En ja, ik heb de bekende grote reservoirs in Frankrijk het Hollandsch diep enz. ook wel gehad.

Wat is er verkeerd aan dat ik wat meer uitgeef aan mijn spullen en dat ik er wat meer moeite voor doe om het er wat mooier uit te laten zien?

Bij mij staat functionaliteit altijd voorop, anders had ik mijn Nevilles niet verkocht om weer met TXI's te gaan vissen en had ik wel een mooie sportwagen gehad in plaats van mijn erg functionele bestelauto cq rijdende bivvy.

Waarom neem ik eigenlijk de moeite om hier op te reageren ?


Dat jij technium kiest wordt omdat hij bevalt, prima lijkt me logisch, maar de hengels zo dicht bij elkaar doet geen afbreuk aan de functionaliteit? Laten we het omdraaien, wat is de meerwaarde?Waarom jij reageert?, geen idee. Ik reageer met (komt ie weer!) in mijn ogen goed onderbouwde argumenten en wat mijn mening is over al die kleurtjes en poespas, en wat jij doet moet je idd zelf weten, ieder zijn ding. Ik geef alleen mijn visie dat ik het *glam* visserij vind, hey maar wie ben ik??
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

26-06-2011 13:28

Arno Bijl schreef:ok geef toe opmerking was beetje krap door de bocht. Mijn setje; 3 pb stokken rvs steunen los, soms buzzerbars, delkim txitjes en ultegra's. NIet uitgezocht op hoe mooi het bij elkaar past, maar omdat het spullen en merken zijn die functioneel zijn en hun werk doen.


Arno, kom op met die foto!!! Die set vinden de meeste waarschijnlijk net zo mooi!(Ultegra/ Txitjes, is ook Bling.)

mvg.
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26-06-2011 14:21

Wat ik bedoel Arno, is dat het niet uitmaakt of je of je hengels op buzzerbars van 15 cm of 50cm breed liggen. Het blijven twee of drie hengels op buzzerbars. Als het functioneler is om ze verder uit elkaar te zetten, dan doe ik dat op losse steunen.
En nee, niet al mijn hengels donderen van de buzzerbars als ik een hengel op pak :wink:

Voor de rest vind ik het leuk als mijn hengels er mooi uit zien, jij hecht daar blijkbaar minder waarde aan of je hebt een andere smaak, dat kan.

@ Lodewijk,
Nevilles zijn mooi en onverwoestbaar (functioneel), maar ik voelde me wat beperkt omdat de gevoeligheid minder goed instelbaar is (niet zo functioneel) en omdat ik de basic uitvoering zonder draadloze sounderbox had en daardoor mijn hengels niet over een groot gebied kon opstellen met de draadloze sounderbox (niet funtioneel).
Of je dan kiest voor Fox, Nash, Ace, Delkim of wat voor merk dan ook, dat is een persoonlijke keuze en iedereen heeft zo zijn eigen goede of minder goede ervaringen. Ik vind een eenvoudige gevoeligheidinstelling en een draadloos systeem wel functioneel, dat misten de Neville's voor mij.

Ik kap nu maar met deze zinloze discussie.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gesloten