Foto's van je vis installatie II


Gesloten
Gebruikersavatar
Jelle Dries
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-05-2002 02:00
Locatie: Zoersel
Contacteer:

20-12-2009 16:19

Als ik tegen obstakels vis zit ik achter mijn hengel en mep ik aan nog voor de hanger boven is. Dat zou iedereen moeten doen...
Hengels ook nooit in een hoek als ik naar obstakels vis.

Alternatief voor die obstakeloren: gewoon een bankstick net achter je beetmelder, strak tegen de hengel. Kan hij ook niet gaan zwemmen, en moet jezelf ook niet gaan zwemmen..
Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

20-12-2009 16:39

Afbeelding
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

20-12-2009 20:14

Was je nog aan het opzetten? :D
Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

20-12-2009 20:17

Nee, aan het opruimen :wink:
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

20-12-2009 23:39

foto's komen nog.
3x nash venom's 13ft 3.5 lbs
3x lxr fox
solar hangers (compleet alles metaal)
solar globetrotter
amiad mini pod
3x 5500 inf. daiwa

en speciaal voor op me kanaal stekkie !
(spullen die altyd achterin me bus/slaap plaats liggen).
2x shimano 4500A
2x harisson 2lbs 12 ft.


Foto's komen snel.
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

21-12-2009 09:55

Ik zal het even snel onderbouwen en dan ben ik er alweer klaar mee.
Eigenwijze drollen!!

ik zie op prutslootjes de hengels richting hemel gaan.
Waarom?
Omdat het mode is en het stoer lijkt.

Ik zie vissers(en dan vooral de jeugd)Obstakeloren gebruiken in situaties waarin dat helemaal niet nodig is.
Waarom doet men dit?
Omdat het mode is en het stoer staat.

Ik zie mensen absurde zware hengels gebruiken op wateren waar dt helemaal niet nodig is.Hierbij worden zware lijnen en voorslagen gebrukt,want ohhh weee!
Waarom doet men dit?
Omdat men niet weet waar men mee bezig is.
Het is mode en iedereen doet het.

En vooral onze jeugdige vissers die eens een keer willen vissen en dat maar meteen op karper doen zie ik dit doen.

De commercie helpt hier aan mee!

De ballen.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

21-12-2009 10:00

ik zie op prutslootjes de hengels richting hemel gaan.
Waarom?
Omdat het mode is en het stoer lijkt

En dan ook nog toplood gebruiken :lol:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Jeffrey van der Wou
Berichten: 1049
Lid geworden op: 21-09-2009 22:38
Locatie: Zuid-Holland

21-12-2009 11:13

Ruben vd Worp schreef:Ik zal het even snel onderbouwen en dan ben ik er alweer klaar mee.
Eigenwijze drollen!!

ik zie op prutslootjes de hengels richting hemel gaan.
Waarom?
Omdat het mode is en het stoer lijkt.

Ik zie vissers(en dan vooral de jeugd)Obstakeloren gebruiken in situaties waarin dat helemaal niet nodig is.
Waarom doet men dit?
Omdat het mode is en het stoer staat.

Ik zie mensen absurde zware hengels gebruiken op wateren waar dt helemaal niet nodig is.Hierbij worden zware lijnen en voorslagen gebrukt,want ohhh weee!
Waarom doet men dit?
Omdat men niet weet waar men mee bezig is.
Het is mode en iedereen doet het.

En vooral onze jeugdige vissers die eens een keer willen vissen en dat maar meteen op karper doen zie ik dit doen.

De commercie helpt hier aan mee!

De ballen.


Dit ben ik met je eens Ruben!
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

21-12-2009 13:40

Because you had a bad day
You're taking one down :lol: :lol:
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

21-12-2009 14:48

elke jeugdige visser zeker?
Danny Mastenbroek
Berichten: 222
Lid geworden op: 17-02-2007 15:37
Locatie: den helder

21-12-2009 17:36

ik vind het een beetje stom dat het alleen maar de 'jeugdige' vissers zijn ....
en tot welke leeftijd ben je jeugd ?
ik doe niks wat jij aangeeft en ik denk dat ik nog onder de jeugd val (19jaar).
dus scheer ons niet over 1 kam.
en ik zie ook oudere mensen snag ears gebruiken.stel.. je vist de ene dag op een water waar je het wel nodig heb.
en een dag later denk je .. ik ga lekker op een normaal slootje vissen waar ik ze niet nodig heb.
dan ga je ze toch niet elke keer deraf halen?
ik heb geen snag ears omdat ik denk dat ik ze niet nodig heb.
maar voor diegene die het mooi vinden en of nodig hebben. laat ze lekker,
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

21-12-2009 17:56

Ik wou net zeggen. Wie ben jij dan om je druk te maken over wat iemand anders mooi vind?
Ik heb hengels met kurk, zou nooit meer anders willen, maar de ander vind het verschrikkelijk.. Als iemand het tof vind om zijn hengeltoppen naar de hemel te laten wijzen, gewoon lekker doen toch!
Helaas zijn er een stel van die pietjes observeer, die over elke andere karpervisser wel iets te klagen hebben, en vooral over de jeugd ja, want die oudere zullen het allemaal wel uitgevonden hebben zeker? :-?
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

21-12-2009 17:59

je kunt beter snagears gebruiken waar je ze niet nodig hebt dan niet gebruiken waar je ze wel nodig hebt. :oops:

dat "alle" jonge mannen hun hengels naar de lucht steken komt mij alleen maar goed uit. kan ik me lijn goed camoufleren door hem op de bodem te leggen. 8)
hoop nog veel hengels de lucht in te zien staan. :lol: en veel snagears en rodholders te zien. :o

hier een fototje van mij setup. goede grippers achter om de hengels vast te houden, en eerste oog achter de piepers.

Afbeelding

me setup toen ik aan de overkant zat. toch ff me nieuwe pod proberen voor ik op vakantie ging naar frankrijk (jaja met snagears) :o :-?

**Formaat onderstaande foto te groot! Maximum 640 pixels breed. IMG-code is bij deze verwijderd**
http://img196.imageshack.us/img196/7770/dsc00781zl.jpg
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

21-12-2009 20:08

hans van loghem schreef:ik zie op prutslootjes de hengels richting hemel gaan.
Waarom?
Omdat het mode is en het stoer lijkt

En dan ook nog toplood gebruiken :lol:

indeed :P daar snap ik ook niets van ! .. als je nou n bos wier tot 30 meter ver uit de kant hebt liggen!
dan snap ik het! maar ik zou graag juist zoveelmogelijk van me lijn op de bodem hebben liggen!

Gr T
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
rik hurdax
Berichten: 33
Lid geworden op: 19-09-2009 01:12
Locatie: Maaskantje

21-12-2009 20:24

ik kan het me nog goed herinnere, mn maat en ik zaten aan een redelijk klein putje, met aan de overkant een oude vent.
die was wat aant patsen met zn voerbootje en heel luidruchtig over het water te praten over wat die opties van die boot,
wel niet waren. nou, wij hengeltjes opgeteugd, ingooien en voeren. met de boileepijp. wat doet de man: draait z'n
hengel in. en maar uitvaren. luidruchtig over het water pratend: ja dat is allemaal niks zo met die boilee pijp.
volgens hem bereik je je stekken er niet goed mee etc etc. en maar luidruchtig over het water. dus wie had er nou last van
wie? wij hadden als Jeugd, last van de supergeweldige alles kennende ervarende VOLWASSENE.

de tijd vloog vloogvoorbij, wij kregen een visje op de mat. op het moment dat mn maat een run krijgt, zag je de superheld
aan de overkant al opdraaien.

nou hengel terug erin, beetje voeren, en weer relaxen. dan gooid de man aan de overkant in. opvallend richting de stek
van men maat. en tot ieders grootte verbazing ging de man voeren: met een boileepijp!



mijn punt is: ik vind het echt ziekelik hoe sommige hier onderscheidt maken tussen jeugd en volwassene, en hoe sommige mensen
andermans spullen onderuit halen omdat ze het simpel weg zelf niet hebben. of denken alles beter te weten. maar laat ieder gewoon zijn
eigen denkwijze en/of doewijze toepassen. kijken bij wie het wel en bij wie het niet goed gaat.

gr.
heb je 200 kippen, is je haan een nicht
Gebruikersavatar
sander kierkels
Berichten: 87
Lid geworden op: 19-09-2009 12:23
Locatie: roggel

21-12-2009 20:32

en rik daar ben ik het nu dus mee eens:)
maar on topic maar weer:)
Gebruikersavatar
lars lulofs
Berichten: 123
Lid geworden op: 20-03-2008 22:55
Locatie: oldenzaal

21-12-2009 22:56

nu al weer?
neem eens een kijkje op http://www.carpteamoldenzaal.nl
Gebruikersavatar
lars lulofs
Berichten: 123
Lid geworden op: 20-03-2008 22:55
Locatie: oldenzaal

21-12-2009 23:03

Ruben vd Worp schreef:Ik zal het even snel onderbouwen en dan ben ik er alweer klaar mee.
Eigenwijze drollen!!

ik zie op prutslootjes de hengels richting hemel gaan.
Waarom?
Omdat het mode is en het stoer lijkt.

Ik zie vissers(en dan vooral de jeugd)Obstakeloren gebruiken in situaties waarin dat helemaal niet nodig is.
Waarom doet men dit?
Omdat het mode is en het stoer staat.

Ik zie mensen absurde zware hengels gebruiken op wateren waar dt helemaal niet nodig is.Hierbij worden zware lijnen en voorslagen gebrukt,want ohhh weee!

Waarom doet men dit?
Omdat men niet weet waar men mee bezig is.
Het is mode en iedereen doet het.

En vooral onze jeugdige vissers die eens een keer willen vissen en dat maar meteen op karper doen zie ik dit doen.

De commercie helpt hier aan mee!

De ballen.



eerst praat die over men en dan over de jeugd.

en niet iedereen heeft 3 verschillende soorten hengels(licht normaal en zwaar)
neem eens een kijkje op http://www.carpteamoldenzaal.nl
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

22-12-2009 07:06

eerst praat die over men en dan over de jeugd


Nou, niet echt. er wordt eerst over de jeugd gepraat en dan over "men"

maar laat ieder gewoon zijn
eigen denkwijze en/of doewijze toepassen


En daar zit em nou de kneep. Die denk en/of doewijze kan wel eens heel verkeerd uitpakken voor de vis. Als je verkeerde technieken leert of goede technieken maar half toepast waardoor ze uiteindelijk weer verkeerd zijn dan kan dat ook verkeerd uitpakken voor de vis.

ik vind het een beetje stom dat het alleen maar de 'jeugdige' vissers zijn ....


Ehhh.... lees onderstaande eens.
En vooral onze jeugdige vissers die eens een keer willen vissen

In dit geval betekent "vooral" waarschijnlijk dat je het soort zaken dat wordt beschreven het meeste aantreft bij de jeugd. En dan, als ik het goed interpreteer, de vissertjes met teveel geld.

Ik kan me wel vinden in dat stukje en ik denk ook wel dat jongere mensen daar wat bevattelijker voor zijn maar tegelijkertijd zie ook ook zat volwassen kerels die de spullen alleen maar hi-tech willlen hebben en de set altijd opgesteld hebben staan of ze op Lac du Kack zitten.

En dan nog even snel over de snag-ears. Vreselijke dingen. Ziet er idioot uit. En wat ik nog erger vind is dat men overtuigd is dat ze nodig zijn bij het vissen tegen obstakels aan en daar ben ik het niet mee eens. Ten eerste vind ik dat je bij obstakels niets te zoeken hebt en als er dan toch zonodig tegen obstakels aan moet vissen dan moet naast je hengels zitten met je handen er al boven. Oftwel, als je tegen obstakels aan vist heb je helemaal geen snag-ears nodig. Alleen is het punt dat er mensen zijn die het mooi vinden en gehoord hebben dat het nuttig kan zijn in sommige situaties en ze daarom gebruiken.

Affijn, ik kap ermee
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

22-12-2009 09:33

Ik was er al mee gekapt ewoud.

Ik zeg nog 1 ding.
Het vissen moet je in het hart zitten en het is iets wat al vanaf kleins of aan in je zit.
Mensen zowel de jeugd als volwassenen die ineens gaan karpervissen heeft dat meestal geen lang leven beschoort(gelukkig).
Die kappen er eerdaags mee.

En idd ik had niet ale jeugd over 1 kam moeten scheren.
Maar overal waar er problemen zijn zie ik toch veel jeugd om de hoek kijken.

Ik ben vissen.

Mvg
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

22-12-2009 09:37

Wanneer begint de school weer? :lol: :lol: :lol:
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

22-12-2009 09:46

Mooi voorbeeld, hier heb je de kanovijver. Wordt regelmatig op karper gevist door jong en oud, iedereen moet het leren en volgens mij ben je nooit uitgeleerd. Maar dat terzijde, je hebt hier een groepje wat met 4 man op rij gaat zitten zuipen en ....... op een stuk watervan een halve hectare. Jongens zijn geen jeugd meer maar 35 plus, dan heb je ok nog een paar jongens 19 en jonger die wel zn eigen gewoon gedragen en gewoon hun ding doen. Dan heb je ook nog nevelhorst in de zomer alleen maar brommers en van die snotneuzen die het voor iedereen vergallen (jatten, lawaaioverlast en vandalisme). Kijk als je een paar keer van dit soort taferelen meemaakt zoals in het 2de verhaal ben je al snel alles en iedereen onder dezelfde noemer aan het gooien. Kijk ik heb ook filmpjes gezien op youtube van jongens van hier op het board die ook liepen te klooten door over andermans lijn heen te gooien. Even nog iets anders ik heb ook snagears, vindt ze wel stoer staan :wink: . Die zitten vast op mijn buzzerbars en ga ze er niet afhalen omdat ik ze toevallig die keer niet nodig heb. Jongens trek het je niet aan, doe gewoon je ding en ben niet tot last voor een ander dan ben je op de goede weg.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

22-12-2009 09:49

Zo is het ook nog eens hans.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

22-12-2009 10:32

Hier in de buurt heb je ook "oudere" die wekenlang bivakeren en leven op aldi bier. Een tent om in te slapen, een tent om met zn alleen in te zitten, een tent met al het kookgerij en als klap op de vuurpijl een tent voor de hond....... Breek me alstublieft de bek niet open over jongeren, want de "oudere" zijn het hier in de buurt soms goed aan het verpesten. Dan valt een snagear die gebruikt word in een situatie waar het niet nodig is in het niets....Maarja, ontopic maar weer dan?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

22-12-2009 12:37

Dan vergeet je ook nog erbij te zeggen dat ze een mes van ca. 25 cm in hun tent hebben liggen voor als er iemand in de buurt komt...
Alleen omdat ze bang zijn dat ze hun op de kermis gewonnen x2 spul kwijtraken.
Gesloten