trakker armo dome


Plaats reactie
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

14-08-2008 22:36

gister is mijn easy 2 man dome overleden
na 7 jaar toch wel trouwe dienst hebben we helaas afscheid moeten nemen.
nu moet ik toch wel enigzins snel opzoek naar een nieuwe tent
met oog op de komende maanden kom ik met een brolly alleen niet zo heel ver.
ik wil een ruime tent waar 2 stretchers in kunnen.
nu leek de quad van jrc mij ook wel wat
maar mijn stil brolly is na 4 maanden aan de ringen geroest, 1 naadje laat al los en zo'n plastic dop om het frame in elkaar te schuiven is al gebarsten dus mijn vertrouwen in jrc is nou niet erg groot.
de trakker tent zie ik zelf op hun site staan voor 450 pond maar zie nergens waar die verkocht wordt, misschien dat iemand mij nog wat advies kan geven
of evt een andere tent kan aanbevelen.
Ik ben geen mooiweervisser, het nadeel van die foxtent was dan ook dat het frame niet superdegelijk was waardoor de zijkanten bij forse wind en regen nogal eens wilden lekken.

Help deze jongen de herfst en winter door ( eventuele donaties zijn natuurlijk ook van harte welkom :D )
Jan Peter Teerling

14-08-2008 23:33

Het origeel dat Trakker in licentie heeft gekregen: http://www.aquaproductsonline.co.uk/acatalog/MK2.html

Henk Martens in Arnhem verkoopt ze:

Aqua Holland, Germany, Belgium
Martens
0031 (0)264425578

Zul je nooit geen spijt van krijgen, kan een Fox tent niet aan tippen.
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

14-08-2008 23:39

die site krijg ik net ookal van iemand idd
maar wat is dan het verschil tussen trakker en aqua?
of is dat 1 merk.
ik zag dat sanders hengelsport de tenten ook verkoopt
maar kan je niet zelf via die website zo'n tent bestellen?
Jan Peter Teerling

15-08-2008 08:15

Graag gedaan.
Ronald van Bruggen
Berichten: 171
Lid geworden op: 11-11-2007 18:18
Locatie: kampen

15-08-2008 12:04

Marcel,

Vos Hengelsport in Almelo verkoopt trakker tenten.

Suc6 Met het vinden van goedde tent

MvG Ronald
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

15-08-2008 13:33

ik hoop dat iemand me nog wat kan vertellen over het model zelf
en de functionaliteit ervan
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

15-08-2008 14:58

De trakker armo dome is gewoon weer 1 van de vele topmodellen uit de Trakker serie!

Zelf vis ik met de Armo MKII en deze wijkt niet veel af van de Armo Dome..

Tenten worden verkocht bij Sanders Hengelsport en zijn eventueel ook via internet te bestellen op http://www.sanders-webwinkel.nl

Suc6 met je keuze, al zul je nooit spijt krijgen mocht je gaan voor een Trakker!

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
frans plomp
Berichten: 24
Lid geworden op: 20-03-2006 18:57

15-08-2008 18:08

kijk eens bij camp carp het is bij jou in den haag, deze is ook trakker dealer en niet eens zover
Terwijl andere staan te chillen is Frans aan drillen
Gebruikersavatar
Theo duijf
Berichten: 15
Lid geworden op: 05-04-2008 10:18
Locatie: Katwijk

15-08-2008 22:54

De goudvis in Den Haag is ook dealer van Trakker
http://www.de-goudvis.nl/hs/hskarperdiverse.php
Gebruikersavatar
Frans Klomp
Berichten: 542
Lid geworden op: 24-05-2008 11:17
Locatie: Nuenen

16-08-2008 07:30

Hoi,

Iemand die ik ken heeft ook een Trakker tent gehad. Hij heeft hem gehaald bij db-hengelsport te Helmond.
Hier de site: http://www.db-hengelsport.nl/. Er zijn helaas geen Trakker tenten online te bestellen dan zul je even naar de winkel toe moeten of ze even moeten bellen.
Succes!

Groeten,

Frans
De vangsten maken de visser nog niet!
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

16-08-2008 08:56

Je kan ook eens kijken naar de Ultimate Dreamcather 2 man. Winterskin erbij en je kan de winter door. IK heb zelf de 1 man en ben daar erg tevreden over.
Gebruikersavatar
Wesley van Baest
Berichten: 98
Lid geworden op: 28-08-2007 12:17
Locatie: Tilburg

16-08-2008 09:58

Hey

Kijk misschien ook even naar de TNT typhoon 2 man scheelt je 120 euro op de tent waarvoor je dan al 2/3 van je winterskin hebt. Model is het zelfde, stof heeft ook dezelfde eigenschappen als van een trakker. De randen van het grondzeil staan omhoog en kun je met klitteband en klips aan de tent bevestigen zodat de regen eronderdoor gaat maar ook het ongedierte. Ben er zelf erg te spreken over ding is 100% water dicht en staat hardstikke stevig. Waar je hem kunt bestellen BFProducts. Kijk er eens naar is de moeite waard zeker met het prijsverschil.

Grtn wes
P.B. 2008: 48 pond Leder!!!
Gebruikersavatar
Hans Sluijter
Berichten: 413
Lid geworden op: 27-07-2006 11:57
Locatie: Steenderen

16-08-2008 11:17

De Ultimate Dreamcather 2 man is nu in de aanbieding bij henk koster. Ik dacht €275 incl een winterskin.
Jan Peter Teerling

16-08-2008 12:13

Ga nou geen Ultimate of TNT vergelijken met Aqua of Trakker. Aqua wordt met de hand gemaakt in Engeland, Trakker machinaal in China.

Elk merk heeft wel een rip-off van de Armadillo.
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

16-08-2008 13:01

Ik zelf heb de M3 Mozzy van Aqua, maar word nou wel nieuwsgierig wat het wezenlijke verschil tussen een Aqua en Trakker is? Dat deze twee een klasse apart zijn lijkt me duidelijk.

Groeten
Catch them if you can...
Jan Peter Teerling

16-08-2008 13:15

Lezen is niet je sterkste punt?

Trakker mag de zelfde tenten maken onder licentie van Aqua.
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

16-08-2008 13:42

Aqua wordt met de hand gemaakt in Engeland, Trakker machinaal in China.


Het lijkt me sterk dat ze dan hetzelfde zijn.. :-? Gelukkig beredeneer in nog aardig...
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

19-08-2008 17:39

Voordeel van een machine is dat zo'n ding heel veel en snel hetzelfde trucje kan herhalen bij een bepaalde instelling. Ik ben blij dat het plexiglas van de onderwaterkijker machinaal vervaardigd is :wink:

Werken ze in Engeland met alleen met naald en garen of hebben ze daar ook naaimachines? Wat houdt "met de hand" in en wat houdt "machinaal" in?
Ik vraag me zowieso af of we niet bedonderd worden met het unique selling point van Aqua.

Het valt me op dat de duurdere tenten van Trakker hetzelfde afwerkingsniveau halen als die van de Aqua tenten.

Aqua biedt slechts enkele verhoudingsgewijs dure overnachtingsgelegenheden aan en Trakker denkt ook aan de minder kapitaalkrachtigen en mensen die wars zijn van dure spullen.

Kijkend naar de kwaliteit zie ik geen reden om alleen voor Aqua of Trakker te kiezen. Andere redenen zijn er wel. Image (klein beetje belangrijk), verdeelpunten, assortiment etc.
Jan Peter Teerling

19-08-2008 18:33

De delen van een Aqua tent worden met de hand dmv een naaimachine (Of het zijn de kaboutertjes die s'nachts aan de slag gaan :roll: ) aan elkander gestikt. Die van Trakker worden compleet geautomatiseerd door een machine gemaakt.

Elke tent van Trakker is duurder dan het zelfde model van Aqua. Trakker denkt aan de minder kapitaal krachtigen? En dan denk je dat je nog steeds de zelfde kwaliteit krijgt? :lol:

Voor mensen die wars van dure spullen zijn, zijn er toch "unieke" spullen van X2?

Jij vraagt of je niet bedonderd wordt met hun unique selling point? Heb je zelf überhaupt iets van Aqua?
Laat maar, dat antwoord is al duidelijk.

Kwaliteit heeft zijn prijs, en dat heb ik er in iedergeval graag voor over.
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

19-08-2008 20:31

sterker nog peter
hij heeft nu een trakker ik heb zijn aqua tent overgenomen
super materiaal!!
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

19-08-2008 21:05

Top onderkomen die Aqua Pioneer UltraLite Dennis!! Hopelijk heb je er veel plezier van.

Jawel, Jan Peter. Ik heb een net float, een paar bewaarzakken, reel protectors en bivvy pegs van Aqua. Een half jaar lang was ik de gelukkige eigenaar van de Pioneer UltraLite inclusief winterskin dus ik weet waarover ik praat maar in nieuwstaat verkocht aan Dennis zoals je kan lezen. Heb zelfs ooit m'n Trakker Pioneer UltraLite van een half jaar oud verkocht om die van Aqua te kopen. Ik ben terug bij af en heb de AeroLite omdat die steviger is dan de shelter van Aqua met 2 ribben en de Dome van Trakker omdat Aqua momenteel geen tent in het assortiment heeft met een binnentent met vast grondzeil. Dus niet vergelijken met de MKII ajb.

Jouw opmerking over zal je wel niet hebben en niet bereid om voor kwaliteit te betalen is misplaatst. Dat is wel duidelijk als je de vorige alinea gelezen hebt. Je excuses zijn op voorhand aanvaard. Je hebt m'n uitrusting nog nooit gezien. Maar super mans dat jij wel een Aqua tent, een baitbucket en wellicht meer hebt.

In het assortiment van Trakker zijn ook goedkope tenten opgenomen. Niet alles kost €500 of meer. Ik weet niet wat ze kosten maar voor een paar honderd euro minder heb je ook een Trakker. Vandaar de opmerking over de mensen die minder willen/kunnen uitgeven.

Oh ja, ik heb ook nog de 60" Brolly van Aqua gehad. Die wordt nu door een andere boarder naar volle tevredenheid gebruikt.

Ik heb echt een bloedhekel om voor goede kwaliteit te betalen. Vis ik daarom niet met GBB?

Je hebt me kostelijk vermaakt. Ik heb de Golden Bollocks uit m'n broek gelachen.
Jan Peter Teerling

19-08-2008 22:58

Inderdaad voor een paar honderd minder heb je ook een Trakker, kwaliteit is dan wel beduidend minder.

Had zelf de Pioneer (Niet de ultralight) van Trakker was er niet kapot van en is inmiddels de deur weer uit.

Of we bedonderd worden met het unique selling point? Als je bij Henk en Ans geweest ben weet je hoe betrokken ze zijn met hun producten en hun klanten, de service voor en na is gewoon top! Dat kun je overigens van een hoop winkeliers met andere merken niet zeggen. Vind het dan ook geen probleem om er voor naar Arnhem te rijden, is voor mij ook niet om de hoek.

Waarom je niet met GBB vist? Je doet jezelf graag te kort? Je blankt graag? Je vist te graag met Duo Penotti boilies uit den Bosch? Een masochist op aasgebied misschien..? :D

Ennuh mijn oprechte excuses Dave, ik hoop dat je het in je hart kan vinden om me deze enorme blunder te vergeven.. Kan ik het enigszins goed maken met een zakje kwaliteits ballen van het welbekende merk? :lol:
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

19-08-2008 23:06

wat een topci zeg :lol:

Ik heb me al eens eerder uitgelaten over het wezenlijke verschil tussen trakker en aqua....
ik zeg er niks meer over........maar geef peter helemaal gelijk :wink:

dave...aerolite van trakker vind ik echt een leuk ding,ik denk dat je er ook veel schik mee hebt?

gr

viktor
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

20-08-2008 08:41

Klopt, de goedkope Pioneer is een slecht afgewerkt ding. Daarom kies ik slechts voor de toppers uit het assortiment van Trakker.

Ik blank heel graag dus vis ik met producten van icarp. Maar als je mij vangstgarantie biedt met je gouden ballen had ik graag een zak vers gedraaide boilies van je ontvangen.

Aqua en Trakker bieden beide producten aan van goede kwaliteit. Maar momenteel biedt Takker net iets meer aan dat voor mij het verschil maakt.

De AeroLite is inderdaad een leuk ding. Na een jaar te hebben overwogen de shelter van Aqua te kopen kwam de AeroLite voorbij. Beetje jammer dat je verplicht wordt om het compleet te kopen. Het grondzeil en framesupport heb ik tot op heden nog niet gebruikt. Maar ja, altijd handig als je het nodig hebt.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

20-08-2008 09:12

Goed topic!
Geeft een duidelijk beeld weer over de kwaliteit en ervaringen met de verschillende producten! Bedankt mannen.
©
Plaats reactie