wie kan mij helpen, welke hengel, molen???


Plaats reactie
Berry Ottenhof
Berichten: 5
Lid geworden op: 11-08-2008 21:39

13-08-2008 22:59

Beste forum gebruikers,

Ik heb al vaak op karper gevist op vakantie (en gevangen) met simpele spullen die nu toch wel aan vervanging toe zijn. Ik wil eigenlijk alles nieuwkopen namelijk het volgende, molen, hengel, rodpod, foudraal, piepers, swingers.

Bij de molen zit ik te twijfelen tussen de: Spro incognito LCS 865 en de Ultimate dreamliner
Zijn er mensen met ervaringen? Ik weet het nog niet.

Bij de hengel weet ik het egt niet, Ik heb wat mooie hengels maar weet het niet:
Berkley Bee B4 PP 12 ft. MR Carp Rod
Spro Royalty Carp 12 ft. 2.75 lb
Spro Strategy Legend 12 ft. 2.75–3 lb
Spro Upgrader Carp 12 ft. 2.75 lb

Ik twijfel vooral tussen deze hengels. Zijn er mensen met ervaringen, ik weet het egt niet.
Alsjeblieft help mij! :o

Rodpod
En wat is eigenlijk het verschil tussen de Ultimate Culture Adjustable Pod en de Ultimate Pro^tect Hi–Pod? Ik zie het niet alleen de prijs.

Dus mensen ALSJEBLIEFT HELP MIJ
Laatst gewijzigd door Berry Ottenhof op 22-08-2008 23:18, 2 keer totaal gewijzigd.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

13-08-2008 23:26

:( :( :(
Laatst gewijzigd door John Pannekoek op 14-08-2008 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Rick Op het veld
Berichten: 56
Lid geworden op: 04-12-2007 00:52

14-08-2008 01:36

Hoi berry,

Als je een ''complete'' uitrusting nieuw moet aanschaffen ben je een boel centen kwijt.
en word er meestal gekozen voor de ''goedkopere'' alternatieven.
Goedkoop is naar mijn mening toch vaak ook duurkoop. Beter een goede 2e hands dan van die net niet spullen.
Wil niet zeggen dat je daar geen vis mee op de mat (ook ff aanschaffen) krijgt, maar misschien heb je dan wat minder lang plezier van je spullen.


Ik adviseer je dan ook om marktplaats eens af te struinen.

Kijk voor fox (bv mx) piepers .
Deze zijn 2e hands niet duur en je hebt dan goede piepers voor weinig geld.

ook voor molens zou je je hier eens moeten orrienteren.
Daiwa's (bv emcast) en Shimano's (bv 4500 A/b) zijn 2e hands vaak betaalbaar
en daar ga je nog jaren plezier van hebben.


Hopelijk kun je hier wat mee

Greetz
Gebruikersavatar
Jaapie brug
Berichten: 31
Lid geworden op: 15-08-2008 20:22

17-08-2008 15:16

Bij de hengels zie ik Fox warrior elite.. Als je naar de winkel gaat probeer dan de shimano beastmaster maar eens vast te houden en daarna de fox warrior elite. ik wed dat zodra je de beastmaster in je handen heb gehad je gelijk verkocht bent :lol: Volgens mij zijn ze 10 euro of 15 euro duurder als de fox warriors maar dan heb je ook wat.. ik heb ze zelf ook al een tijdje en ben er dik tevreden mee 8)
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

22-08-2008 22:32

Ten eerste ben ik het niet eens dat 2e hands (altijd) beter is dan nieuw spul.
Integendeel zelfs.
Liever een nieuwe MX dan een 2e handse ST.
Maargoed dat zijn mijn meningen.

Uhm zo'n middelklas molens, rodpod zou ik zeggen geef niet teveel geld uit!
Waarom niet? omdat er over 1 á 2 jaar 2 dingen kunnen gebeuren:
Je stopt ermee, en je verkoopt je spullen, goed dat je niet teveel uitgaf.
Je vind het superleuk en besluit om duurder spul te kopen (ja al na zo kort).
Dus hou het simpel en koop liever (rvs) banksticks.

Wat echter wel duur mag, onderlijn materiaal, voer, hoofdlijn.
Dit is en blijft gewoon superbelangrijk!!

Je hengels zie ik dat je erin aardig wil investeren, denk na of je dit zeker wil, zoja zou ik persoonlijk voor de foxers gaan.

Sander.
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

22-08-2008 22:55

Molens
De twee alternatieven gegeven zou ik persoonlijk voor de Spro gaan. Wellicht een alternatief is een Shimano aero 8000 RE. In de buurt van den haag is deze toevallig in de aanbieding en helemaal voordelig in combinatie met een hengel van shimano geloof ik, ben hier niet helemaal zeker van. Geef maar een PB voor meer info hierover.

Hengels
Qua hengels uit het lijstje vind ik de euro warrior toch echt een toppertje. Een stuk goedkoper maar echt geweldige hengels zijn De Spro-Upgraders. Die heb ik zelf toevallig. Mocht je toch kiezen voor de Spro molens is dit een leuk combinatie.

Rodpod
Tja, ik zou persoonlijk voor rvs banksticks + buzzerbars gaan. Mocht jouw vis situatie dit toestaan. In principe voldoet zo'n ultimate adj. ook wel, heb er zelf een, maar ik prefereer toch de banksticks icm de buzzerbars.

Foudraal
Ga lekker voor simpele ultimate pouches. Ik geloof 14 euro per stuk ofzo en werken prima.

Piepers
Tja, zoveel soorten piepers. Voor budget dingen kan je kijken naar Fox warrior. Fox Micron M. Of als je toch voor een Spro zet gaan, maakt deze op zich ook degelijke piepertjes. Anders gaan de prijzen toch echt omhoog voor een delkim of fox eos of iets dergelijks.

Swingers
Ik zou er hangers van maken. Gewoon die goedkope dingen van ultimate. Ongelooflijk licht en kosten maar een paar euro. Ideaal voor de meeste situaties.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Mitchel
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

22-08-2008 22:58

Berry Ottenhof schreef:Rodpod
En wat is eigenlijk het verschil tussen de Ultimate Culture Adjustable Pod en de Ultimate Pro^tect Hi–Pod? Ik zie het niet alleen de prijs.


Ohja, de pro^tect hi-pod is gewoon een luxere versie dan de normale model van ultimate. Even vergeten te vermelden dat Spro een bijna identieke pod maakt mocht je toch voor een rodpod gaan.
Anonymous

22-08-2008 23:32

***Onnodige quote***

klopt mitchel
het gaat om de aero 8000 RE en de shimano alivo hengel
heb vanmiddag nog gebelt naar ze vond het wel leuk als extra setje maar zag er zelf toch vanaf
omdat ik geen slip achterop wil
Gebruikersavatar
Niek Harmens
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Olst

25-08-2008 10:50

Ik heb de Shimano USA 4500 B en die bevallen me zééééééér goed echt super molens, super slip 100% waterdicht en inhaalsnelheid heb ik niks over te klagen. Er gaat van Fox Soft Steel 34 honderdste zon 350 meter op. super molens zijn het!
Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

25-08-2008 18:42

ik heb er ook tussen getwijfeld(die spro en de dreamliner) en nu heb de ultimate outrunner een kei fijne molen kost ongeveer 45 euro. ik vis niet op gek groot water dus heb ik die spro molen maar niet gedaan, daarom voor de outrunner gekozen de dreamliner vont ik ook best duur en er zit niet veel verschil in met de outrunner. de hengel, ik zou voor de: Berkley Bee B4 PP 12 ft. MR Carp Rod gaan lijkt mij toch een hengel met klasse.

succes!

groetjes jesse
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
Gebruikersavatar
Niek Harmens
Berichten: 37
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Olst

25-08-2008 19:12

tjah als je de Shimano's neemt die ik heb dan ben je toch per stuk zo'n 120 euro kwijt...dus dat is op zich een beste investering...heeft zich bij mij trouwens nu al terugverdiend ben er super tevreden over!
Plaats reactie