Slechte verhalen receiver TXI plus


Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

08-07-2008 21:42

Dag heren,
Aangezien ik nodig toe ben aan nieuwe beetverklikkers was mijn oog gevallen op de Delkim TXI plus.
Waarom?, Ik dacht eerst mxjes, maar aangezien ik het zonde vind omdat ik komend seizoen zoiezo met een draadloze ontvanger wil gaan werken, daarom mijn gedachte > Meteen Delkim's!
Enigste nadeel, het geld.
Nou vind ik het opzich niet het grootste probleem als ik maar zeker weet dat ik er even mee voorruit kan en dat hij goed alle regen buien doorstaat en alles goed werkt.

Heb veel goede verhalen gehoort erover. Alleen hoor ik de laatste tijd van een paar jongens/mannen. Dat ze via, via hadden gehoort dat de draadloze receiver niet altijd 100% werkte :-?
Ist dit nou gewoon gelul of hebben meer mensen hier last van? En kan je beter voor dat geld wat anders halen?

Sander.
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-07-2008 22:13

Beste Sander,
heb geen problemen ondervonden tot nu toe met de receiver, gebruik ze al enige tijd.
Gebruik de RX, dus niet de RXplus, maar een goede vriend van me heeft deze wel in gebruik en ook zonder problemen.


mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

08-07-2008 22:49

mijn reciever was al na twee sessies na de klote,het wordt wel opgelost maar het duurt toch al snel twee maanden alvorens je een nieuwe of gerepareden terug krijg.en dat is toch erg vervelend ik hoop dat de nieuwe het wel lang vol gaat houden
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

08-07-2008 22:58

remon van dusschoten 2 schreef:mijn reciever was al na twee sessies na de klote,het wordt wel opgelost maar het duurt toch al snel twee maanden alvorens je een nieuwe of gerepareden terug krijg.en dat is toch erg vervelend ik hoop dat de nieuwe het wel lang vol gaat houden


Hmm, hier had ik niet op gehoopt, balen.
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

09-07-2008 08:03

Bij elke beetmelder kan er wel eens wat fout gaan.. (delkim, fox, ultimate, spro) maar normaal gesproken heb je aan de Delkims (heb ze zelf ook al vanaf dat ze uitkwamen) nooit NIETS..

Mocht je echter toch een probleem hebben, breng hem dan terug naar de winkel..
Grote kans dat je gewoon een nieuwe mee naar huis krijgt, en dat hun het vervolgens weer oplossen met Delkim..

Wat betreft service kunnen ze bij bijv. Fox nog HEEL VEEL leren van Delkim..

Suc6 met je keuze, al weet ik zeker dat je geen spijt zal krijgen mocht je voor de Delkim's gaan (zijn gewoon de betere beetmelders op de hedendaagse markt..)

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

09-07-2008 14:39

Sander,

Wat mij betreft zeer goed spul.
Ik heb nu bijna 2 jaar 4 txi's en de melder en ik heb er nog geen enkel probleem meegehad. Laag batterij verbruik van de piepers en de zender.
Wel ff de trilfunctie van de zender afgooien, want daar wordt je helemaal hoorndol van.

In mijn ervaring, zeer goed en degelijk spul want me nog geen enkele keer in de steek heeft gelaten, niet bij kou, regen, sneeuw.

Mzl jim
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

09-07-2008 18:26

Oke :) dit zijn de betere verhalen!
Uhm mij lijkt de trilfunctie op de ontvanger nou juist relaxed :)
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

09-07-2008 20:48

Maak er ook altijd gebruik van. Vind het fijn, als je iets verder van je hengels bent. Zat afgelopen keer maar een tiental meter van me hengels af bij me vismaat koffie te drinken. Toen meende hij dat hij wat hoorde maar ik hoorde niks. Hij dacht dat het mijn pieper was, maar ik zei dat ik mijn ontvanger aan had staan.

Ik toch maar naartoe gelopen, wel beet gehad. De vis een beetje beschadigd en baalde er super van. Had expres de ontvanger hiervoor gekocht en antidiefstalbeveiliging!

Ik meen dat je de ontvanger pas over de 25 meter op de andere stand moest zetten. Heb dit daarna getest en op de korte afstand reageerde hij dus niet. Probleem opgelost en daarna vijf vissen gewoon normaal kunnen binnen halen :)

Werkt overigens top, ook die antidiestalbeveiliging. Wel irritant als je de ontvanger opnieuw aanzet en het geluid nog hard hebt staan. Dan beginnen de sirenes te loeien van de ontvangen :D aantal keer de vijver mee wakker gehouden :P
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

09-07-2008 21:33

Ik heb 4 txi's met rx plus ontvanger al een jaar of 3+ inmiddels, nooit problemen mee gehad.

Waarschijnlijk hebben die jongens het misschien wel over dit topic....
viewtopic.php?f=38&t=46127&p=580716

Dit probleem met frequentie komt als je het in 1 keer aanschaft echt niet voor, zeker niet als ze gekeurd zijn... dus let op met zulke setjes bij raven / vlemmix
Als er andere problemen zijn waar ze het over hebben ben ik benieuwd welke problemen er zijn met de ontvanger... als je ze nieuw koopt en er is een probleem zal het bij de meeste winkels ook direct opgelost worden door een nieuwe ontvanger....

Ieder verder natuurlijk zijn voorkeur voor Delkims of Foxen... etc.

Grtz,

Edward
franske peels
Berichten: 104
Lid geworden op: 05-05-2008 16:51
Locatie: eindhoven

09-07-2008 21:38

de delkim reciver had k ok problemen mee gehad 3keer meegevist en elke keer ging hij van zelf uit d8 elke keer dat de batterij leeg was dus elke keer nieuwe er ingedaan was k tog ma terug gegaan anar de viswinkel bleek de reciver vol te zitten(geheugen ofiets). dus hebben ze hem maar weer opgestuurt 2weken geleden:S en nog neit binnen maar verdere informatie kan k je helaas neit geven heb er ok maar 2keer meegevist en met niet echt positieve info .ma als ie weer gemaakt is zal k je wel weer even berictje sturen hoe die het dan doet.
mvg.franske
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

09-07-2008 22:52

Ze zijn overigens een stuk goedkoper te bestellen bij http://www.fishing.be. Scheelde 50 euro op de pieper en ook een aantal tientjes op de ontvanger. Meen dat het bij http://www.henkkoster.nl ook goedkoper was.

Een tip ;)
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

09-07-2008 22:56

ik heb de oude txi nog al meer dan 10 jaar en nog steeds goed
:wink: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

10-07-2008 08:40

Ze zijn overigens een stuk goedkoper te bestellen bij http://www.fishing.be. Scheelde 50 euro op de pieper en ook een aantal tientjes op de ontvanger. Meen dat het bij http://www.henkkoster.nl ook goedkoper was.


Vroeger toen de politie nog op varkens reed waren ze daar idd goedkoper...
Nu schommeld de prijs een beetje tussen de 170 en 195 voor de beetmelders en 170 en 210 voor de ontvangers..


Tussen de grotere zaken (Sanders Hengelsport, Henk Koster, Fish Inn enz. (met uitzondering op vlemmix/raven) zit er niet zo veel prijsverschil... Vlemmix/raven is gezien hun omvang van winkel gewoon te duur met "merk producten" enkel hun "X2" kunnen ze je tegen lage tarieven leveren.., maar ja wat is dan de kwaliteit die je er voor krijgt... :roll:

Suc6 ermee

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

10-07-2008 18:00

http://www.hareco-hengelsport.nl

is de goedkoopste van heel nederland.

prijzen ga je zelf maar kijken.
mijn setje heeft nooit wat gehad maar ik heb ze ook nog niet zo lang.
gewoon goed spul.
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

10-07-2008 20:41

Ik heb mijn TXI's voor 150 gekocht en mijn ontvanger voor 180 meen ik. Volgens mij zijn de prijzen met een tientje bij fishing.be omhoog gegaan. Meen ook eens een keer een nederlandse site gevonden te hebben waar ze ze zo goedkoop aanboden. Dacht henkkoster.nl, maar zal me wel vergissen met een andere site.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

11-07-2008 12:42

Coen heb ook even wat rond gesnuffeld, henkkoster en carpstore beide 159,95euro voor de TXI'tjes. Reciever is bij carpstore weer een tientje goedkoper.

Groet Mike.
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

12-07-2008 16:56

Als ik het dus goed begrijp, is het niet slim om nou 2 beetmelders te kopen en bijvoorbeeld over ene half jaar de receiver?
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

13-07-2008 10:09

Maakt toch niet uit. Je krijgt misschien minder korting.
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

13-07-2008 11:16

matthijs den Dunnen schreef:http://www.hareco-hengelsport.nl

is de goedkoopste van heel nederland.

prijzen ga je zelf maar kijken.
mijn setje heeft nooit wat gehad maar ik heb ze ook nog niet zo lang.
gewoon goed spul.


dankzij jou ben ik er gisteren geweest :wink:
leuke zaak het is net henkkoster en de prijzen ook
ik ga er zeker vaker heen met me nieuwe hareco kortingspas 8)
dus bedankt voor de tip!
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

14-07-2008 17:06

graag gedaan hoor. :wink:

klein maar fijn moet je maar denken.

het is niet groter dan een garage maar ze hebben alles!!
veel grotere winkels kunnen er een voorbeeld aan nemen.

gr. matthijs

de prijzen zijn omhoog gegaan zie ik net dus niet meer de goedkoopste van nederland ben ik bang.
maar nog wel een heel schappelijke prijs.
ruben mols
Berichten: 100
Lid geworden op: 21-09-2004 14:34
Locatie: Bij Nijmegen

15-07-2008 18:37

ik vis nog met de ouwe txi tjes (never ever problemen!) maar heb gehoord...(heb gehoord dus ik zeg niet dta het zo is ;)) dat als je bij die nieuwe txi een volle run krijgt, de ontvanger "overslaat" delkim staat bekend om zn afzonderlijke piepjes...vandaar dat heftige geluidje...maar schijnt bij ene fluiter dus over te slaan...

wete het alleen van horen van,...misschien iemand die het herkend?

groeten!
You fail when you stop trying...
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

15-07-2008 18:53

Bedoel je de ontvanger? In het begin happert die wat, maar daarna geeft hij de tonen gewoon goed door. Lang naar luisteren kan ik niet, want dan heb ik de hengels al opgepakt :)
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

16-07-2008 20:41

Maar worden er nu alleen nog maar txi's verkocht met een blauwe stikker?
En ontvangers ook alleen incl stikker?
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

16-07-2008 21:39

Hoezo stikker?
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

20-07-2008 17:22

Bij mij zit er alleen een zwarte sticker op. Je hebt ze inderdaad ook met een zwarte en blauwe sticker. Ik heb toevallig van het weekend TXI's met een blauwe sticker getest op mijn ontvanger (6leds) (zwarte sticker) en alles werkt naar behoren.

Ik zou niet bang zijn TXI's te kopen. Ik zou niet anders meer willen. Heb hiervoor de Plussen gehad van Delkim waar ik ook super tevreden over was. Zelf heb ik geen problemen of rare dingen met mijn TXI's gehad.

Succes met je keuze