Vacuum verpakmachine


Plaats reactie
Herman Nijboer
Berichten: 32
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Rouveen
Contacteer:

05-02-2002 21:29

Ik ben op zoek naar een machine om boilies vacuum te verpakken
Persoonlijk denk ik dat de Keukenmachines niet echt geschikt zijn, ze trekken het niet vacuum genoeg, en bij veelvuldig gebruik zijn ze zo naar de klote
Wie heeft hier ervaring mee en weet welke goed geschikt is
Graag jullie reacties

Groeten Herman
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

05-02-2002 22:10

ik ben tevens op zoek!
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-02-2002 01:01

Ik ben bedrijfsleider in een restaurant waar we dus een perfect vacumeer apparaat hebben. En grote pannen, en droogruimte, en een Hobert(deegmengmachine) en een nog grotere vriezer om mijn boilly's, tijgenoten enz. in op te slaan. :smile:
Dus als optie, vraag eens bij een restaurant of slager bij jou in de buurt of je tegen onkosten van zijn vacumeer machine gebruik mag maken.
Groet MB
ps: wel af en toe komen eten of een biefstukje halen.....
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

06-02-2002 08:25

Herman en Chris,

Heb je toevallig niet een slager of poelier in je kennissenkring? De vader van een vriend van mij is poelier en voor een fles sterke drank kunnen we onze balletjes gratis vacuum verpakken. Perfect in zakjes van ongeveer een kilo!

Groeten,

Mark
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

06-02-2002 18:09

ja, ik heb toevallig een collega en z'n vader is slager. ik was het al eens van plan om te vragen.

zo'n machientje van de blokker is natuurlijk weinig, misschien voor een paar keer per jaar. maar voor grote zakken / massa productie natuurlijk niet.

gaan je boilies niet een beetje vervormen door z'n "prof. slager machine"?
niet dat dat erg is, een boilie is een boilie, rond of eivormig maakt weinig uit.

gr.
chris
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

06-02-2002 18:09

Ik werk zelf ook in een restaurant als weekend hulp, daar hebben ze ook een vacuum machine, ik mag dit denk ik wel gebruiken.
Dus als ik hier mijn home-made boilies in verpak dan kan ik deze ook buiten de vriezer bewaren, of niet soms
gr lode
Karpers vangen die je met http://www.borntofish.be
Pieter de Jongh

06-02-2002 22:17

Hoi,
ik heb vroeger ook weleens een vaccum verpakte zak boilies gehad.
Nou voor twee dagen dan toch.
Daarna ging hij bol staan en kwam er schimmel op, terwijl de zak nog dicht was.
Bij navraag twee mogelijkheden.
Of zijn er anaerobe bacterien aan het werk geweest.
Of is de structuur van de boilie zo geweest dat tijdens het vacuum zuigen er nog een hel kleine hoeveelheid lucht "verpakt"zit in de boilie zelf die er na iets langere tijd pas uit komt.
Is er iemand die zijn boilies echt weken goed vacuum heeft kunnen houden?
ik ben benieuwd?

Pieter
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

06-02-2002 23:03

werkt denk alleen met uitgedroogde boilies, dus circa 2 of 3 dagen op zo'n droogrek op zolder neerzetten.

de boilies moeten natuurlijk niet in dat vacuum getrokken zakje gaan "zweten".
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

07-02-2002 09:22

Heren,

Even wat extra info. Wij hebben eerst wat losse zakjes getest voor we de grote hoeveelheid voor Frankrijk gingen verpakken. Een zoete birdfoodmix bleef enkele weken goed, deze boilies waren enkele dagen gedroogd. Vismeelboilies uit de vriezer (!) hielden het ook een week of twee uit.

Bij de boilies die we mee naar Frankrijk namen hadden we echter besloten wat suiker bij de eieren te verwerken. Dit suiker nu begon te gisten waarna sommige zakken na enkele dagen bol begonnen te staan. Er stond niet gelijk schimmel op maar dit kwam wel sneller dan tijdens onze testen.

Mijn advies: maak exact de boilies die je mee wil nemen op een trip en laat die verpakken. Kijk hoe ze zich onder wisselende temperaturen houden en pas indien nodig je boilies wat aan. Meerdere dagen drogen helpt in ieder geval een boel.

Groeten,

Mark
Herman Nijboer
Berichten: 32
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Rouveen
Contacteer:

07-02-2002 18:17

Ik heb alleen geen kennissen die een zaak hebben waar ze zo,n machine gebruiken
Maar degenen die het wel hebben op het werk of bij kennissen zouden die mischien kunnen vragen of ze er daar nog 1 te koop hebben 2dehands, of weten waar ze te koop zijn
Ik hoor het wel

Groeten Herman
Plaats reactie