daiwa tournament enthos of de shimano ultegra xta 12000


Plaats reactie
Gebruikersavatar
john schouwink
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-02-2008 01:08
Locatie: de wijk

06-07-2008 20:01

hallo ik zit al een tijdje te kijken voor nieuwe molens ik heb er 2 in me hoofd zitten die ik graag wil hebben maar ik wil er wat meer over weten welke molens ik beter kan nemen en waarom het gaat om de molens

daiwa tournament enthos 5500 of de shimano ultegra xta 12000

grt john
Jochem van de Kamp
Berichten: 18
Lid geworden op: 07-07-2008 00:09

07-07-2008 00:31

Hallo John,

Ik zit een beetje met de zelfde vraag als u.
Maar na een aantal dagen hier op het forum rondspitten zijn me er een aantal dingen opgevallen.
Er worden meer problemen gerapporteerd hier op het forum over Daiwa Entoh als over de Ultegra. Met name over de slip.

Verder ligt het aantal advertenties met Entoh of Ultegra aangeboden nagenoeg gelijk in het aanbod topic.
Wat er dus wel op wijst dat gebruikers wel tevreden zijn over zowel de Entoh als de Ultegra anders werd deze wel meer aangeboden.

Zoals ik al eerder aangaf wekken beide molens ook mijn intressen de 2 bovenstaande punten wilde ik dus even met u delen.
Verder vind ik het design van Daiwa net wat aantrekkelijker. Ik ben verliefd op de houten slinger lekker klassiek! En de Daiwa(624 gram) is net wat lichter als de Shimano (680).

Voor alle twee valt wel wat op te noemen dus.
Ik weet niet hoe het zit me de prijs? Op vlemmix.nl zie ik dat de Entoh 5500 €240 euro van u is.

Prettige avond,

Jochem

PS. Wat ik mij nu dus afvraag zijn de Entoh's die nu in de winkel liggen eentje van een nieuwe rivisie waarbij de voorheen gemelde problemen zijn opgelost?
Gebruikersavatar
Tom Daelemans
Berichten: 48
Lid geworden op: 02-03-2007 13:50
Locatie: Tisselt - BE

07-07-2008 08:29

Tja met elk prd zijn er wel eens problemen zeker... Ik heb de entoh's nu 2 jaar en ze draaien nog als nieuw eigenlijk na toch wel lekker intensief gebruik en als er iets aan zou zijn dan lossen ze dit wel in de winkel op... Bij de Zutter in Genk kost deze maar 165€...

Molens zijn te vergelijken enkel is de entoh lichter dacht ik...

Ik ben er dus zwaar tevreden over!

Grt
Gebruikersavatar
john schouwink
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-02-2008 01:08
Locatie: de wijk

07-07-2008 21:56

ik heb ze zien staan bij watersportcentrale kwa prijs komen ze alle bij overeen maar net wat je zegt het gaat mij hoofd zakelijk over de slip want ik bevis op opstakel wateren en grote plassen ik weet dat ze allebij goed zijn maar ik zou toch een keus moeten maken
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

08-07-2008 15:37

Ik heb nu zelf een jaartje de XTA 12000 van Shimano en hierbij mijn bevindingen;

Ik moest in het begin wel erg wennen aan de baitrunner spoel (het systeem dan).
Maar dat is een kwestie van wennen.

Molens draaien soepel en rap naar binnen, verder is de slip uitstekend.
Je krijgt er een 10000 reserve spoel bij.

Mijn maat heeft die Etho's en is daar zeer tevreden mee. Zelf heb ik er al eens mee mogen spelen en rommelen. Molens voelen degelijk aan en werken volgens mij bevindingen ook prima.

Qua prijs lopen ze nogal uit één, de XTA vindt je voor ca. 180 euro > is de normale prijs en heb ik er niet voor betaald. Die etho's liggen een stuk hoger in aanschaf.

Veel succes met je keuze :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Plaats reactie