opblaasboot tips


Plaats reactie
Anonymous

21-06-2008 20:34

ik werd er dus gek van dat ik me voer niet goed op me plek kreeg
geen geld voor een voer boot
dus heb ik een setje bij de karwij gekocht (speelgoedboot :))

voordeel is wel dat hij lekker klein opgevouwen kan worden (heb een 45 km autotje :))
en heb er een electrise pomp bij gekocht die oplaatbaar is en op me auto accu kan
en peddels

zijn er mischien mensen die tips voor mij hebben
alle tips zijn welkom

bv hoe vaar ik makkelijk me lijnen uit en hoe kan je het beste de haak beschermen

blijven de vissen lang weg als ik met boot het water ben op geweest ?

alle tips zijn welkom


deze boot is het
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

21-06-2008 21:36

zo'n klein bootje zou ik op me knieen gaan zitten en een hengel meenemen op je plekk laten zakken en eventueel als ie niet naar je zin ligt opnieuw inwerpen voer erop beugel open en terugvaren maarheel afentoe een tussenstop maken om je lijn strak te houden of iig in een rechte lijn en dat is het eigenlijk..


ps ik zou wel een reddingsvest aandoen als het bar is want ik heb er wat zien openklappen van die speelgoed bootjes....succes :wink:

gr jeroen
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Anonymous

21-06-2008 21:41

haha nee man blijf gewoon in nederland
ga in zoon ding echt geen redingsvest aan doen

verder bedankt voor je tips
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-06-2008 04:33

Tsja Enrico,
Zo dachten er meer, een aantal liggen nu nog ergens op de bodem.
In Frankijk is het zelfs al verplicht gesteld.

Ik draag zelf een vest in de boot, ben zeer gesteld op mijn gezondheid en wil dit graag nog een paar jaar zo houden. Groene vesten zijn trouwens ook verkrijgbaar hoor, dan valt het ook niet zo op, stel je voor wat een ander zou kunnen denken :P

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

22-06-2008 10:02

Karpers schrikken er niet of nauwelijks van is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

22-06-2008 11:12

tip 1:indien je geen vesje aan wil pak dan een grote emmer doe de deksel erop zet die in de voorkant van je boot dan heb je iets om te blijven drijven en kan je meteen je spulletjes redden en heb je een tafeltje.
tip 2: pak een iets waar je je haak insteekt bijvoorbeel een stukje foam ofzo want je wil egt niet je eige boot lekprikken neem ik aan en als je nou tog je boot hebt gehaak laat de haak dan zitten en ga zo snel mogelijk naar de kant, haal de haak er niet uit want dan loopt je boot sneller leeg :lol:
tip 3:neem zo min mogelijk spullen mee in dat bootje van je neem bijvoorbeel niet de hele emmer bollies mee maar alleen wat je nodig hebt om te voeren etc. :wink:
en iets over dat opblaas bootje ik zou als ik jou was een iets duurdere kopen voor 30 euro heb je er een die uit meerdere delen bestaat bijvoorbeeld: bodem midded,bodem zijkant,rand onder en rand boven als je dan iets lekprikt ben je niet meteen gedoemt tot een eindje zwemmen
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

22-06-2008 11:23

jeroen ik zou me hengel niet meenemen in zo'n bootje, daar is de ruimte gewoon niet voor in zo'n dingetje.
en 1 tip ga niet met je knieen op de bodem zitten, vorige week is bij me maat tijdens de nacht de bodem geklapt omdat die er altijd met ze knieen inzit
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

22-06-2008 11:25

of pak gewoon een spodhengel als de afstand te gooien is.Scheeld je een hoop gedoe en ellende.Besparen op een boot is het laatste wat je moet doen.
Anonymous

22-06-2008 11:27

Hoi stef
waar kan ik zoon bootje vinden van voor 30 euro?
ik heb gekeken maar kon ze niet vinden deze kan ik nog terug brengen

thnx voor de tips
Anonymous

22-06-2008 11:31

ferenc van de vorstenbosc schreef:of pak gewoon een spodhengel als de afstand te gooien is.Scheeld je een hoop gedoe en ellende.Besparen op een boot is het laatste wat je moet doen.


het is ook gewoon proberen mischien vind ik het wel niks
en anders zat ik dalijk weer met een dure boot

als ik geld heb komt er toch een voerboot maar zolang probeer ik het hier mee te redden
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

22-06-2008 11:48

Enrico ten Bosch schreef:Hoi stef
waar kan ik zoon bootje vinden van voor 30 euro?
ik heb gekeken maar kon ze niet vinden deze kan ik nog terug brengen

thnx voor de tips
bij de lokale intertoys hebbe ze zat bootjes en niet eens al te duur :wink:
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef
Gebruikersavatar
stephan bultman
Berichten: 163
Lid geworden op: 01-09-2007 16:47
Locatie: Doornspijk

22-06-2008 11:53

Hoe ik en mijn maat het altijd deden,

Spring in de boot, legje je rig in een bakje, deksel er op. Neem een emmer voer mee...
Dan gaat je maat op de kant staan met de hengel in de hand, het voordeel is ,dat het bespaard ruimte, en je lijn ligt altijd recht/strak naar de stek toe. Dus geen bochten die jou beet indicatie verminderen.
Zo hebben wij het altijd gedaan, en het werkte perfect.
En ga dan gewoon zitten in de boot, zoals je altijd doet. Het bakje waar je je rig in hebt doe je tussen je benen, en de voer emmer zet je bij je voeten of op je voeten neer.
You got to lose to know how to win
Anonymous

22-06-2008 12:02

dit bootje was duurder dan de bootjes bij de speelgoedwinkel
ik weet dat dit gewoon een goekoop kut bootje is en dat zeg ik zelf ook

dus er hoef niet telkens neerbuigent over de prijs gedaan te worden
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

22-06-2008 12:59

Zo'n speelgoedbootje is ideaal voor een klein rustig water. Je kan (in tegenstelling tot een spod bijvoorbeeld) mooier voeren op lastig te gooien stekken. Ook kan je met een lange stok mooi je stek uitpeilen.

Een aantal tips:
- Zo'n speelgoedbootje is zo lek, dus geen telefoons etc in je zak laten zitten als je gaat varen. En natuurlijk alleen erin gaan als je kan zwemmen! Op groot water niet zo'n bootje gebruiken. Mocht je hoofkamer leeg raken dan kan je nog wel blijven drijven op bijvoorbeeld het opblaasbare bodemdeel, nat wordt je dan wel dus electronica niet mee. Reservekleding is dan trouwens ook wel handig, maar dat moet je eigenlijk altijd mee nemen.
- Als je alleen bent gewoon je hengel op de steun leggen, een rowrunner op je molen zetten en je rig en lood gewoon in een emmer met deksel doen waar je ook het voer in doet. Om de lijn niet te beschadigen door hard te trekken van de lijn tegen de emmer rand draai ik de lijn altijd één keer om m'n voer heen zodat daar de kracht van de rowrunner op staat.
- Neem een lange stok mee zodat je je stek goed kan uitpeilen, je zal verbaasd zijn wat je soms met een stok kan voelen, bijvoorbeeld bodemprofiel, hardheid, obstakenls etc...

Dat vissen schrikken van zo'n boot vind ik pure onzin, het is vaak zat voor gekomen dat je vlak na het invaren al beet hebt. Bovendien heb ik vaak zat karper onder en rond de boot zien zwemmen. Ze schrikken één seconde en komen vervolgens direct weer terug. Als je met een stok hebt lopen prikken heb ik juist het idee dat ze eerder komen kijken uit nieuwsgierigheid.

Gr, Koen
Jan Peter Teerling

22-06-2008 14:13

tip 1:indien je geen vesje aan wil pak dan een grote emmer doe de deksel erop zet die in de voorkant van je boot dan heb je iets om te blijven drijven en kan je meteen je spulletjes redden en heb je een tafeltje.

Daar kan geen groen reddingsvest tegenop!

Alleen overdag uitvaren, en zorg dat je niet meer dan een zwembroek aanhebt. Met al je kleren aan en een paar laarzen zwemmen door het wier is ook geen topper, helemaal in het donker niet!
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

22-06-2008 14:48

vergis je niet in hoe snel zo'n bootje leeg is anders dan met een degelijke rubberboot heeft zo'n ding geen meerdere luchtkamers hij klapt gewoon open op de naad en is dan ook binnen 2 seconden leeg.....een klein rubberbootje is misschien dan wel duurder maar dan zou ik gewoon iets langer doorsparen...of je nu elk half jaar een nieuw speelgoed bootje moet kopen of je koopt een bootje van een paar honderd euro die 15 jaar meegaat.....en vergis je ook niet in een afstand zwemmen van 100 of 200 meter met kleding aan en nix meer dan een emmer onder je, doe niet eigenwijs....ga naar een watersportzaak en koop voor die paar tientjes gewoon een zwart of groen reddingsvest.....

ik hou zelf niet van afstandbestuurbare bootjes anders zou ik die gewoon kopen.... :wink:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Anonymous

22-06-2008 16:56

oke bedankt voor de tips
maak je niet druk over het zwemmen dat gaat me wel goed af :)
heb zelf bij de redingsbrigade gezeten en zwom 6x in de week kan dus wel een aardig stukje zwemmen
toch bedankt voor de tip

verder ga ik ook niet echt op super grote meeren waar ik 200 meter uit de kant moet varen
dan zou ik natuurlijk doorsparen voor een dure boot en een goed vest

het is er echt puur voor om me voer op de stek te krijgen
kan het met me hengel wel gewoon aan gooien ik ben alleen niet zoon goeie werper voor een spod
Plaats reactie