Hengelbouwer R & C


Plaats reactie
Jan Krel

18-06-2008 14:20

Wie kan c.q. wil mij helpen aan informatie over een niet al te bekende hengelbouwer genaamd R & C, die tot voor enkele jaren geleden hengels bouwde in Nederland. Hengels die o.a. de volgende namen meekregen, Armalite Carp - Arrowlight - Hy Bor - Delight - New Zealand - Himond etc.

Wie was deze bouwer, waar kwam hij vandaan, waar werkte hij, waarom gestopt, wie vist er nog met z'n hengels en hoe bevallen ze ?. Hoe meer informatie en details hoe beter, waarvoor bij voorbaat vriendelijk dank.
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

18-06-2008 16:19

Jan.

Ze kwamen uit delft.
John en Chris genaamd.
Zijn fijne stokken,wij hadden 6 stuks sportex delight.
Helaas hadden wij minder geluk met de lak,maar stokken waren we prima tevreden over,qua dril en gooien.
Zijn al aantal jaren geleden uit het pand vertrokken,en volgens mij is het alleen nog voor de hobby,maar weet dat niet zeker.
Waar ze wonen,of te bereiken zijn,kan ik je niet mee helpen.

Franca.
Bernard Holtkamp

18-06-2008 20:49

R&C bestaat al een paar jaar niet meer.



Of dat nu jammer is :wink:
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

18-06-2008 20:58

b j van houten Berichttitel: Geplaatst: 18-11-2004 15:52




Leeftijd: 100
Lid sinds: 06-03-2002
Berichten: 3651
Woonplaats: tussen mijn voor en achtertuin R&C zaten inderdaad in delft en dan om precies te zijn op het noordeinde.
Ze zijn toen naar rijswijk verhuist en volgens mij zijn ze daar erg snel gestopt maar ik ben daar niet zeker van.

wel jammer want ze hadden goed spul.

Bagtjuh

_________________
Dit is op aarde van al het kwaad de grootste straf: wie eenmaal karper vist komt daar nooit meer van af


Ooit dacht je er anders over Bart.......
want ze hadden goed spul.
Bernard Holtkamp

18-06-2008 21:26

Heb je toch niet goed verder gelezen guido :wink:

Was de aanhalings tekens vergeten toen.

Berichttitel: Geplaatst: 18-11-2004 18:57


klein foutje van mijn kant.

Het had tussen aanhalings tekens moeten staan.
Ik had het dus hatelijk bedoeld.

Vergeef me

Ik heb dus zelf ook slechte ervaringen.

Bagtjuh




En door schade en schande leer je het meest.
Jan Krel

19-06-2008 08:59

Heren - dank voor jullie inbreng tot op heden. De belangrijkste reden voor mijn vraag Menno was, en is, dat ik zeer onlangs in Belgie een aantal nieuwe R & C hengels tegenkwam die, tegen gereduceerde prijzen, te koop werden aangeboden en de verkoper wist mij alleen te vertellen dat de hengels destijds in Nederland waren (af) gebouwd door een bedrijfje genaamd R & C, vandaar mijn interesse. Hengels zagen er trouwens zeer gelikt uit en voelden goed aan. Ik overweeg nu serieus om er een paar aan te schaffen, ondanks een paar mindere ervaringen van jullie.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-06-2008 19:07

Ben een jaar of twee geleden nog bij de René helft van R&C thuis geweest, die nog hobbymatig wat klusjes opknapt en die tegenwoordig in de ballen en wormenkwekerij zit(?). Aardig maar onbetrouwbaar type die mooie dingen maakt(e), maar dit terzijde.
Ik bezit zelf een R&C 3,90 2p. pracht-penhengel afgebouwd met hard chrome op een bruine New Zealand blank. Ik weet van de problemen en hun slechte (niet) service destijds. Als de prijs interessant was zou ík ze zeker hebben gekocht.
Groet,

John
Laatst gewijzigd door John Pannekoek op 19-06-2008 23:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Jan Krel

19-06-2008 22:57

Dank John voor deze aanvulling, ik ga zeker op zeer korte termijn terug naar Belgie. Ook de New Zealands staan (stonden) er nog, kurk uitgevoerd in 12ft 2,5lb.
Plaats reactie