Storing Baitliner -


Plaats reactie
Arnaud Meijerink
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-06-2008 14:35
Locatie: Emlichheim/Dedemsvaart

09-06-2008 16:01

Middag heren....

Eindelijk, we hebben een voerboot weten bemachtigen (Thomas en ik), een Baitliner van Schrijver, welk verzie, geen idee...
De boot heeft als extra een stel PV-cellen op de afdekklep en de boot besturen we met een 4-kanaals FM zender van Modelcraft (conrad).

De eerste keer vissen geen enkel probleem, bootje ging als een trein (best raar voor een boot :D ) en alles prima in orde.

De tweede keer vissen trad er een storing op, tijdens het varen begon de boot te stotteren en haperen. Stukje varen, stopt ie weer, vaart ie een meter, stopt ie weer...Uiteindelijk is het toch gelukt de lijnen uit te varen, maar het was geen doen.
Boot op de kant gehaald en alles nagekeken, bleek dat de stekkers niet al te fijn waren (die standaard stekkers zijn zowieso bagger!). Contactprobleempje leek ons de oorzaak.
Er lagen ook wat solderingen bij de aan/uit schakelaar ietwat los.

Dus mijn zwager Thomas bij me geweest (daar is de boot ook van), alle stroomstekkers vervangen door FG gold stekkers http://www.bigscaleshop.nl/index.php?act=viewProd&productId=424

Alle bekabeling nagekeken, het geheel bij de aan/uit schakelaars opnieuw gesoldeerd en alles weer netjes ingebouwd.
We hebben na onze reparatie de boot niet kunnen testen, maar alles leek in orde!

Nu is een vriend van ons naar Frankrijk en heeft de boot mee, wist ie ons doodleuk te sms-en dat de boot nog steeds stoort!

Iemand een suggestie wat het zou kunnen zijn???
We staan overal voor open!
We zitten al jaren in de modelbouw, FG Bigscale en nitro 1:10, dus enige kennis hebben we wel.
We hebben ook wel andere zenders beschikbaar, maar weet zo ff niet of die FM zijn...

Alvast bedankt!

Arnaud en Thomas

p.s., ik kan dus nu niet bij de boot, die is nog ca. 1,5 week in Frankrijk.
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

10-06-2008 12:35

Neem eens contact op met Tonny zelf. Prima kerel.
TTB Baits !
Plaats reactie