Sportex hengels in originele staat laten brengen of niet


Plaats reactie
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

05-06-2008 12:01

hengels zijn niet meer verkleurd! :D :D
Laatst gewijzigd door dennis van vliet op 25-07-2008 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

05-06-2008 13:14

Opnieuw een blank op een hengel zetten is niet mogelijk want alles zit verlijmd, je kan hooguit de ogen en cone opnieuw gebruiken.

Een blank lakken is het moeilijkste in de hengelbouw, een beschadigte blank lakken is nog moeilijker, voor een amateur ondoenlijk. Goede blanks zijn vanuit de fabriek al voorzien van een laklaag en een hengelbouwer hoeft daar niks aan te doen.

Bij verkleurde lak zoals bij jou moet eerst de oude laklaag verwijderd worden en misschien moeten de ogen ook opnieuw gewikkeld en gelakt worden.

Ik denk dat het een duur grapje gaat worden.

Wat je wel kan doen is de laklaag van de blank schuren en de blank zelf even met zeer fijn schuurpapier nat polijsten en dan eventueel waxen, matte blanks kunnen ook heel mooi zijn.
Laatst gewijzigd door Pieter De Bie op 05-06-2008 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

05-06-2008 13:30

hey Pieter,

bedankt voor je reactie!
Ik wist niet dat het zo ingewikkeld zou zijn :o , wat zie jij als een duur grapje? iets van een indicatie van per hengel? Moet ik op meer dan 100 euro per hengel rekenen? zoja houd het meteen voor mij op :(
dan kan ik in mijn ogen beter nieuwe kopen! :roll:
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

15-07-2008 08:10

Ik heb van de winter 3 pb hengels opnieuw laten lakken ivm blaasjes onder de lak.
De blanks waren blauw/groen maar doordat alle lak eraf moest werden ze grijs, mij is toen vertelt dat een blank altijd grijs is van zichzelf uit en dat ze gespoten worden als ze anders van kleur zijn.
Ik betaalde toen net geen 100 euro per hengel voor het opnieuw laten zetten van de ogen + 2 ogen extra, nieuw gedeelde kurken handvaten, nieuwe fuji reelhouder en lakken, resultaat is super.
Ik heb het laten doen bij wout van leeuwen, super aardige lui en top service.
Plaats reactie