Daiwa Infinity SHT Nylon


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

02-06-2008 21:07

Wie heeft hier ervaring mee? Het gaat om deze lijn:

Afbeelding

Gezien het feit dat het moeilijk te zien is onderwater door de fluorcarbon coating trekt het mij wel aan, maar hoe zit het met de rest? Het zou dan gaan om de 0.33mm versie.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

03-06-2008 13:10

Goed lijntje mourad... kun je gerust aanschaffen...
Schuurbestendig ( tot op zeker hoogte natuurlijk )
Door de coating vrij glad ( en dus ook prima mee te gooien )
Door coating van fluorcarbon, toch enige mate van lijncamouflage.
En niet stug, niet super veel rek.
Viste voorheen altijd met infinity duo, en heb sinds begin dit jaar een uitstapje hiernaartoe gemaakt.
Wel iets minder hoge trekkracht als de infinity... als ik me niet vergis.

Tot nu toe prima lijn.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

03-06-2008 13:38

De trekkracht is van 0.33mm allebei 16lbs. Dat is ook de dikte waar ik voor ga.

Edward, als jij nou zou moeten kiezen tussen de infinity duo lijn en deze, waar kies jij voor? (Jij bent de enige die ik ken die beide lijnen heeft gehad).
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

03-06-2008 14:02

Tja....

Dat is dan wel weer een goede vraag...
Ik heb al enkele jaren gevist met infinity duo, die zou ik blind pakken omdat ik daar de eigenschappen al van ken, en er veel vertrouwen in heb.
Maar de soepelheid die HT heeft, en de voor mijn idee minder opvallendheid... maken toch wel een plusje voor de HT.
Ik denk pas serieus een goed antwoord te kunnen geven hierop na zeker een seizoen met HT te hebben gevist.
Maar tot nu toe zeker net zo goed als de infinity duo, en zeg dat je het gerust kunt kopen hoor.

Wel een behoorlijk verschil in prijs... HT is wel de helft duurder ongeveer, in sommige winkels.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

03-06-2008 15:11

Mourad Aviara schreef:Gezien het feit dat het moeilijk te zien is onderwater door de fluorcarbon coating trekt het mij wel aan, maar hoe zit het met de rest? Het zou dan gaan om de 0.33mm versie.


Ha Mourad,

Misschien mag ik zo vrij zijn je te wijzen op de nieuwe lijn van Ultima. Powercarp genoemd.
Deze heeft ook een fluorcarbon coating en is moeilijk te zien. Daar heb ik goeie ervaringen mee.

Helaas kan ik je niets vertellen over de nieuwe lijn van Daiwa maar wilde je de Ultima lijn niet onthouden.

Succes ermee.

Ronald.
TTB Baits !
Plaats reactie