Voerboot "Viper"


Roland Mulder
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-08-2003 02:00
Locatie: amersfoort

03-04-2010 15:58

Snap het gezeur niet over de accuduur. Ik heb een scen baitboat met rf15, 4x 12v/12ah accu's. Deze zijn in een mum van tijd leeg, daarom heb ik er ook een zonnepaneel bij gekocht. Staat de accuduur je niet aan, koop dan een zodiac anders moet je genoegen nemen met het gegeven dat de meeste voerboten veel stroom vreten. Mijn volgende boot wordt trouwens ook een Viper, waarschijnlijk de Storm.
Don't hate the player, hate the game!
Freek Scheltinga
Berichten: 20
Lid geworden op: 19-09-2009 15:16
Locatie: Schalkwijk

03-04-2010 16:13

Ik heb zelf de Viper Storm, ben afgelopen jaar ermee naar frankrijk geweest en heb 4 dagen met 1 accuset (2x9Ah) kunnen varen voordat deze leeg waren. we visten met 8 hengels die op ongeveer 100mtr afstand lagen. heb gemiddeld de hengels 2x per dag opnieuw uitgevaren.

Als ik in Nl een weekend ga met 2 man kan ik het hele weekend ermee varen, dus de accucapaciteit is volgens mij geen probleem als je de accus maar helemaal leegvaart en daarna helemaal weer oplaad
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

03-04-2010 17:36

Roland Mulder schreef:Snap het gezeur niet over de accuduur. Ik heb een scen baitboat met rf15, 4x 12v/12ah accu's. Deze zijn in een mum van tijd leeg, daarom heb ik er ook een zonnepaneel bij gekocht. Staat de accuduur je niet aan, koop dan een zodiac anders moet je genoegen nemen met het gegeven dat de meeste voerboten veel stroom vreten. Mijn volgende boot wordt trouwens ook een Viper, waarschijnlijk de Storm.


Was niet als gezeur bedoeld hoor.

Ik heb hiervoor een Ultimate mini baitcruiser gehad die toch wel wat zuiniger was qua batterijverbruik, je gaat dan toch een vergelijk maken.

Niet dat het erg is hoor, ik heb 5 accu's.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Roland Mulder
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-08-2003 02:00
Locatie: amersfoort

03-04-2010 19:39

@Eus
Ik heb het absoluut niet tegen jouw, jij constateerd een hoog stroomverbruik en jij past het aan dmv andere accu's.


Er zijn diverse topics op dit forum over voerboten met stroomverbruik en toch reageren mensen verontwaardigd als de accu, bijvoorbeeld, naar een kwartier varen leeg is. Ik ben ook overgestapt naar de zwaardere accu 12ah, dit schilt een hoop kwa vaartijd. Personen die een voerboot willen kopen, ga er gewoon van uit dat je accu snel leeg is! Dan weet je wat je kan verwachten, indien je 300mtr x 3hengels x 3 kilo voer x wind x stroming moet varen. Heb je daar vrede mee dat dit je eventueel meerdere accu's kost voor een weekend, dan is een voerboot misschien wat voor je. Koop anders een zodiac etc schilt je namelijk een hoop geld als je voerboot niet naar wens is.
Don't hate the player, hate the game!
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

07-04-2010 19:30

freek accu helemaal leeg varen is volgens mij niet goed voor die accu,s
kan je beter ff navragen

en maak je trouwens niet een reken foutje?
8 hengels 2x per dag 100m heen 100m terug en 4 dagen lang op 2 accu,s
dan istie toch super zuinig?

op zwolle nog staan kijken
super mooie bootjes vind ik het
Freek Scheltinga
Berichten: 20
Lid geworden op: 19-09-2009 15:16
Locatie: Schalkwijk

07-04-2010 20:23

dennis pieter schreef:freek accu helemaal leeg varen is volgens mij niet goed voor die accu,s
kan je beter ff navragen

en maak je trouwens niet een reken foutje?
8 hengels 2x per dag 100m heen 100m terug en 4 dagen lang op 2 accu,s
dan istie toch super zuinig?

op zwolle nog staan kijken
super mooie bootjes vind ik het


Ze gaan ook niet helemaal leeg, anders komt de boot niet terug, moet je hem gaan halen. en ik bedoelde met die 4 dagen dat hij juist zuinig is, mits je de accu's goed oplaad
Gebruikersavatar
Mike van den Eijnde
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-11-2009 19:44
Locatie: Haarlem

07-04-2010 20:32

Ik kreeg er ook een blaadje bij met uitleg hoe je het beste met je accu's om kunt gaan en als je jezelf daar gewoon aan houdt dan verleng je ook de levensduur, etc van je accu.
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

01-05-2010 21:27

Vandaag teruggekomen van de eerste frankrijktrip van dit jaar waarbij we onze nieuwe Viper Icon aan een eerste serieuze test hebben onderworpen.

De eerste test is, op enkele puntjes na, 100% positief verlopen.

Wat ons wel opviel is dat de Icon bij 100 meter plus (we visten op zo'n 140 a 150 meter uit de kant) regelmatig uit zichzelf van koers begint te wijzigen. Uiteraard valt e.e.a. op te lossen om d.m.v. de handzender kort te corrigeren en alsnog afstanden van minimaal 150 meter te halen.

Zaken zoals accuduur, led verlichting, vaareigenschappen zijn m.i. prima en ik zou de Viper Icon dan ook(uiteraard afhankelijk van het te bevissen watertype) zeker durven adviseren!!
Gebruikersavatar
veenstra michel
Berichten: 218
Lid geworden op: 19-06-2008 22:13
Locatie: utrecht

31-05-2010 16:58

Vannavond een proefvaard maken met de viper mk3 ben benieuwd of ik nu dan ejndelijk tot aankoop kom :lol: .
Het bewijs van een schoolverlater zit in mijn pen.
Gelukkig verdien ik ze met me handen :)