Complete uitrusting aanschaffen voor weinig


Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

08-06-2008 15:34

Martien Spanjers schreef:Is het andersom, dat je een top klasse molen hebt - welke qua slip dan overigens natuurlijk ook prima is ingesteld - met een kwalitatief veel mindere hengel, dan zal op de momenten waarop je in het eerste voorbeeld de vis verspeelt, je molen voorkomen dat de lijn breekt, kortom, minder kans op verspelen.


Niet mee eens,

Probeer maar eens met een verkeerde hengel (te kort, te weinig ogen, niet progresief buigend, te stijf) voorzien van een molen met perfecte slip een vis te blokken als je bij obstakels vist kortbij of veraf, die slip is dan waardeloos en de vis word verspeeld door lijnbreuk, vastzwemmen in de obstakels of door een uitgescheurde bek.

Martien Spanjers schreef:Volgens mij gaat jouw verhaal veel meer op voor penvissen, maar zeker niet voor het statisch vissen op karper


Geld voor zowel penvissen als afstand/statisch vissen (op werpafstand)

Direct na het aanslaan zorgt de hengel al voor het afmatten van de karper, hoe meer afstand hoe meer lijn uitstaat die door de rek dan ook nog een extra buffer geeft. Uiteraard doet de slip zijn werk zeker in het begin als de karper nog het meeste kracht heeft.

Uiteraard is buiten een goede hengel ook een goede molen nodig, dat spreekt voor zich.

http://www.viskoffer.nl/boekenou/alles_over_alle_soorten_hengels_jan_schneiner.htm

Dit boek kan veel verheldering geven.
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
Gebruikersavatar
Rob Tazelaar
Berichten: 152
Lid geworden op: 11-10-2006 09:21

09-06-2008 01:16

Wat het is geworden laat voor jullie nog even op zich wachten, ik vlieg over een paar uurtjes naar Mallorca, volgende week dinsdag zal ik ff wat uppen en een paar plaatjes erbij proberen te zetten. Wat ik wel kan melden is dat het zaakje bij elkaar 425,00 kostte en dat we ervan uitgaan dat er best wel wat vervangen zal worden door beter/duurder materiaal in de toekomst. Ik vind overigens dat Pieter gelijk heeft als hij zegt dat je voor 300,00 geen complete set kan aanschaffen of je moet echt snel problemen met je spullen willen hebben. Wij hebben het met dit budget heel aardig gedaan denk ik, als je bedenkt dat het om een set gaat die alleen op eenvoudige cultuurwatertjes word ingezet, niet nabij echt lastige obstakels of groot water. Het betreft een beginner met beperkt budget. En 425,00 is toch veel geld vind ik. Neemt natuurlijk niet weg, dat je voor het dubbele bedrag natuurlijk een veel betere uitrusting aanschaft. Tot volgende week.
Succes is een keuze!
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

09-06-2008 07:45

Prettige vakantie
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

10-08-2008 01:39

wat is het nu geworden? vakantie al al voorbij toch?
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

15-08-2008 23:11

Denk dat ie gestopt is met vissen :o

Gradus......
....................
Anonymous

16-08-2008 01:02

of hij kan niet meer vissen
omdat het goedkope spul is versleten :)