welke voerboot moet ik nemen


Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

20-05-2008 20:22

mijn tip de carpcatcher van schrijver zeer betrouwbare boot met ,als er eens wat is heb je bij schrijver een super service je gaat er heen drinkt een kop koffie en rijd naar huis met je boot gemaakt.voor een habbe kras :wink: mensen die een schrijver boot hebben weten wel waarom :wink: gr harald
Laatst gewijzigd door Harald van der Graaf op 20-05-2008 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

23-05-2008 15:08

Ik heb zelf gisteren de FISHFEEDER aangeschaft.

Een Duitse boot die in Nederland wordt verdeeld door Eino Gangelhof ( bfp products ). In zijn nieuwe winkel ' Carps Crib ' in Emmer-Compascuum kon ik hem ophalen. Wel een "jan touw t*ring end" rijden maar volgens mij zeker de moeite meer dan waard.

Heb er i.i.g. de volste vertrouwen in! Ik laat jullie mijn bevindingen wel weten...

Hier nog een link; http://www.bfpproducts.nl/index2.html


Groetjes,
Gebruikersavatar
Louise Eghuizen
Berichten: 95
Lid geworden op: 10-12-2006 21:26
Locatie: Dalfsen

25-05-2008 19:07

Als je graag wilt weten welke boot het fijnste is zou ik net als ik en mijn 2 vismaten gedaan hebben,
zelf een aantal boten testen. Wij hebben naar frankrijk 2x een boot gehuurd en daar dus uitgebreid mee kunnen varen,
dit waren de Proline Darkshadow en de Smartboat.
Wij hebben ook de Carpcather van Schrijver geprobeerd een hele dag en ook De Baiter hebben wij geprobeerd.

Verder nergens om maar wij zijn met z'n 3en gewoon uiteindelijk voor De Baiter gegaan. Voor ons is het nou ook niet
echt heel erg dichtbij maar ik vind dat je gewoon veel aan deze man hebt! (Service en gezelligheid ;) ;) )
Hij maakt de boot zoals jij wilt, geen enkele boot is hetzelfde. En als je wat zou hebben kun je uiteraard gelijk terug komen en
zal hij gewoon zo snel mogelijk de boel voor mekaar maken, als je al niet zelfde avond het spulletje weer mee kunt nemen naar huis!
Voor ons was de keuze duidelijk, een super fijne boot,mooi vlak op het water, goed wendbaar, twee doseerbare voerbakken,
mooie verlichting en van alles meer, maar zeker de service die hij verleend is grandioos!

Dit is dan onze mening, maar nogmaals ik zou gewoon zelf op pad gaan om zelf de boten te testen en dan kom je er zelf wel achter wat voor
boot het best bij jou past.
Grtn Louise
Frank Bosvelt
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-05-2007 13:38

26-05-2008 17:44

Ik zelf lees altijd met veel belangstelling de testen op alle voerboten op een rij en lees ook erg veel op het forum
over de bootjes. ik heb in het verleden 2 andere boten gehad , een schrijver boot en een powercatcher het laatse model.
de eerste boot heb ik verkocht na een aantal jaren trouwe dienst maar de onbeschermde schroef heeft soms voor vervelende problemen gezorgd en je had altijd zon standaard nodig waar je snachts uiteraard boven op ging staan als je aan het uitvaren was ....
de Powercatcher is een fijne boot snel en wendbaar wat een genot om mee te varen, echter de boot bleek voor mij te zwaar
om uit het water te tillen , (ik heb al wat jaren forse rugklachten ) en het gebeurde mij regelmatig dat de rig tijdens het uitvaren uit de bak werd getrokken ,met gevlochten lijnen was dit niet het geval , eigenlijk zou je zoiets in een test moeten opnemen ,,,is de bak rigsave... elke spoel hapert wel eens, zeker na een dril van een vis kan het zijn dat de lijn erg strak op de spoel zit ..
hoe dan ook het gewicht was voor mij de belangrijkste overweging om hem weg te doen .
Ik heb even de ultimate mini criuser gehad maar dat was niet mijn ding in een ander topic kun je lezen wat er mis ging maar dat ga ik hier niet herhalen. tja wat nu zonder voerboot is geen optie ik kwam er nu wel achter hoe afhankelijk ik was geworden van een voerboot
en denk zelfs dat ik zonder.. niets meer zal vangen ,onzinnig maar toch.. ik wil met vetrouwen aan het water zitten en door uit te varen heb je minder kans dat je rig in de prak ligt Ik had het geluk dat ik geheel vrijblijfend de Anatec mocht uit proberen .
in eerste instantie vond ik het maar een merkwaardig ding en dat camou tja ... maar goed je hebt em niet voor de mooi wel dan ??
hij moet je lijnen uitvaren , en dat doet dit bootje echt heel erg goed en snel .. tjonge als een mes door het water en redelijk stil.
en wat allevoerboten goed heeft opgemerkt de boot is heerlijk licht en door zijn hoogte juist fijn uit het water te tillen je hoef niet zo diep te bukken en dat is voor mij een uitkomst. De rig gaat er onderlangs in dit is echt heel prettig de rig word niet uit je bak getrokken
omdat een servo de bak dicht drukt , je hoefd de boot niet op te tillen om de rig te plaatsen en de boot hoefd dus ook het water niet uit, het zijn wel wat meer handelingen maar ik heb het er graag voor over nu blijft mijn rig zitten waar deze hoord te zitten.
Je kunt de lijn gerust even op de boot strak trekken als deze op de stek is aanbeland ideaal !! de leds die op de boot zitten zijn heel erg goed ,zelfs met volle zon zijn de leds op grote afstand goed zichtbaar . de voerbak is tenopzichte van de boot erg klein maar voor MIJN VISSERIJ ruim voldoende bij mij gaat de rig er in een klein handje boilies en evt wat kruim en particles , maar ben je een groot verbruiker kwa voer dus anderhalve kilo is te krap tja dan moet je uitkijken naar een ander bootje .
De wenbaarheid is uiteraard minder als een 2 motorige uitvoering maar ik heb er nog geen last van gehad je bent aangwezen op de achteruit stand , ook mij is het niet gelukt om met de boot een heel eind achteruit te varen de boot draaid bijna direct maar voor mij geen probleem ik wil van de rietkraag af dan draaien en terug en dat gaat prima , dat de boot duikt heb ik bijna niet kunnen waarnemen
heel minimaal maar je kunt de accu die in de boot ligt verschuiven waardoor je een soort balans kunt vinden. de accu zit klem in een soort rail systeem en kun je de accu dus heel fijn verplaasten zonder dat ie los in de boot ligt . Door de traploze voerbak zou je in theorie
gespreid kunnen voeren , opzich leuk gedacht maar dit werkt aleen als je de boot nog ziet anders weet je echt niet wat je aan het doen bent met je hoeveelheden ,een vijzel werkt echt beter vind ik maar helaas die zit er niet op . maar ik heb de werppijp nog steeds bij me ..
Ik heb er meteen een lamp op laten zetten en die werkt erg goed de dieptemeter werkt ook goed kortom ik ben erg blij met dit bootje ,
nou ja bootje ,, het is een flinke boot dus van compactheid is geen sprake maar klein is niet altijd fijn !! en in het water lijkt ie opeens toch weer een stuk kleiner als in de kofferbak.
En ff een understatement ik heb niks te maken met Henk van Anatec ik heb mijn boot gekocht bij carpcompany in Doetinchem en daar haal ik mijn evt service ik heb niks tegen allevoerbotenopeenrij ik heb een boot gekocht die volstaat voor mijn visserij en mijn brakke rug
dus geen gemekker aub ik hoop alleen dat ik weer iets toegevoegd heb aan mijn bevindingen over mijn bootje maar ga altijd proefvaren voor dat je aanschaft want wat voor mij een fijne boot is kan voor een andere een bagger boot zijn en daar kan allevoerbotenopeenrij ook niks aan veranderen !
en toen was er karper !
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

26-05-2008 21:27

antec rules 8)
Afbeelding
alleen ik heb er nog niet zoon dikke vis bij gekregen :)
(hij staat naast me tent voor degene die denken dat het een struik is)
zal wel......!
roel zuidema
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-05-2008 01:27

20-06-2008 10:19

stefan andriessen schreef:ik zie geen eens een anatec mono in het rijtje staan! :o
heb em vanaf februarie en vind het een superboot.
ik heb em gelijk met fishfinder gekocht ik moet er alleen nog een lamp,accuindicatie en zonnepaneel op laten bouwe.
de boot is zelf is 695,-
en lamp,zonnepaneel en accuondicatie 250,-
en hij is lekker compact mee temen vind ik.
als je je accu naar voren schuift in de boot en je drukt hem daar vast kun je daarna je voer bakje er boven op leggen. en dan kan je ook nog op een bepaalde manier de afstands bediening er precies in kwijt.
en bij de meeste boten is dat niet zo dan zit je altijd met een losse afstands bediening.
en wat laad vermogen betreft is het niet zoon topper er kan maar een kilo in :-? maarja maakt mij niet uit dat gebruik ik niet mischien iemand anders wel? het enige nadeel van de boot is(vind ik) dat als je voer als tijgernoten en allerij andere plakkerige zooi zoals dips wilt gaan voeren dat er dan wel is voer is het laad bakje blijft hangen.oojah en hij vaart ook in een lekker tempo gaat net zo snel als lopen(alleen dat net ietsje sneller)
dus kijk ook ff naar de anatec :wink:



neej omdat dat niet mijn keuze is
roel zuidema
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-05-2008 01:27

23-07-2008 01:56

roel zuidema schreef:hallo mensen..

zit al een tijdje rond te neusen op het web op zoek naar info over de voerboten. maar word er eerlijk gezegd een beetje gek van.. omdat bij de ene boot dit wel mis en bij een andere dat weer niet ok is.

nu heb ik voor mij zelf al wel een keuze kunnen maken waar mijn voorkeur naar uit gaat.

de powercatcher
the navigator
de baiter

en nu is het nog moeilijk kiezen welke de beste is. makkelijkste,bertrouwbaar

of hebben jullie nog een andere optie die niet in het rijtje staat

en nu begrijp ik ook wel dat er aan elk product hoe goed het ook mag zijn wat kwaliteit betreft.
alles kan kapot gaan.

nu heb ik helemaal geen ervaring met voerboten. ja je ziet ze overal wel staan en elke winkelier vind zijn boot goed.. tja dat zal allemaal wel die beste man wil ook geld verdienen. door zijn producten te slijten aan mij.

en ik vind het een te grote investering om zo in een dolle bui naar de winkel te gaan en een voerboot te kopen in het begin gaat elke boot lekker. maar ervaring leert kat in de zak of niet

dus mijn vraag aan de mensen hier is geef jullie mening is. met jullie ervaring,gedachte of mening welke boot zouden jullie aanschaffen zodat je verzekerd bent van een goede boot

power catcher vind ik een goede en mooie boot maar weinig standard opties voor dat geld heb ik bijna een navigator met standard meer opties maarja dan heb ik het volgende beetje geld erbij en ik heb de baiter




meer mensen die ervaring hebben met de navigator