welke voerboot moet ik nemen


roel zuidema
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-05-2008 01:27

16-05-2008 01:52

hallo mensen..

zit al een tijdje rond te neusen op het web op zoek naar info over de voerboten. maar word er eerlijk gezegd een beetje gek van.. omdat bij de ene boot dit wel mis en bij een andere dat weer niet ok is.

nu heb ik voor mij zelf al wel een keuze kunnen maken waar mijn voorkeur naar uit gaat.

de powercatcher
the navigator
de baiter

en nu is het nog moeilijk kiezen welke de beste is. makkelijkste,bertrouwbaar

of hebben jullie nog een andere optie die niet in het rijtje staat

en nu begrijp ik ook wel dat er aan elk product hoe goed het ook mag zijn wat kwaliteit betreft.
alles kan kapot gaan.

nu heb ik helemaal geen ervaring met voerboten. ja je ziet ze overal wel staan en elke winkelier vind zijn boot goed.. tja dat zal allemaal wel die beste man wil ook geld verdienen. door zijn producten te slijten aan mij.

en ik vind het een te grote investering om zo in een dolle bui naar de winkel te gaan en een voerboot te kopen in het begin gaat elke boot lekker. maar ervaring leert kat in de zak of niet

dus mijn vraag aan de mensen hier is geef jullie mening is. met jullie ervaring,gedachte of mening welke boot zouden jullie aanschaffen zodat je verzekerd bent van een goede boot

power catcher vind ik een goede en mooie boot maar weinig standard opties voor dat geld heb ik bijna een navigator met standard meer opties maarja dan heb ik het volgende beetje geld erbij en ik heb de baiter
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

16-05-2008 16:08

Persoonlijk vind ik de powercatcher heel mooi. Deze is ook erg snel wat ook wel heel fijn is. Persoonlijk vind ik de opties wel erg duur.
Hans Gielissen
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-01-2004 20:07
Locatie: Eindhoven

16-05-2008 16:51

alle 3 goede boten. Navigator en Baiter 1 motorig dus lang varen op 1 accu en alle 2 met speciale releasekoppeling (2 zelfs). Powercatcher 2 motorig dus veel sneller leeg. Powercatcher heeft geen releasekoppeling. Als je ver uit wilt varen vind ik een kiepbak (PCATCH) minder omdat bij een hapering van de molen (of bij veel wind door de lijn) je rig regelmatig uit het bakje getrokken wordt. Bij een onderlosser (zoals navigator) heb je als alternatief voor de release het van onder inbrengen van de rig zodat die er niet uit getrokken kan worden.
Bijkomend voordeel van releasekoppeling is dat je buiten je voer kunt vissen.
Interessante mogelijkheid van onderlosser + release: rig onderlangs in bakje lijn door releasekoppeling met een toploodje er voor. Eerst release lossen (toploodje zinkt naar bodem met de lijn) daarna bakje met rig. Resultaat de laatste meters liggen perfect tegen de grond.
Baiter is erg groot maar heeft naast release ook de mogelijkheid je voer geleidelijk te droppen of een voerspoor te maken. Navigator lost alles ineens (per voerbak) maar is wel heel compleet. Onderdelen zijn in alle drie de boten van uitstekende kwaliteit en vergelijkbaar.
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

16-05-2008 16:54

Al eens aan de Big dropper gedacht, supergoed en een uitstekende naservice.

http://www.bigdropper.be
Greets Gino
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

16-05-2008 19:00

Hans, op een lange afstand wordt het juist niet uit de bak getrokken. De rek in je lijn vangt het wel op bij problemen.

Over dat toploodgebeuren, waar kan je dat vinden?
Hans Gielissen
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-01-2004 20:07
Locatie: Eindhoven

16-05-2008 19:25

waarschijnlijk correct Remco met nylon maar op lange afstand vis ik met een zinkende gevlochten lijn en daar zit weinig rek op maar gaat wel doorwegen..
Dat toplood gebeuren kan je nergens vinden maar is een tip van een ervaren karpervisser. Simpel idee maar werkt wel.
Laatst gewijzigd door Hans Gielissen op 16-05-2008 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Hans Gielissen
Berichten: 105
Lid geworden op: 28-01-2004 20:07
Locatie: Eindhoven

16-05-2008 19:56

Gino,
Roel heeft het over Powercatcher €795 kaal met dure opties, beetje erbij Navigator € 900 met meer opties of nog beetje erbij € 925 Baiter.
Voor de Big Dropper moet er nog een behoorlijk beetje bij € 1045 met handvat (en dat heb je nodig want de BB is omdat hij uit polyester is behoorlijk zwaar.
Ik ben het wel met je eens dat het een geweldige boot is. Heel netjes gebouwd met alleen top electronica en voerkleppen uit roestvrij staal en aluminium. 8 kanaals zender. Voor zover ik weet de enige boot waarbij je via de zender van de ene naar de andere accu kunt overschakelen (dus nooit zwemmen vanwege een lege accu).
Als je de centen er voor bij elkaar kunt krijgen heb je met de standaard BB van Ivo wel iets heel compleets en goeds in huis.
Ivo neemt ook heel royaal de tijd om alles uit te leggen en is nog steeds erg enthousiast over zijn product (en met recht). Hij verbetert zijn bootjes nog steeds op details en gaat daarbij niet over een nacht ijs. Dus Roel als er rek in je financieele mogelijkheden zit zou je de BB zeker moeten overwegen.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

16-05-2008 20:51

Misschien dat je hier wat wijzer van wordt:

http://www.allevoerbotenopeenrij.nl/voerboten.html
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
melvin de boer
Berichten: 76
Lid geworden op: 30-04-2008 12:55
Locatie: Geleen

16-05-2008 20:56

Ik ga volgende week zodra me vakantiegeld op me rekening staat de baiter bestellen. Het is niet voor niets de voerboot van 2007 geworden. Check maar eens zoals gezegd http://www.allevoerbotenopeenrij.nl

Gegroet Melvin
Als jullie me missen dan ben ik vissen !!!
roel zuidema
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-05-2008 01:27

17-05-2008 01:24

mensen allemaal bedankt tot zover voor jullie reacties hier kan ik tenminste wat mee.
roel zuidema
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-05-2008 01:27

17-05-2008 01:26

Remco van Hal schreef:Persoonlijk vind ik de powercatcher heel mooi. Deze is ook erg snel wat ook wel heel fijn is. Persoonlijk vind ik de opties wel erg duur.




precies en dat was ook mijn probleem kan je beter een stap duurdere voerboot kopen wat in kwaliteit niets uit maakt dan later een dief te zijn van je eigen pocket
roel zuidema
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-05-2008 01:27

17-05-2008 01:28

Hans Gielissen schreef:alle 3 goede boten. Navigator en Baiter 1 motorig dus lang varen op 1 accu en alle 2 met speciale releasekoppeling (2 zelfs). Powercatcher 2 motorig dus veel sneller leeg. Powercatcher heeft geen releasekoppeling. Als je ver uit wilt varen vind ik een kiepbak (PCATCH) minder omdat bij een hapering van de molen (of bij veel wind door de lijn) je rig regelmatig uit het bakje getrokken wordt. Bij een onderlosser (zoals navigator) heb je als alternatief voor de release het van onder inbrengen van de rig zodat die er niet uit getrokken kan worden.
Bijkomend voordeel van releasekoppeling is dat je buiten je voer kunt vissen.
Interessante mogelijkheid van onderlosser + release: rig onderlangs in bakje lijn door releasekoppeling met een toploodje er voor. Eerst release lossen (toploodje zinkt naar bodem met de lijn) daarna bakje met rig. Resultaat de laatste meters liggen perfect tegen de grond.
Baiter is erg groot maar heeft naast release ook de mogelijkheid je voer geleidelijk te droppen of een voerspoor te maken. Navigator lost alles ineens (per voerbak) maar is wel heel compleet. Onderdelen zijn in alle drie de boten van uitstekende kwaliteit en vergelijkbaar.




dankje wel voor je goede advies
roel zuidema
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-05-2008 01:27

17-05-2008 01:34

Michiels Gino schreef:Al eens aan de Big dropper gedacht, supergoed en een uitstekende naservice.

http://www.bigdropper.be



wel gedacht ja maar er moet ook ergens een grens zijn en over een tyd moet er ook nog eens een fishfinder op komen.

en je hebt wel gelijk maar het karper vissen is al zo duur en een voerboot is een luxe..

want heb me al een paar jaar super kunnen redden met mooie resultaten.
en ik zei altyd nee zoon voerboot is niks voor mij maar daar heb ik ook al aan toe gegeven
en heb ook nog een vrouw en kleintje.

maar toch bedankt voor je advies..

alle reacties zijn welkom
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

17-05-2008 10:36

ik zie geen eens een anatec mono in het rijtje staan! :o
heb em vanaf februarie en vind het een superboot.
ik heb em gelijk met fishfinder gekocht ik moet er alleen nog een lamp,accuindicatie en zonnepaneel op laten bouwe.
de boot is zelf is 695,-
en lamp,zonnepaneel en accuondicatie 250,-
en hij is lekker compact mee temen vind ik.
als je je accu naar voren schuift in de boot en je drukt hem daar vast kun je daarna je voer bakje er boven op leggen. en dan kan je ook nog op een bepaalde manier de afstands bediening er precies in kwijt.
en bij de meeste boten is dat niet zo dan zit je altijd met een losse afstands bediening.
en wat laad vermogen betreft is het niet zoon topper er kan maar een kilo in :-? maarja maakt mij niet uit dat gebruik ik niet mischien iemand anders wel? het enige nadeel van de boot is(vind ik) dat als je voer als tijgernoten en allerij andere plakkerige zooi zoals dips wilt gaan voeren dat er dan wel is voer is het laad bakje blijft hangen.oojah en hij vaart ook in een lekker tempo gaat net zo snel als lopen(alleen dat net ietsje sneller)
dus kijk ook ff naar de anatec :wink:
zal wel......!
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

17-05-2008 14:05

Hoi....

Ikzelf ben ook op zoek geweest naar goeie boten.....baiter, navigator leken mij ook wel iets daarvanuit gegaan dat de testen enigsinds wel kloppen.

1 mis ik in jouw lijst en dat is de boot van Proline.....deze boot heeft veel voordelen en gaat ook nog eens vrij zuinig om met zijn stroomverbruik.

Grtz.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

17-05-2008 14:06

heb je ook gezien hoe groot die is :o
aan je avatar te zien ben je een groote sterke vent 8) dus dat valt dan weer mee :wink:
zal wel......!
Gebruikersavatar
Fred Clerx
Berichten: 57
Lid geworden op: 29-11-2007 11:10
Locatie: Herten
Contacteer:

17-05-2008 14:20

Yep...mijn zwager heeft die boot en het valt wel mee.....die boot was niet groter dan de baitcruiser die ik ernaast had staan en zelfs lichter kwa gewicht.

Vond het systeem voor je lood in te hangen fijn...en dan een klein magneetje waar je de haak aan vast zet......2 aparte bakken die apart te kiepen zijn.....en hij was snel en maakte weinig geluid.

Grtz.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

17-05-2008 16:40

Nog een tip voor partickels, giet wat water in je voerbak, dan spoelt het er bijna allemaal uit. Persoonlijk vind ik het een drama om met partickels boven op mijn boillie te gaan voeren. Waar ik vis heb ik daarna alleen maar last van brasem en voorns waarvan de meeste witvissers jaloers worden :lol:

Daarnaast heb ik nog nooit een kg boillies op 1 plek omgekieperd. Ik geloof niet echt dat dit bevorderlijk is. Heb zelf overigens een carpgo. Ik vond dit een mooie combinatie tussen een nette prijs en goede onderdelen.
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

17-05-2008 20:19

Ikzelf heb sinds carp2008, de baiter in mijn bezit, inclusief dieptemeter enz.
Ben er zeer over te spreken, je kunt er mee gedoseerd voeren (voerspoor leggen)
2 hookreleases, 2 grote bakken voor 3.5 kilo voer.
Hij vaart lekker snel, en hij reageert meteen op elk knopje.
draaicirkel is ook lekker klein, ideaal langs rietkragen.
de verlichting op de boot is ook super! je kunt precies zien welke kant je opvaart, doordat er op elke kant van de boot verschillende kleur lichten zit.
hij is wel wat lang (90cm) maar wel weer erg laag (17cm) fijn bij harde wind.
Ik heb de boot zelfs in Frankrijk gebruikt op een water van 560 ha, waar harde wind en hoge golven stonden en hij vaarde er dwars doorheen!.
Met 1 volle accu heb ik toen 3 volle dagen gedaan (voor 10 hengels 2 keer per dag uitvaren)
Anders pb Cor Hendriks even, de bouwer van de baiter (medebouwer van de navigator) hele hulpzame kerel!
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

18-05-2008 10:48

Ik heb nog wel een optie die ik nergens in dit verhaal zie. De smartboot. http://www.smartboot.nl
Afbeelding
Deze boot heeft goede electronica er in (net als de bovenstaande overigens) heeft genoeg opties om uit te breiden. Fishvinder, verstraler, 2 extra voerbakken. Is qua formaat niet al te groot vindt ik. En is vrij snel leverbaar (2-3 weken). Ik weet niet wat de levertijd van de overige boten is.

Maar ik heb met deze boot dus proef gevaren en die beviel eigenlijk prima. En heb hem dan ook fulloption besteld 1 1/2 week geleden.

Ik denk overigens dat de boten die je op noemt niet al te veel onder doen voor elkaar. Het is volgens mij een kwestie van smaak. Al deze boten hebben een goede inhoudt wat electronica betreft, worden voor zo ver ik weet in nederland gebouwd, hebben een goede after sales service en liggen allen rond de zelfde prijsklasse. En ja de ene zal een paar tientjes goedkopen zijn als de ander. Het zijn in iedergeval boten waar je geen gezeik over leest met problemen etc. (Alleen de navigator is denk ik nog te kort op de markt om dat te laten zien).

Ik zou meer kijken naar welke opties bied een ieder voor zijn geld en welk model spreekt mij het meest aan.

En even voor de duidelijk mensen. NEE ik heb geen aandelen bij deze firma 8)
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

18-05-2008 15:52

Heb nu bijna 2 jaar de bigdropper en nog geen enkel probleem mee en die is elk weekend bezig met uitvaren !
heb geen nadelen ondervonden, mischien wel het gewicht maar verder super !!!
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
roel zuidema
Berichten: 22
Lid geworden op: 16-05-2008 01:27

18-05-2008 18:06

Davy Meulenberg schreef:Ikzelf heb sinds carp2008, de baiter in mijn bezit, inclusief dieptemeter enz.
Ben er zeer over te spreken, je kunt er mee gedoseerd voeren (voerspoor leggen)
2 hookreleases, 2 grote bakken voor 3.5 kilo voer.
Hij vaart lekker snel, en hij reageert meteen op elk knopje.
draaicirkel is ook lekker klein, ideaal langs rietkragen.
de verlichting op de boot is ook super! je kunt precies zien welke kant je opvaart, doordat er op elke kant van de boot verschillende kleur lichten zit.
hij is wel wat lang (90cm) maar wel weer erg laag (17cm) fijn bij harde wind.
Ik heb de boot zelfs in Frankrijk gebruikt op een water van 560 ha, waar harde wind en hoge golven stonden en hij vaarde er dwars doorheen!.
Met 1 volle accu heb ik toen 3 volle dagen gedaan (voor 10 hengels 2 keer per dag uitvaren)
Anders pb Cor Hendriks even, de bouwer van de baiter (medebouwer van de navigator) hele hulpzame kerel!


ja dat zal ik zeker even doen even een pb die kant op doen ja dat las ik ja dat cor mede bouwer is van de navigator dankje voor het advies..
Martin Kamp
Berichten: 84
Lid geworden op: 04-02-2005 12:48
Locatie: Overijssel

18-05-2008 18:34

Persoonlijk zou ik voor baiter gaan, heb hem in Frankrijk zien varen met hoge golven en zeer complete boot en de service moet ook goed zijn volgens die jongens, ik heb zelf een microcat beval mij ook goed maar als ik een ander boot ging kopen wordt het de baiter.
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

18-05-2008 22:47

Het is ook een kwestie van geluk hebben. Je kan altijd een pechgeval hebben.

Nog een tip, koop er een in een felle kleur. Dat zie je veel beter op afstand. Zwart zou ik zelf nooit nemen. Die van mij is felgeel :lol:
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

19-05-2008 18:32

big dropper de juiste keuze
snelle service bij eventuele problemen en desnoods tijdelijke vervanging
een kerel die je de juiste voorlichting over alles en een puike garantie geeft.
maatje heeft ook een boot gehad ongeveer 1 jaar waarvan 8 maanden in engeland en onderweg ter reparatie
bij bigdropper is dit geen probleem
effe langs rijden en alles is opgelost