Zonnebril mt polariserende glazen


Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

21-05-2008 10:03

Mannen check even deze twee links, hiermee wordt denk ik wel een hoop duidelijk...

Kleuren lenzen
http://www.polaroideyewear.com/eyewear. ... 101&id=m16
Check even de verschillende foto's aan in de linker kolom waar je de lenzen op kunt toepassen en wat het verschil is

Wat is polarisatie...
http://www.polaroideyewear.com/eyewear. ... 0331&id=m5

Groet,

Edward
René vd Linden
Berichten: 26
Lid geworden op: 03-11-2007 20:39
Locatie: Gelderland

21-05-2008 10:56

Zijn er ook goede polariserende brillen verkrijgbaar op sterkte? Iemand advies?

Groet René
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-05-2008 10:59

Jazeker zijn die er, er zijn polariserende glazen op sterkte verkrijgbaar.
Alleen die verrekte prijs.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

21-05-2008 11:10

Coen Aarts schreef:Ik heb ook een polariserende bril. Het is wel een hele dure van Serengeti. Gebruik hem ook om te rijden en te pimpen ;)...

Super brillen van Serengeti, ze zijn aan de prijs maar dan heb je ook wat. Ik heb verscheidene brillen gehad, omdat ik in het verleden een aardig eindje moest rijden voor mijn werk had ik een goede bril nodig ivm migraine. Toen der tijd is mij de Serengeti aangeraden ivm meekleurende glazen, bla bla bla, natuurlijk ook polariserende glazen, tot ik de prijs te horen kreeg, even slikken, betalen en klaar was klara. Maar moet zeggen dat ik er geen moment spijt van heb gehad, na lange autoritten ook minder last van de kop. Top bril, maar een beste prijs.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-05-2008 11:45

Heb zelf eentje van het merk polaroid. Volstaat inprincipe en niet te duur (heb zelf € 35 gegeven bij Pearl, perfecte service daar!). Hij maakt alles amper donkerder, maar toch geen last van felle zon en schittering. Perfect voor in de auto en op vakantie etc! Alles ziet er gewoon mooier uit (mooiere kleruen door wegnemen schittering en weerkaatsing). Voor t vissen is ie misschien niet erg sterk gepolariseerd. Heb poosje terug een fox zonnebril opgehad (was een dure meen ik), die had een sterker polariserend effect.

Als ik jullie zo hoor over serengetti en oakly lijken me die een stuk beter. ik hoor dat ze duur zijn, waar moet ik aan denken? overigens lijkt me voor het vissen zo'n amber kleurige het meest handige, omdat je er bij minder licht meer aan hebt. ik vis toch vaak savonds en sochtends..
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

21-05-2008 11:59

Die Serengeti van mij heb ik destijds zo'n kleine 260 euro voor op tafel moeten leggen. Moet ook eerlijk zeggen dat als ik geen migraine patiënt was geweest ik denk ik dat geld ook niet voor een zonnebril op tafel had gelegd, ben er namelijk veel te ruig mee.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

21-05-2008 12:17

Pfff das me iets teveel van't goeie, vooral omdat ik al een vrij acceptabele zonnebril heb 8) .

Offtopic:
Maarreuh Eddy, je woont blijkbaar niet ver bij me vandaan en je naam komt me bekend voor. Heb je toevallig in Beerta gewoond?
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

21-05-2008 15:30

Ik heb zelf een bril van Persol. Echte een bril voor dagelijks gebruik (zie mezelf niet met een echte visbril over straat lopen, zijn ze vaak te lelijk/lomp voor), met een tijdloos design. Kostte me destijds 160,- Euro, maar dat is het me wel waard. Nooit meer hoofdpijn doordat je met dichtgeknepen ogen rijdt of staat te vissen.
Ray Ban heeft ook prima brillen, maar let op, deze zijn lang niet altijd gepolariseerd! Mijn advies is dan ook om bij een goede optiek langs te gaan.
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

21-05-2008 17:01

Eigenlijk had je vorige jaar een zonnebril moeten kopen en deze als normale bril op de bon laten zetten. Kreeg je hem in meeste gevallen helemaal vergoed door de belasting. Was een foutje, en is dit jaar aangepast, zodat dit niet meer kan.

Wel kan je het opgeven aan je zorgverzekering, zodat je een deel terug krijgt. Wel even met je opticien regelen dat ze er een verte bril van maken. Zonnebril zonder sterkte wordt namelijk niet vergoed.
Anonymous

23-05-2008 16:05

ik heb vandaag een polaroid bril gekocht met uiteraard polariserende glazen
voor 33 euro bij de brillen winkel mooi bescherm kapje er bij

heerlijke bril vooral omdat ik een brede neus heb :) en dan is het moeilijk een goede bril te vinden
en voor 33 euro vind ik het super mee vallen
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

23-05-2008 22:20

En ik heb vandaag de Fox 700 serie grijze glazen opgehaald voor een zeer scherpe prijs...
Alleen nog maar even met autorijden opgehad, maar verbluffend verschil, daarna was het al te schemerig om het nog met/bij water te proberen, dat ga ik morgen doen.
Maar ben nu al meer dan tevreden! goed zicht rondom, geen hinderlijke randen, waar ik met mijn oude polaroid nog wel eens last van had.
Voor mijn vriendin een Fox 300 serie met grijze glazen erbij genomen zodat zij als ze mee gaat met vissen ook de vissen kan zien ( tevens handig voor op de brommer waar ze op rijdt )

Heb nu nog niet echt goed kunnen testen qua verschil met de lenzen, hopelijk krijg ik hier morgen iets meer inzicht in aan het water, dit laat ik jullie nog even weten.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

19-06-2008 19:28

Ik gebruik al jaren polariserende zonnebrillen, tegenwoordig heb ik een grijze fox 500 en een lichtbruina polaroid.
Kan die fox echt van harte aanbevelen. Persoonlijk vind ik die nog een stukje beter dan de polaroid.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Anonymous

19-06-2008 19:49

ik kan niet oordelen over de fox brillen
maar met me poleroid bril zie ik echt goed de vis zwemmen op somige stekken
zonder bril zie ik nog niet eens 10% van wat er zwemt

iedergeval heerlijk om een goede zonnebril te hebben :D
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

20-06-2008 12:35

Ik was ook op zoek naar een polaroid bril op sterkte, en idd, Serengetti is enorm duur. Daarnaast leveren ze - althans buiten Amerika - geen multi focale polaroid brillen meer.

Ben uiteindelijk uitgekomen op een polaroid overzet bril van Cocoon. Goede polariserende bril, die prima over je eigen bril past (vele maten en kleuren beschikbaar) en voor een schappelijke prijs. Kosten iets van 40 euries en 3 euro verzendkosten of zo, dus alleszins betaalbaar.

Meer info kun je o.a. vinden bij: http://www.hengelsportvanbarneveld.nl/p ... cts_id=230

(Daar heb ik mijn bril besteld)
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

21-06-2008 17:37

Wat is multifocaal ook alweer. Voor dichtbij en verweg niet?
Gebruikersavatar
Martien Spanjers
Berichten: 501
Lid geworden op: 12-08-2007 17:42
Locatie: Nuenen

21-06-2008 19:11

Multifocaal is een bril op sterkte en tevens een leesbril in het onderste deel van het glas
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Louise Eghuizen
Berichten: 95
Lid geworden op: 10-12-2006 21:26
Locatie: Dalfsen

22-06-2008 22:48

Ik heb de Shimano Bouken zonnebril.

Deze bevalt mij super! Zitten ook gepolariseerde glazen in, en kijken heel rustig.
Je kunt ook hiermee super goed het water in kijken! Ik zie echt 10x meer met bril op in het water
als dat ik doe met blote oog. De schittering in het water is dan weg, en je kunt er gewoon in kijken.

Nou ja mits het water maar helder genoeg is.

Deze bril heeft rookkleurige glazen,waardoor je een heel rustig beeld krijgt als je erdoor heen kijkt.
Hij heeft ook anti slip aan de pootjes en hij is niet toxisch en is wel hypo-allergeen.
Het montuur is metallic zwart.

Je kunt deze info ook vinden op http://www.shimanocarpexpert.com
En daar ook een plaatje vinden van de bril!

Veel succes met je keuze!

Groeten,
Louise
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

23-06-2008 16:25

10x is wel een beetje veel niet? Ik kan ongeveer dubbel zo ver het water in kijken.