nieuwe delkims


Gebruikersavatar
Rogier Koopal
Berichten: 601
Lid geworden op: 06-03-2002 01:00
Locatie: Beilen
Contacteer:

10-02-2003 21:58

die swingers waren gewoon bevetigd aan de piepers dus daar zal hij zijn voeding vandaan halen..
R.Koopal
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

11-02-2003 17:48

Hoi,

Het was te verwachten dat de vormen iets ronder zouden worden, weg karakter. Als je mooie piepers wilt moet je fox hebben. Maar smaken verschillen.

Ik vind het jammer dat de zender nog steeds niet geintegreerd is, want het grootste nadeel van delkims is dat niet iedere swinger er onder kan.

groeten Jeroen
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

11-02-2003 17:57

die alarm functie komt er heel simpel gezegd opp neer dat, indien gespuis je pieper uitzet, er alarm klinkt uir je sounderbox. het is dus werkelijk antidiefstal, en niet een signaal voor een te grote afstand tot de verklikkers.

heb een korte demo gehad van de apparaatjes, het sprak me wel aan. het stroomverbruik zou erg laag zijn, die leds die erin zitten zijn zogenaamde hyperleds, meer licht met hetzelfde verbruik, evenveel licht met een lager verbruik.

al met al denk ik dat delkim hier een zeer aardig produkt heeft neegezet, ook al zullen mijn foxen het nog zeker een tijd moetn doen..en dat doen ze!!(als ik ze tenminste niet weer vergeet aan te zetten)
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Laurent van de Vrede
Berichten: 92
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Goes

11-02-2003 18:55

Deze is ook makkelijker in te brengen :grin: :grin: :grin: :grin:

T'gaan nergens meer over...........

Mzzl,

The Laus
C.T.Z. maakt het mogelijk!

The Laus
Filip Oost
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-11-2002 01:00

11-02-2003 22:54

Zijn de oude Standaard Delkims niet waterdicht dan? Robert zegt dit o.a.

Mvg Fokke
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-02-2003 12:15

de oude delkims kan je inderdaad niet onder water houden ze zijn wel weerbestendig...en daar gaat het om lijkt me...ken maar weinig vissers die hun hengels onder water opzetten..

mvg martijn
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

12-02-2003 15:03

Jammer vind ik dat de Delkims nog steeds van die kleine "oortjes" hebben, waardoor de hengel bij harde wind of een harde run van de Delkim kan worden getrokken. Ik vind dat bij Fox een stuk beter qua vormgeving. Of je zou extra oortjes moeten kunnen kopen zoals bij de ouderwetse Optonics, of bij de Beast-piepers.

Maar een beetje overdreven is het allemaal wel. 200 euro voor een pieper, pfffff.....

Wilco
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

12-02-2003 15:14

Das waar Wilco,

Bij de sessie waarin ik voor het eerst m'n Delkims gebruikte, hoorde ik opeens een paar piepjes. Ik stond vlakbij m'n rodpod, en zag direct dat de hengel van de Delkim lag. De karper die ik ving had waarschijnlijk alles mee het kanaal in getrokken, als ik er niet had bij gestaan.

Gelukkig maak ik gebruik van butt-grips, dat geeft toch iets meer zekerheid.

MVG, Mark
Robert Faber
Berichten: 10
Lid geworden op: 25-01-2003 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-02-2003 17:51

Hay, Nee Fokke dat heb ik niet gezecht dat het oudere type Delkim niet waterdicht/weersbestendig is, ik heb gezegt dat het gedeelte waar de batterij ingaat DAT is niet waterdicht/weersbestendig, Dus met andere woorden mochten je piepers in het water vallen dan zou de batterij nat wezen.
Maar de electronica is ingeharst ......dus daar kan geen water bijkomen.
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

12-02-2003 20:58

Moet je goed opletten Robert, ga maar eens een week in de zeikende regen zitten. Blijkt er in ene heel erg weinig hars om heen te zitten.
Ik heb de oude standaard types opengeschoefd, Denk je wat????? GEEN HARS, gewoon electronica op een printplaat, geen enkele beschermende laag! zelfs geen filmpje siliconen.

Het euvel is niet vocht op de printplaat maar vocht wat via de zijkant in de printplaat trekt. De zijkant is namelijk zo poureus als wat. Een paar uur in de hete lucht oven op 40 graden doet wel wonderen.

Overigens met de txi (nog) geen last van gehad.

Met doorweekte groet, Bob
Robert Faber
Berichten: 10
Lid geworden op: 25-01-2003 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-02-2003 17:40

Dat verbaast mij bob................ik had wel anders van Delkim verwacht !!!!!
Ik heb em overgens nog nooit opengeschroefd, maar ik heb ook wel eens een paar dagen in de zeikende regen gezeten..........nooit problemen gehad.

Gr, Robert
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

13-02-2003 21:12

Het uit zich ook niet gelijk in niet werken, eerst begint het met steeds minder gevoelig worden, het sluipt er echt in, het lijkt als je er aan trekt alsof hij het goed doet maar o wee als je een terugloper krijgt. Ik ben vaak genoeg wakker geworden in de regen met swingers die omlaag hingen.
Op een gegeven moment knipten wij plastic bekers in die je over de delkim plaatste, helpt tegen de regen maar niet tegen dikke mist.

Het probleem trad op in het 3e najaar vanaf de aanschaf. En dat heb ik vaker gehoord, na 3 a 4 jaar worden ze K.U.T.

In de winter 2001/2002 heb ik mijn oude std's verkocht en txi aangeschaft. Toen werkten ze nog perfect. De nieuwe eigenaar heeft er nu na 1 seizoen volop problemen mee. Precies het zelfde verhaal, (3jaar oud).

Blij dat ik ze kwijt ben maar heel lullig voor de nieuwe eigenaar, zeker aangezien ik hem goed ken. (schaamrood op de kaken)

Met bedompte groet, Bob
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

13-02-2003 23:02

Mooie witte led lampjes moet ik ze wel na geven.

Maar in mijn foxen doen de baterijen het gemiddeld 1 seizoen vissen, met natuurlijk veel runs een souderbox en een euro swinger erop.

Ik zou niet overstappen op de delkim, alhoewel ik de lampjes erin in de kleur wit wel mooi vind.


Met de fox werkenlijk nog nooit last gehad van water. Zelfs op verantwoording van de verkoper een tijdje onder een stromende douche kop gezet!! en na vele stortbuien doen ze het nog steeds perfect!!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

13-02-2003 23:30

beste jordy,
je kunt in je fox piepers ook witte leds plaatsen.
vrij simpel om zelf te doen.

mvg,
peter